تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816588357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اكبر تركان: - احزاب براي تأمين معاش سالم مردم برنامه‌ريزي كنند - حل مسائل اقتصادي به برنامه‌ريزي و استراتژي دقيق نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اكبر تركان: - احزاب براي تأمين معاش سالم مردم برنامه‌ريزي كنند - حل مسائل اقتصادي به برنامه‌ريزي و استراتژي دقيق نياز دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

اكبر تركان گفت: «تمام تلاش احزاب بايد براي تأمين معاش سالم مردم باشد».

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه در ديدار با اعضاي هيأت رئيسه كانون جوانان اين حزب، با اشاره به اين كه هدف از تشكيل نظام جمهوري اسلامي، جامه عمل پوشاندن به اين ايده است كه مي‌توان بر اساس آموزه‌هاي ديني، موجبات رشد و توسعه جوامع انساني را فراهم آورد، گفت: «اكنون و در حالي كه در سي‌امين سال تأسيس نظام جمهوري اسلامي هستيم، اين سؤال اساسي، مطرح است كه نظام جمهوري اسلامي تا چه اندازه توانسته‌است، آن آرمان اوليه خود را محقق سازد»؟

وزير اسبق راه و ترابري در دولت سازندگي، با اشاره به نظام‌هاي سياسي ديگري كه در كشورهاي همسايه ايران حاكم هستند، گفت: «عربستان سعودي، با مبنا قرار دادن قرائت خاصي از اسلام كه به رأي و نظر مردم كم‌توجه است، از لحاظ اقتصادي به پيشرفت‌هايي دست يافته‌است؛ تركيه با مدل حكومتي نشأت گرفته از سكولاريسم، پيشرفت و ترقي در عرصه اقتصادي را تجربه مي‌كند؛ امارات و ساير شيخ‌نشين‌هاي عرب حاشيه خليج فارس هم با الگوگيري از غرب و به خصوص انگلستان، به سرعت به مدلهاي غربي توسعه نزديك مي‌شوند».

تركان در ادامه افزود: «آيا ما توانسته‌ايم هم‌تراز با اين كشورها و بر مبناي تعريف اوليه‌اي كه از نوع حكومت خود داشته‌ايم، توسعه پيدا كنيم»؟

عضو ارشد شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اين‌كه نكته اساسي اين است كه ما نبايد خود را تنها از بعد توسعه اقتصادي با اين قبيل كشورها مقايسه كنيم، افزود: «يادمان باشد كه هدف اصلي ما رشد و توسعه جامعه ايران بر اساس الگوهاي اسلامي است، وگرنه ما با اين كشورها تفاوتي نخواهيم داشت».

وي در ادامه با طرح اين سوال كه "ويِژگي‌هاي يك جامعه اسلامي چيست"؟ گفت: « نبايد در اين مورد تنها به ظواهر توجه كرد. درست است كه حجاب و پوشش افراد يكي از ويژگيهاي افراد مسلمان به شمار مي‌رود، اما بايد به اين نكته نيز توجه كرد كه راست‌گويي، خوش‌رويي، غيبت نكردن، احترام واحسان به والدين، دست‌گيري از نيازمندان و افراد ناتوان، كار و تلاش براي كسب روزي حلال، امانت‌داري، تهمت نزدن به خواهر و برادر مسلمان و موارد ديگري از اين قبيل هم از ويِژگي‌هايي هستند كه در اسلام براي يك فرد مسلمان برشمرده شده است».

وي تأكيد كرد: «همان‌گونه كه نسبت به حفظ حجاب زنان مسلمان غيرت نشان مي‌دهيم، بايد نسبت به تهمت، غيبت و دروغ هم حساس باشيم».

وي با طرح اين پرسش كه "آيا در سال‌هاي بعد از انقلاب، كم‌فروشي، كه به عنوان يك گناه بزرگ از آن ياد شده، در جامعه ما بيشتر شده‌است و يا كمتر؟ " گفت: «نبايد اين مسائل را ساده فرض كنيم؛ چرا كه كم‌فروشي، فقط به معني كمتر دادن جنس به مشتري از نظر وزني نيست و در يك تعريف وسيع‌تر از رفتار يك كارمند يا مدير كه كمتر از آنچه كه در توان اوست براي كار و شغل خود انرژي صرف مي‌كند، تا سهل‌انگاري يك پيمانكار پروژه‌هاي عظيم نفتي در عمل به تعهدات خود، همه و همه در تعريف كم فروشي مي‌گنجد».

وي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اينكه اسلامي‌ كردن جامعه به اين معني نيست كه حكومت، مردم را به زور به بهشت ببرد، گفت: «حكومت اسلامي تنها وظيفه دارد بستري فراهم كند كه در آن هر فرد مسلمان با استفاده از توانمندي‌هاي خود، در مسير رشد و تعالي اسلامي گام بردارد».

وي يكي از اين بسترها را فراهم آوردن ابزارها و وسايل لازم براي كار و تلاش هر فرد مسلمان و به عبارت ديگر، اشتغال براي آنها دانست و گفت: «در جامعه اسلامي جز افراد ناتوان و افرادي كه مستحق دريافت صدقه هستند، ساير افراد بايد با سعي و تلاش خود، معاش خود را تأمين كنند».

وي در تبيين اين مسأله گفت: «با اين تعريف، مهمترين هدف حكومت اسلامي، فراهم كردن بستر رشد و تعالي انسان‌ها است و پيش شرط اين هدف هم فراهم آوردن وسايل تأمين معاش سالم در چنين جامعه‌اي است».

تركان با اشاره به نابساماني‌هاي اقتصادي موجود در سطح جامعه معتقد است:«متأسفانه تأمين معاش براي بسياري از افراد جامعه ناممكن و يا بسيار سخت شده است و همه ما در اطراف خود افرادي را مي‌بينيم كه براي تأمين مايحتاج روزانه خود دچار مشكل هستند».

وي با اشاره به تورم موجود در جامعه گفت: «آمارهاي رسمي به ما مي‌گويد كه نرخ تورم در حدود 20 درصد است، در حالي‌كه بايد توجه داشت، اين نرخ براي طبقات محروم و دهك‌هاي پايين جامعه، بسيار بيشتر و برعكس براي طبقات برخودار جامعه كمتر از اين مقدار است».

وي با بيان اينكه وقتي تورم در جامعه گسترش مي‌يابد، فقرا فقيرتر و ثروتمندان ثروتمندتر مي‌شوند افزود: «در چنين شرايطي كساني كه اموال غيرنقدي بيشتري دارند، روز به روز بر دارايي‌هايشان افزوده مي‌شود و كساني‌كه دارايي‌هايشان به صورت نقدي است، هر روز بخشي از دارايي خود را ازدست مي‌دهند و فقيرتر مي‌شوند».

وي با تأكيد بر اين نكته كه دولت نهم و شخص رئيس جمهور، تلاش صادقانه‌اي براي حل مشكلات اقتصادي از خود نشان مي‌دهند، به ساده‌انگاري مسائل اقتصادي اشاره و تصريح كرد: «نبايد حل مسائل اقتصادي را ساده فرض كرد. مسائل اقتصادي با بخشنامه‌ها و دستور‌هاي يك‌شبه، قابل حل نيست و براي رفع آن‌ها بايد برنامه‌ريزي و استراتژي دقيقي صورت گيرد».

عضو ارشد شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه به دشواري‌هاي فعاليت سياسي در جامعه ايران اشاره ‌كرد و ابراز عقيده كرد كه شرايط به گونه‌اي شده‌است كه گروه‌هايي كه به دنبال فعاليت سياسي سالم هستند دچار محدوديت مي‌شوند و اين در حالي است كه برخي از گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي كه تنها در آستانه انتخابات شكل مي‌گيرند، با استفاده از منابع مالي كه مشخص نيست از كجا تأمين مي‌شود، هزينه‌هاي هنگفتي در طول دوره انتخابات انجام مي‌دهند.

وي با تأكيد بر اين كه بايد ترازنامه مالي احزاب و گروه‌هاي سياسي و حتي شخصيت‌هاي حقيقي كه در فعاليتهاي سياسي شركت مي‌كنند، مشخص شود گفت: «بايد مشخص شود نماينده‌اي كه در طول 4 سال دوره نمايندگي‌اش در خوش‌بينانه‌ترين حالت، شايد با استفاده از حقوق نمايندگي بتواند چيزي در حدود 30-40 ميليون تومان پس انداز كند، چگونه در آستانه انتخابات مجلس چندين برابر اين مبلغ را صرف هزينه‌هاي تبليغاتي خود مي‌كند»؟

عضو برجسته شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه، در پايان، خاطر نشان كرد: «احزاب كشور و به خصوص حزب اعتدال و توسعه بايد براي تأمين معاش سالم مردم برنامه ريزي كنند و در كنار آن شفاف‌ شدن منابع مالي اشخاصي كه در صحنه سياسي كشور فعال هستند را نيز از دستگاه‌هاي ذيربط مطالبه نمايند».

در ابتداي اين ديدار مسعود شفيعي، رئيس كانون جوانان حزب اعتدال و توسعه، گزارشي از روند شكل‌گيري و فعاليت‌هاي اين كانون در طي دو سال گذشته ارائه كرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن