تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813053351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادگاه قانون اساسي تركيه به دولت هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: دادگاه قانون اساسي تركيه به دولت هشدار داد
دادگاه قانون اساسي تركيه به سياستمداران و دولت اين كشور در مورد اظهارات تند عليه تصميمات خود هشدار داد.


به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از رويترز، دادگاه قانون اساسي تركيه در بيانيه اي برداشتهاي متفاوت از قانون را جرم ناميده و خواستار مقابله با اقدامات معاندانه شد. در اين بيانيه همچنين نسبت به اظهارات تند در مورد تصميمات اين دادگاه از سوي برخي مقامات هشدار داده شده است.

اين در حالي است كه اعتراضات دولت تركيه به حكم لغو قانون مصوبه پارلمان در مورد آزادي حجاب در روزهاي اخير شديدتر شده است. "رجب طيب اردوغان" با انتقاد شديد از اين حكم به مقامات دادگاه حمله كرده و اقدام آنان را مغاير با قانون اساسي ناميده بود.

ممنوعيت دوباره حجاب در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي تركيه كه بدليل" ضد سكولار" بودن از سوي دادگاه قانون اساسي صورت گرفت، براي اين دادگاه عملا اين امكان را بوجود آورد كه حزب حاكم را منحل كند. با اين وجود حزب عدالت و توسعه با رد اتهام فعاليتهاي ضد سكولار خود هدف سياسي را انگيزه اصلي مصوبه خود دانسته است.

گفتني است با اعلام تصميم دادگاه قانون اساسي گروههاي مردمي و احزاب سياسي تركيه مواضع متفاوتي اتخاذ كرده اند. در همين حال اعتراضات گسترده و اظهارات تندي نيز از سوي اين گروهها طي روزهاي اخير صورت گرفته است.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن