تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816873200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - ممانعت دولت از ديدار سولانا با لاريجاني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سياست - ممانعت دولت از ديدار سولانا با لاريجاني
سياست - ممانعت دولت از ديدار سولانا با لاريجاني

غلامحسين الهام سخنگوي دولت روز گذشته در نشست خبري خود با خبرنگاران خبر تمايل ديدار خاوير سولانا با علي لاريجاني و جلوگيري مقام‌هاي دولتي از ديدار اين دو نفر را تكذيب كرد. الهام در توضيح اين موضوع گفت: موضع ما نسبت به مسائل هسته‌اي و بين‌المللي، موضع روشن نظام است و اختلافي بين قوا وجود ندارد و در واقع حركت براساس رويكرد و سياست جامع نظام صورت مي‌گيرد و اختلافي نيست. متاسفانه روشي كه بدخواهان به دنبال آن هستند اين است كه اين‌گونه القا كنند بين مسوولان شكاف وجود دارد يا اينكه شكاف ايجاد كنند و بگويند در مواضع مسوولان جمهوري ‌اسلامي در اين ارتباط اختلاف و تفاوت وجود دارد؛ در صورتي كه مواضع مشترك است و همه، سياست‌هاي قطعي نظام را پيش مي‌برند. اين در حالي است كه علي لاريجاني در آخرين گفت‌وگوي خود كه با هفته‌نامه شهروند امروز انجام داده است از درخواست سولانا براي ملاقات با وي خبر داده است.

وظيفه سولانا فقط تحويل بسته است
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به اين پرسش كه «برخي مي‌گويند سولانا درخواست كرده بود در يك برنامه تلويزيوني حضور پيدا كند و پيامي بدهد و از طرف ديگر خواسته بود با خبرنگاران گفت‌وگو كند، اما گويي با اين درخواست‌ها مخالفت و او مجبور شده مصاحبه مطبوعاتي خود را در سفارت آلمان برگزار كند» گفت: با توجه به پيگيري‌اي كه گروه 1+5 براي ارائه بسته توسط سولانا داشت، ما نيز با سفر وي موافقت كرديم. ماموريت سولانا ارائه بسته بود و چارچوب كاري فقط اين بوده كه بسته را تحويل بدهد.
تكذيب خبر تغيير 10 استاندار
الهام در ادامه نشست خبري خود ترجيح داد تا پرسش يكي از خبرنگاران درخصوص احتمال تغيير 10 استاندار طي هفته آينده را به شوخي پاسخ دهد و گفت: چرا ده‌تا ... پس چند تا؟
او در برابر اصرار خبرنگار مزبور براي تاييد يا تكذيب اين موضوع گفت: اين روش بدي است كه برخي سايت‌ها اينگونه مسائل و گمانه‌زني‌ها را مطرح مي‌كنند و برخي رسانه‌ها نيز آن را دامن مي‌زنند؛ گويي برخي به دنبال ايجاد نگراني و مشكل در نظام اجرايي هستند كه اين‌گونه خبرها را با تحليل‌هاي بي‌پايه و اساس مطرح مي‌كنند. مديران بايد كار خود را با قوت انجام دهند. همان‌طور كه مي‌دانيد دولت نيز ميثاق‌نامه‌اي با مديران خود در راستاي خدمت به مردم بسته است و اصل كار كردن و خدمت به مردم است و رسانه‌ها نبايد به مسائل بي‌مبنا و بي‌پايه دامن بزنند.
به پاليزدار مشكوكيم
سخنگوي دولت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه از وي در مورد سخنان عباس پاليزدار پرسيد و اينكه گفته مي‌شود وي با دولت ارتباط داشته است، گفت: موضوع پاليزدار، هيچ ربطي به دولت و صحبت‌هايي كه آقاي احمدي‌نژاد درباره مبارزه ريشه‌اي با مفاسد دارند، ندارد. ما معتقديم اين وسيله‌اي براي لوث‌كردن مبارزه صحيحي است كه رئيس‌جمهور دنبال مي‌كند. اين روش‌ها مورد تاييد دولت نيست و حتي ما معتقديم مشكوك است و دستگاه‌هاي دولتي نيز اين مسئله را دنبال مي‌كنند.
توهم يا تورم؟
الهام در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «تورم و مشكل در كشور وجود دارد ولي گويي دولت اين تورم را به دشمنان نسبت مي‌دهد، در حالي‌كه مردم به واقع دچار تورم هستند و از اين مسئله در فشارند» گفت: بحث تورم را بايد جامع و واقع‌بينانه ديد، دولت هيچ‌وقت با اين نگرش با مسائل برخورد نكرده. اين فضاي تبليغاتي منفي است كه برخي دامن مي‌زنند و شايد به دنبال آن هستند كه واقعيت‌ها مكتوم بماند. وي گفت: البته بخش فتنه و فساد را نيز نمي‌توان انكار كرد، در اين مورد سرنخ‌هايي وجود دارد و پرونده‌هايي در دستگاه‌هاي اطلاعاتي و قضايي در حال پيگيري است، عده‌اي از منابع بانكي سوءاستفاده و سعي كردند بر بازار تاثير بگذارند. عده‌اي نيز با تبليغات بيگانگان و جنگ نرم آمريكايي‌ها به دنبال اين هستند كه براي رسيدن به اهداف نامشروع خود از اين موضوع بهره بگيرند كه البته اين تجربه‌اي شكست‌خورده است، ‌ولي گويا آنها علاقه‌مند هستند اين تجربه را بارها تكرار كنند. او گفت: گويي يك جريان خاص نمي‌خواهد مشكلات مردم حل شود.
استقبال از پيشنهاد لاريجاني
الهام در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «آقاي لاريجاني پيشنهاد كرده كميته مشترك دولت و مجلس براي حل مسائل تشكيل شود» گفت: همكاري يك اصل در ارتباط بين قواست و سياستي است كه دولت دنبال مي‌كند. رهبري نظام نيز در اين مورد تمام قوا را ارشاد كرده و قوا براي پيشبرد اهداف نيازمند اين تعاملات هستند؛ البته اين تعاملات بايد با حفظ استقلال و اختيار باشد. سخنگوي دولت در پايان گفت: ما از اين امر استقبال مي‌كنيم و چشم‌انداز خوبي را در اين ارتباط براي تسريع در امور و حل مشكلات مردم مي‌بينيم و اميدواريم قوا با همگرايي قدم‌هاي محكم‌تري براي حل مشكلات بردارند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن