تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805355035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روندهاگزارش تورم، وال‌استريت را اميدوار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: روندهاگزارش تورم، وال‌استريت را اميدوار كرد
گروه بين‌الملل- گزارش تورم و نيز توقف روند افزايش قيمت نفت نگراني‌هاي سرمايه‌گذاران را درباره تاثير افزايش قيمت‌ها بر مصرف‌كنندگان تخفيف داد و باعث شد وال‌استريت هفته‌اي بد را با جمعه‌اي خوب به پايان برد. به گزارش آسوشيتدپرس، گزارش تورم ماه مه ديروز توسط وزارت بازرگاني ايالات متحده منتشر شد. براساس اين گزارش، تورم كشور در اين ماه 6/0درصد افزايش يافته است كه عمدتا ناشي از افزايش قيمت غذا و سوخت بوده است. همچنين تورم واقعي كه قيمت غذا و انرژي از آن حذف مي‌شود فقط 2/0درصد افزايش داشته است.
به اين ترتيب بازار مي‌تواند افزايش 6/0درصدي تورم در ماه مه را تحت تاثير جريان جهاني افزايش قيمت غذا و انرژي بداند كه مختص آمريكا نيست. فعالان بازار مي‌گويند: اخبار روز جمعه به اين معني است كه اوضاع آنقدرها هم بد نيست. تورم يا هزينه مصرف‌كنندگان افزايش خطرناكي پيدا نكرده‌اند كه ريسك‌هاي اقتصادي را افزايش دهد. بنابراين براي بازار كافي است بداند كه چشم‌انداز مثبت براي فعاليت وجود دارد. به اعتقاد تحليل‌گران، گزارش تورم مي‌تواند اقدام بعدي بانك مركزي را هم براي بازار روشن كند. بن برنانكي، رييس بانك مركزي ايالات متحده هفته قبل اعلام كرد: براي كاهش فشارهاي تورمي ناگزير از توقف كاهش نرخ بهره هستند، اگر ناگزير از افزايش نرخ بهره شوند. اين در حالي است كه برخي ديگر از اقتصاددانان و مقامات اقتصادي از لزوم افزايش نرخ بهره سخن گفته بودند. حال گزارش تورم بازار را اميدوار ساخت كه اقدامات آتي بانك مركزي، چندان تند و راديكال كه به ضرر بازار باشد، نخواهد بود. بازار با اينكه طرفدار كاهش نرخ بهره است، اما براي اجتناب از وضعيت ركود تورمي و نيز كاهش ريسك تورم، از افزايش محدود نرخ بهره استقبال مي‌كند.
تحليل‌گران با وجود سود وال‌استريت و ترقي شاخص‌هاي آن در روز جمعه هنوز نگراني زيادي در پشت عملكرد بازار مي‌بينند ولي از طرفي هم اين طبيعت بازار است كه هر روز انگيزه و دليلي براي فعاليت يا عدم فعاليت پيدا كند تا اگر سود را نتواند افزايش دهد، حداقل آن را با ضرر سربه‌سر كند.
شاخص داوجونز در روز جمعه 166 واحد يا 37/1درصد افزايش يافت و به واحد 12307 رسيد. شاخص سهام استاندارد اندپورز 20 واحد يا 50/1درصد ترقي يافت و به واحد 1360 رسيد و شاخص سهام تكنولوژي نزدك 50 واحد يا 09/2درصد به دست آورد و به واحد 2456 رسيد. در روز پنج‌شنبه شاخص‌هاي سهام روزي متفاوت داشتند و بازار كه تحت فشار نگراني‌هاي بورس قرار داشت، اندكي سردرگم بود. براي كل هفته شاخص داوجونز 98 واحد يا 80/0درصد به دست آورد و به واحد 12307 رسيد. استاندارد اندپورز كمتر از يك واحد يا 05/0درصد به دست آورد و به واحد 1360 رسيد و اما شاخص سهام تكنولوژي نزدك 20 واحد يا 81/0درصد از دست داد و به واحد 2456 رسيد. در اروپا شاخص FTSE لندن 21/0درصد به دست آورد و در آلمان داكس آلمان 76/0درصد به دست آورد. قيمت نفت در روز جمعه تنزل يافت و با 88/1 دلار كاهش در قيمت هر بشكه به 135 دلار رسيد.
در بازار معاملات ارزي ارزش دلار تقويت شد، به ويژه آن كه قيمت يورو تحت تاثير راي «نه» مردم ايرلند در بازارهاي جهاني تنزل يافت. ديروز هر يورو به ازاي 5301/1 دلار رسيد.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن