تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805060358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توضيح سازمان تربيت‌بدني درباره يك يادداشت


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: توضيح سازمان تربيت‌بدني درباره يك يادداشت
پيرو درج مطلبي با عنوان در صفحه 15 روزنامه مورخ 25/3/87 مطلب ذيل به عنوان جوابيه ارسال مي‌شود. لا‌زم است بر اساس قانون مطبوعات در نخستين شماره آن روزنامه و در همان صفحه منتشر گردد.

روابط عمومي سازمان تربيت‌بدني

سخنان معاون محترم رئيس‌جمهور و رئيس سازمان تربيت‌بدني پيرامون توسعه فضاهاي ورزشي ظاهرا موجب برخي سوءتفاهم‌ها و در نتيجه برداشت‌هاي غلط و نيز تحليل‌هاي غلط بر اساس اين برداشت‌ها بوده است. در حالي كه در سخنان منتشرشده رياست سازمان تربيت‌بدني، ضمن تشريح ساخت‌وساز انجام‌شده در ورزش كشور اعلا‌م شده بود كه با اتمام پروژه‌هاي در حال ساخت تا پايان سال 88، كشور وارد مرحله‌اي خواهد شد كه با داشته‌هاي موجود خود هيچ مشكلي براي برگزاري مسابقات مهم از نظر فضاي ورزشي نخواهد داشت. متاسفانه دوستان به جاي توجه به اين نكته بسيار مهم و اساسي كه موجب افتخار جمهوري اسلا‌مي ايران است، با خيالپردازي به اين نتيجه رسيده‌اند كه منظور رياست سازمان تربيت‌بدني برگزاري مسابقات المپيك در ايران بوده است. بررسي چند باره سخنان وي نشان مي‌دهد منظور اين بوده كه از لحاظ امكانات سخت‌افزاري و مكان‌هاي برگزاري مسابقات در پايان سال 88 مشكلي براي برگزاري مسابقات مهم حتي المپيك نخواهيم داشت اما قطعا در بخش‌هاي ديگر كشور نياز به اقدامات اساسي و كليدي است كه هيچ‌كس منكر آن نيست.

بر اساس آنچه اعلا‌م شد تا پايان سال 88 ده‌ها سالن ويژه دووميداني، ژيمناستيك، استخرهاي قهرماني شنا، زمين‌هاي اختصاصي ورزش‌هاي توپي (واليبال، هندبال، بسكتبال، فوتسال و...) سالن‌ها و ميادين ويژه تيراندازي، سالن‌هاي ويژه بدمينتون، پينگ‌پنگ، وزنه‌برداري، ورزش‌هاي رزمي و... افتتاح خواهد شد كه از نظر سالن‌هاي ويژه مسابقات و تمرين براي برگزاري حتي مسابقات مهمي چون المپيك مشكلي نخواهيم داشت.آيا اين مطلب موجب افتخار كشور است يا بايد بهانه‌اي شود براي عده‌اي كه همواره عادت كرده‌اند هر اقدام سازمان تربيت‌بدني را با چالش مواجه كنند.نكته مهم ديگر اينكه قرار است سال آينده مسابقات بسيار مهمي با حضور چند هزار ورزشكار از 57 كشور اسلا‌مي در ايران برگزار شود و فقط امكانات 3 شهر تهران، اصفهان و مشهد براي برگزاري اين مسابقات در دو بخش آقايان و بانوان مورد تاييد مسوولا‌ن برگزاري اين مسابقات قرار گرفته است و اين مي‌تواند تمريني براي برگزاري مسابقات بسيار مهم و اساسي ديگر باشد و اين در حالي است كه آنچه تا پايان سال 88 افتتاح خواهد شد (به‌ويژه سالن‌ها و مكان‌هاي ورزشي تخصصي هر رشته) در مقابل آنچه امروز در اين بخش موجود است قابل مقايسه نخواهد بود. بنابراين بار ديگر تاكيد مي‌نمايد منظور از آمادگي براي برگزاري مسابقات مهم، فضاهاي ورزشي مورد نياز در كشور تا پايان سال 88 بوده است و نه آنچه دوستان درباره مسائل امنيتي، شهري، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و... نوشته‌اند كه البته براي هدف قرار دادن ميزباني رقابت‌هايي چون المپيك نيازمند برنامه‌ريزي دقيق و تلا‌ش چندساله و همكاري و هماهنگي همه بخش‌ها در كشور هستيم.

اميدواريم دوستان به ديدن نيمه خالي ليوان عادت نكنند و نكات مثبت را نيز مورد توجه قرار دهند.

اعتماد ملي: آنگونه كه از تبليغات وسيع افتتاح پروژه‌هاي ورزشي پيدا است، نكته مثبت مديريت ورزش ايران در 3 سال گذشته، به‌زعم مديران سازمان تربيت بدني، ساخت و سازهاي بي‌حد و مرزي است كه طبق ادعاي همين مديران از مجموع ساخت وسازهاي هفتاد سال گذشته ايران بيشتر بوده است؛ اما نتيجه اين ساخت و سازها چه بوده است؟سال 1354 ورزشگاه آزادي ساخته شد تا ايران ميزبان بازي‌هاي آسيايي شود. 37 سال بعد، اين ورزشگاه در حالي كه بخش‌هايي از آن فرسوده شده و بخش‌هايي بي‌استفاده مانده، هنوز آبروي ورزش ايران است. از مجموع هزاران پروژه‌اي كه دولت نهم افتتاحش را جشن‌گرفته و افتخارش را به رخ منتقدانش كشيده، يك ورزشگاه، حتي يك ورزشگاه پيدا نمي‌شود كه استانداردهاي ورزشگاه آزادي را كه 37 سال پيش ساخته شده، داشته باشد و اينگونه است كه همه بازي‌هاي تيم ملي فوتبال، همه بازي‌هاي تيم ملي فوتسال، همه بازي‌هاي تيم‌هاي فوتبال استقلا‌ل و پرسپوليس، حتي اين اواخر بازي‌هاي تيم سپاهان اصفهان در ليگ قهرمانان آسيا، مسابقه‌هاي تيم ملي بسكتبال، وزنه‌برداري، شنا، دوچرخه‌سازي و چند رشته ديگر همچنان در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود. ‌ در چنين شرايطي چگونه مي‌توان ادعاي رئيس سازمان تربيت‌بدني را كه مي‌گويد تا پايان سال آينده ايران آمادگي ميزباني المپيك را هم خواهد داشت، جدي گرفت؟ حتي اگر بپذيريم كه منظور ايشان فقط آمادگي فضاهاي ورزشي بوده و نه همه آنچه براي برگزاري المپيك لا‌زم است، اين ادعايي عجيب است. متاسفيم كه مديران دولت نهم اهميتي به بار معنايي حرف‌هايي كه مي‌زنند و كلمه‌ها و جملا‌تي كه استفاده مي‌كنند، نمي‌دهند. دوباره يادآوري مي‌كنيم كه برگزاري المپيك شوخي نيست. مديران ورزش فقط كافي است بدانند كه كميته بين‌المللي المپيك ميزباني المپيك 2012 را با پيش‌شرط‌هايي به لندن داد. لا‌بد ايشان ما را به ناديده گرفتن نيمه پر ليوان متهم نخواهند كرد اگر بگوييم تاسيسات ورزشي انگليس بيشتر و مجهزتر از سوله‌هايي است كه يكي پس از ديگري به همت دولت نهم روبان‌هايشان پاره مي‌شود!در جوابيه روابط عمومي سازمان تربيت‌بدني ادعا شده است كه نتيجه‌گيري ما از حرف‌هاي آقاي علي‌آبادي خيالپردازي بوده است. متن اين حرف‌ها را به نقل از خبرگزاري ايسنا دوباره چاپ مي‌كنيم؛ قضاوت با مردم. ‌

معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان تربيت‌بدني گفت: با توسعه امكاناتي كه در ورزش كشور در حال انجام است، تا پايان سال 88 مي‌توانيم بازي‌هاي المپيك، آسيايي و غرب آسيا را در ايران برگزار كنيم. ‌ محمد علي‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا- ) منطقه چهارمحال و بختياري - افزود: توسعه اماكن ورزشي را به عنوان يك سياست اصلي و زيربنايي در دستوركار خود قرار داديم و با سرعت و قدرت آن را پيگيري مي‌كنيم. علي‌آبادي درمورد بازي‌هاي المپيك 2008 پكن گفت: سازمان تربيت‌بدني، فدراسيون‌ها و كميته ملي المپيك بسيج شده‌اند تا با برگزاري اردوهاي داخلي و خارجي ورزشكاران كشور را آماده برگزاري اين دوره از بازي‌ها كنند. ‌ وي با اشاره به آمادگي ايران براي برگزاري بازي‌هاي غرب آسيا گفت: بازي‌هاي غرب آسيا كه سهل است، براي برگزاري المپيك هم مشكلي نداريم. ‌ علي‌آبادي تصريح كرد: با توجه به اماكن ورزشي كه در دست ساخت داريم تا پايان سال 88 مي‌توانيم المپيك و بازي‌هاي آسيايي و غرب آسيايي را با هم در كشور برگزار كنيم.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن