تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805681533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علايي در گفت‌وگو با ايسنا: * محتواي بسته پيشنهادي 1+5 بر محور تعليق تنظيم شده است * ايران راه مذاكره را در بسته پيشنهادي ارائه شده به غرب باز گذاشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: علايي در گفت‌وگو با ايسنا: * محتواي بسته پيشنهادي 1+5 بر محور تعليق تنظيم شده است * ايران راه مذاكره را در بسته پيشنهادي ارائه شده به غرب باز گذاشته است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

يك كارشناس مسائل سياسي و بين الملل تصريح كرد: كشورهاي 1+5 از طريق تشويق‌هايي كه به زعم خودشان جديد است سعي مي كنند راه جديدي در بن بست هسته‌يي كه خودشان به وجود آوردند ايجاد كنند.

حسين علايي، كارشناس مسائل سياسي و بين الملل در گفت وگو با خبرنگار انرژي هسته يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به سفر روز گذشته خاوير سولانا، مسوول سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا در ديدار با مقامات كشورمان و نيز ارائه بسته پيشنهادي از جانب 1+5 به جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد: سولانا كه در اين سفر وي را مديران 1+5 همراهي مي كردند به اين دليل صورت مي گيرد كه اين كشورها در تلاش‌اند با ارائه طرح هاي تشويقي كه به زعم خودشان جديد است راهي جديد در بن بست هسته يي كه به وجود آ‌وردند ايجاد كنند.

وي ادامه داد: محتواي بسته پيشنهاد شده بر محور تعليق تنظيم شده است؛ در حالي كه ايران پس از چند سال مقاومت و پرداخت هزينه بعيد است كه چنين چيزي را بپذيرد.

وي با تاكيد بر اينكه بسته پيشنهادي اروپا تا حدي مخالف با بسته‌ها و طرح هاي قبلي ارائه شده است و مي تواند مورد بررسي ايران قرار گيرد با اشاره به بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران نيز گفت: ايران هم در اين زمينه بسته اي را ارائه داده كه بايد آنها نيز بسته را بررسي كنند و نظرشان را در اين خصوص اعلام نمايند.

علايي در عين حال تاكيد كرد: نفس سفر سولانا و ارائه بسته پيشنهادي به اين دليل است كه به نوعي فضا را تلطيف كند.

رييس سابق ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه در پاسخ به پرسشي در مورد دلايل مخالفت غرب با بحث غني سازي اورانيوم در ايران گفت:‌ مشكل غرب اين است كه ايران با رسيدن به غني سازي اورانيوم در حوزه هسته يي پيشرفت‌هايي را خواهد داشت كه اين مساله با سياست تضعيف ايران توسط آمريكا همخواني ندارد.

وي ادامه داد: آمريكا در منطقه خاورميانه با نفوذ ايران در آن مواجه است كه آن را خلاف منافع خود تصور مي كند . آنها در منطقه ضعف هايي دارند كه افزايش قدرت ايران مي تواند ضعف هاي آنها را آشكار كند؛ لذا هدف‌شان از اين قبيل اقدامات تضعيف قدرت منطقه‌يي كشورمان مي باشد.

وي ادامه داد: غربي‌ها كشورهاي ديگر را به عنوان مصرف كننده فناوري مي خواهند نه توليد كننده آن و با همه كشورهاي هم پيمان نيز اين برخورد را دارند و فناوري را براي مصرف در اختيار آنها مي گذارند و اجازه نمي دهند داراي فناوري‌هاي پيشرفته شوند.

به گفته علايي آمريكايي‌ها مجموعا ملاحظه امنيتي ديگري در منطقه خاورميانه دارند و معتقدند كه بايد قدرت برتر در اختيار رژيم صهيونيستي باشد.

علايي اين رويكرد را مخالف ديدگاه‌هاي ايران برشمرد كه به نوعي كشوري مستقل است و مشكل خاورميانه را ناشي از اشغال و كنترل منابع نفتي و نيز حضور اسراييل در منطقه مي داند.

اين كارشناس مسائل بين الملل سپس بسته پيشنهادي ايران را داراي نقاط قوتي نه تنها در حوزه هسته يي و بلكه در حوزه‌هاي امنيتي، اقتصادي، روابط منطقه‌يي توصيف كرد و گفت:‌ اين در حالي است كه بسته پيشنهادي اروپا بر روي تعليق و متمركز بر روي مسائل هسته‌يي است.

وي ادامه داد: به لحاظ ماهوي مشتركات دو بسته در حد زيادي نيست و جهت گيري آنها متفاوت است اما چنانچه طرفين تمايل داشته باشند راهي براي حداقل تفاهمات پيدا كنند مي توانند در اين مسير حركت كرد.

به اعتقاد علايي ايران راه مذاكره را در بسته پيشنهادي ارائه شده به غرب باز گذاشته و علاقمند است از تمامي ظرفيت‌ها برخوردار باشد .

وي افزود: قانع ساختن سولانا و 1+5 به اينكه ايران در مسير درستي حركت مي كند، مي تواند فرصتي را به ايران بدهد كه هم به توانمندي‌هاي صنعتي غني سازي دست پيدا كند و هم ديدگاه‌هاي 1+5 را با ديدگاه‌هاي خودش همسوتر كند.

رييس سابق ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه صدور قطعنامه‌هاي شوراي امنيت هيچ مبناي حقوقي و قانوني ندارد با اشاره به درخواست‌ها و تاكيدات ايران مبني بر بازگشت پرونده هسته يي از شوراي امنيت به آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت: مبناي رسيدگي به پرونده هسته يي ايران شوراي امنيت نمي تواند باشد چون آژانس به عنوان بازوي سازمان ملل مي تواند در اين زمينه نظارت خود را اعمال كند و ايران به درستي تاكيد مي كند كه موضوع هسته‌يي ايران بايد در اين مرجع مورد رسيدگي قرار بگيرد.

وي ادامه داد: بايد موضوع هسته‌يي ايران در قالب فني و حقوقي دنبال شود و ايران نيز بتواند نگراني هاي آژانس را برطرف كند. وگرنه طرح مساله در شوراي امنيت موضوعي سياسي است و ربطي به فعاليت‌هاي صلح آميز ندارد.

به اعتقاد علايي براي رسيدن به نتيجه ثمربخش بايد مسائل سياسي را از مسائل فني و حقوقي جدا كرد تا ايران در مسير قانوني خود گام بردارد.

وي در خاتمه گفت:‌ همگان بر اين مساله تاكيد دارند كه موضوع هسته‌يي ايران بهانه‌اي براي فشار به ايران است و مساله‌ي اصلي مساله‌ي آمريكا با ايران است و چنانچه مسائل كلان ايران و آمريكا حل شود بحث هسته‌يي نيز حل خواهد شد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن