تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816919005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*همايش فرهنگ و مديريت جهادي* سردار افشار: طرح تحول اقتصادي با 7 شاخصه مهم نهايي شد با خصوصي‌سازي همه مشكلات بخش اقتصادي حل نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *همايش فرهنگ و مديريت جهادي* سردار افشار: طرح تحول اقتصادي با 7 شاخصه مهم نهايي شد با خصوصي‌سازي همه مشكلات بخش اقتصادي حل نمي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كشاورزي و دامپروري

معاون سياسي وزارت كشور با يادآوري اينكه طرح تحول اقتصادي با هفت شاخصه مهم در شوراي ويژه نهايي شده و در دستور كار دولت قرار گرفته است، افزود: در اين طرح به همه امور پرداخته شده است ولي متاسفانه جاي طرح تحول فرهنگ اقتصادي و فرهنگ جهادي در كشور خالي است كه براساس تجربيات گذشته تا زماني كه به اين حركت به عنوان زيرساخت توسعه اقتصادي كشور توجه نشود اين طرح‌ها محكوم به شكست هستند.

به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار عليرضا افشار صبح امروز يكشنبه در همايش فرهنگ و مديريت جهادي كه در وزارت جهاد كشاورزي برگزارشده بود ضمن بيان مطلب فوق گفت: ما در انقلاب آموخته‌ايم كه تا به آموزه‌هاي ديني به عنوان اصول حركت خود در عرصه‌هاي مختلف نپردازيم توفيقي در آن حد و اهداف آرماني كه داريم حاصل نمي‌شود.

وي ادامه داد: تا زماني كه به مردم و عزم ملي و مشاركت عمومي به عنوان يك اصل همت گماشته نشود ما به اهدافمان در حد مطلوب نمي‌رسيم.

سردار افشار با تاكيد بر اينكه در حوزه اقتصادي نياز به تحول فرهنگي داريم، اضافه كرد: آيا امكان دارد ما شاخص‌هاي اقتصادي را در حد شان اين نظام و در حدي كه مزيت‌ها و منابع ملي ما ايجاب مي‌كند برسانيم بدون اينكه فرهنگ اقتصادي اصلاح و تحول لازم را پيدا كند؟

او با بيان اينكه در عرصه فرهنگ اقتصادي مسائل بسياري وجود دارد، به چند مورد آنها اشاره كرد و گفت: در كشور ما فرهنگ مصرف، فرهنگ مطلوبي نيست، ما از روحيه جهادي و بسيجي در جامعه چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي و بين مردم از الگوي مناسب مصرف برخوردار نيستيم.

سردار افشار با اشاره به اينكه دولت در ساده‌زيستي و پرهيز از تجملات پيشتاز است، ادامه داد: براي نهادينه كردن آن در جامعه نياز به يك برنامه است همانطور كه سيستم بانكي و نظام پولي را براي هماهنگي با اهداف و برنامه‌هاي نظام متحول مي‌كنيم، چطور مي‌توانيم از اين بحث مهم غافل شويم؟

معاون سياسي وزارت كشور با بيان اينكه فرهنگ كار، يكي از حوزه‌هاي بيمار بخش اقتصادي كشور است، اضافه كرد: فرهنگ كار، در كشور ما وضعيت مطلوبي ندارد و درباره ساعت مفيد كار در كشور ما اعدادي اعلام مي‌شود كه خجالت مي‌كشيم آن را بيان كنيم و تعهد و وجدان كاري يكي از معضلات جامعه اقتصادي ما در بخش دولتي و خصوصي است.

به گفته اين مقام مسوول با خصوصي‌سازي همه مشكلات بخش اقتصادي حل نمي‌شود، چراكه بخش خصوصي كه فقط به فكر سود است و جز سود به چيز ديگري فكر نمي‌كند نمي‌تواند بازگوي تحول اقتصادي كشور باشد و آن هم به نوع ديگري ضربه خود را به اقتصاد كشور وارد مي‌كند كه در اين راستا بايد نگاه آرماني، ديني و الهي در كار و فرهنگ كار كشور به وجود آيد.

سردار افشار با اشاره به موضوع حمايت از توليدات داخلي تاكيد كرد: در كشور تعصبي نسبت به كالاي ايراني نيست و تعصب به شكل كمرنگي ديده مي‌شود و كالاي خارجي در شرايط مشابه از نظر قيمت و كيفيت در خانواده‌هاي ما مشتري بيشتري دارد.

او افزود: چرا ما در تحول اقتصادي براي فرهنگ اقتصادي در جامعه، جايگاه ويژه‌اي را قائل نشويم كه درخواست ما از رياست جمهوري و شوراي تحول اقتصادي اين است كه به فرهنگ جهادي در سالروز تاسيس جهاد بيشتر فكر كنيم و اگر نگوييم شرط تحقق آن بخش‌ها به تحقق فرهنگ اقتصادي است ولي يكي از عوامل موثر در توفيقات آنها پرداختن به اين بخش است.

اين مقام مسوول با اشاره به مقالات ارائه شده طي سال‌هاي گذشته به همايش فرهنگ و مديريت جهادي، اظهار كرد: جهاد سازندگي يكي از اهداف مهمش سازندگي بود اما هدف مهم ديگرش ساختن انسان‌ها بود و در همين بستر همين حركت جوانان در روستاها و مناطق محروم، مديران آينده كشور ساخته شده‌اند.

وي افزود: آن خواستگاه‌هاي جهاد به عنوان يك نهاد مردمي نبايد فراموش شود و بايد آن بستر را همچنان فراهم كنيم و اين چراغ را روشن نگه داريم تا جوانان كشور در بستر جهاد متحول شده و روحيه جهادي پيدا كنند تا در هر شغلي كه قرار بگيرند فرهنگ و روحيه جهادي پشتوانه كار آنها شود.

افشار با اشاره به آرم همه با هم جهاد سازندگي و با بيان اينكه اين همه با هم نكات و ضرايف بسياري دارد، افزود: يكي از معضلات امروز جامعه ما در بخش‌هاي مختلف و به خصوص در فعاليت‌هاي بين بخشي هماهنگي است.

وي ادامه داد: رقابت ناسالمي كه بين سازمان‌ها و حتي بين بخش‌هاي يك سازمان است كم نيست و اكثر عموم به تشريك مساعي بين دستگا‌ه‌ها نياز دارند و اين در حالي است كه امنيت فقط برعهده وزارت اطلاعات و ... نيست بلكه همه بايد با هم كار كنند.

معاون سياسي وزارت كشور با بيان اينكه جهاد الگوي هماهنگي و همكاري و تشريك مساعي بود، افزود: اين هماهنگي و همدلي و همفكري كاري بسيار سخت، اما ضروري است و معضل اصلي به فرموده مقام معظم رهبري مهندسي فرهنگي است.

افشار افزود: اردوهاي جهادي يك الگوي موفق در دعوت جوانان داوطلب براي حضور در مناطق محروم و تكرار آن تجربه ارزشمند است. جهاد در اين بخش است كه اين حركت بايد تقويت و حمايت شده و توسعه يابد. چنين مدل‌هايي بايد براي تكرار تجربيات موفق جهاد بايد در دستور كار قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد بخش اعظم تلاش و وقت را به توسعه اين فرهنگ اختصاص داد، گفت: بايد براي طرح‌هاي كاربردي جهادي در كشور مجموعه‌هايي به وجود آيد تا ضمن تعامل با مسوولان در بخشي اين طرح‌ها را ارائه دهند و مورد حمايت قرار گيرند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 474]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن