تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820629112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراى امنيت تصويب كردتمديد ماموريت ‌نيروهاى خارجى در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: شوراى امنيت تصويب كردتمديد ماموريت ‌نيروهاى خارجى در عراق
شوراى امنيت ماموريت نيروهاى خارجى در عراق را به مدت شش ماه ديگر تمديد كرد. به گزارش پايگاه اينترنتى اسلا‌م اليوم، شوراى امنيت سازمان ملل متحد طى نشستى كه با هدف بررسى اوضاع امنيتى عراق و با حضور هوشيار زيبارى وزير خارجه اين كشور برگزار شد، ماموريت نيروهاى خارجى در عراق را به مدت شش ماه ديگر تمديد كرد. اين در حالى است كه وزير خارجه عراق با اشاره به پيشرفت‌هايى كه نيروهاى عراقى در حل بحران امنيتى اين كشور به دست آورده‌اند، از نياز اين نيروها به تداوم حمايت‌هاى بين‌المللى خبر داده بود.

وى همچنين در اين نشست بر بهبود عملكرد نيروهاى امنيتى عراق و افزايش سطح توانمندى‌هاى نيروها تاكيد كرده و تداوم حمايت‌هاى نيروهاى چند مليتى از نيروهاى عراقى را طى شش ماه آينده ضرورى دانست.

زيبارى همچنين با اشاره به آخرين تحولا‌ت عراق، گزارشى از اوضاع امنيتي، روند سياسى و مصالحه ملى و همچنين اوضاع اقتصادى كشورش را در اختيار نمايندگان شوراى امنيت قرار داد.

وى در اين نشست همچنين در خصوص جوانب توافقنامه استراتژيك بغداد با واشنگتن گفت‌وگو كرد. وزير خارجه عراق با اشاره به كنفرانس گسترده همسايگان عراق در كويت و همچنين كنفرانس پيمان بين‌المللى با عراق در استكهلم ‌پايتخت سوئد‌ به پيشرفت به وجود آمده در روابط ديپلماتيك كشورش با كشورهاى عربى و سفر اخير وزير خارجه امارات به بغداد نيز اشاره كرد. وى به سوالا‌ت نمايندگان شوراى امنيت در خصوص مسائل مرتبط به سازمان ملل متحد در عراق و نقش اين سازمان و آژانس‌هاى وابسته به آن و همچنين گزارش استفان دى‌ميستورا نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در عراق در خصوص مناطق بحران زده اين كشور پاسخ داد. زيبارى همچنين پس از برگزارى اين نشست در گفت‌وگو با خبرگزارى رويترز، تاكيد كرد: مذاكرات با آمريكا در خصوص امضاى توافقنامه امنيتى همچنان ادامه خواهد داشت. وى خاطرنشان كرد: عراق پيشنهادات زيادى را در خصوص مسائل مختلف مطرح كرده و اعضاى هيئت مذاكره كننده‌اش را به اردن، كره جنوبي، تركيه و آلمان فرستاده تا از تجربيات اين كشورها در خصوص امضاى توافقنامه‌هاى امنيتى با آمريكا استفاده كنند.

گروه ملى جديد المهدي

مقتدى صدر از تصميم خود مبنى بر تشكيل گروه مسلح جديد جهت مبارزه با نيروهاى اشغالگر آمريكايى در عراق خبر داد.

به گزارش پايگاه اينترنتى المحيط، مقتدى صدر، از روحانيون شيعه در عراق در بيانيه‌اى خطاب به اعضاى لشگر المهدى گفت: تشكيل گروه مسلح جديد تنها در راستاى مبارزه با نيروهاى آمريكايى خواهد بود. وى افزود: ما به مقاومت در برابر اشغالگران تا رهايى عراق يا شهادت خود ادامه خواهيم داد. در بيانيه مقتدى صدر كه در مسجد شهر كوفه قرائت شد، آمده است: جنگ عليه نيروهاى آمريكايى تنها منحصر به اين گروه جديد نخواهد بود، ديگر اعضاى مقاومت نقش‌هاى فرهنگي، اجتماعى و مذهبى را در اين راستا ايفا خواهند كرد. در ادامه اين بيانيه آمده است: برادران، شما بايد از اين دستورات اطاعت كنيد و هركس كه از اين دستورات پيروى نكند از من نخواهد بود. سلا‌ح در دستان شما تنها بايد عليه اشغالگران استفاده شود نه عليه ديگران. وى خاطرنشان كرد: اين گروه جديد بسيار حرفه‌اى خواهد بود و حق حمل سلا‌ح را عليه اشغالگران خواهد داشت.

افزايش هزينه‌ها

شبكه فاكس نيوز آمريكا در گزارشى اعلا‌م كرد: هزينه جنگ عراق به ‌7/2 تريليون دلا‌ر رسيده است، به اضافه اينكه هزينه مداواى مجروحان و نظارت بهداشتى بر نظاميان بازنشسته نيز افزايش يافته است. اين شبكه به نقل از اعضاى كميته اقتصادى مشترك وابسته به كنگره آمريكا گزارش داد: دولت جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا در ابتداى جنگ در سال ‌2003 هزينه جنگ را بين ‌60 تا ‌100 ميليارد دلا‌ر برآورد كرده بود. اين در حالى است كه جنگ عراق بسيار طولا‌نى‌تر از پيش بينى‌هاى دولت آمريكا و هزينه‌هاى جنگ ‌10 برابر شده است. مدير مركز اطلا‌عات جنگ عراق و اعضاى كميته اقتصادى مشترك اظهاركردند: جنگ عراق خزانه‌دارى آمريكا را ملزم به پرداخت ‌646 ميليارد دلا‌ر طى پنج سال گذشته كرده است. اما با اين وجود پيش بينى مى‌شود ادامه جنگ تا پنج سال ديگر هزينه‌ها را چهار برابر هزينه‌هاى كنونى كند.

خارج كردن پول عراق از آمريكا

سامى‌العسگري، مشاور نورى المالكي، نخست‌وزير عراق و عضو ائتلا‌ف يكپارچه عراق از تصميم دولت عراق در زمينه ارائه طرحى با هدف خارج ساختن پول‌هاى عراق موجود در بانك‌هاى آمريكا كه حدود ‌50 ميليارد دلا‌ر برآورد شده، خبر داد. سامى‌العسگرى افزود: برخى پول‌هاى عراق در بانك‌هاى خارجى هستند. وى خاطرنشان كرد: اين پول‌ها در حال حاضر مورد حمايت جورج بوش و كنگره است و اگر اين حمايت برداشته شود سرنوشت اين پول‌ها مشخص نخواهد شد. لذا دولت بر اساس طرحى جديد شركت‌هاى حقوقى ويژه را مسئول بازگرداندن اين مبالغ به عراق كرده است. وى خاطر نشان كرد: دولت آمريكا از اين مبالغ براى اعمال فشار بر عراقى‌ها جهت امضاى توافقنامه طولا‌نى مدت ميان دو كشور استفاده مى‌كند.

سفر مالكى به اروپا

نماينده فهرست ائتلا‌ف يكپارچه عراق تاكيد كرد: مالكى طى روزهاى آينده به چند كشور حوزه خليج فارس و هم‌چنين كشورهاى اروپايى سفر مى‌كند. به گزارش روزنامه الصباح ‌ چاپ بغداد ‌ سامى‌العسگري، نماينده فهرست ائتلا‌ف يكپارچه عراق اظهار كرد: نورى المالكي، نخست وزير عراق تا پيش از پايان ماه جارى ميلا‌دى دو سفر دوره‌اى به كشورهاى حوزه خليج فارس و كشورهاى اروپايى از جمله امارات، آلمان و ايتاليا خواهد داشت. وى تاكيد كرد: هدف از انجام اين سفرها تحكيم همكارى‌ها و روابط دوستانه با كشورهاى مذكور و تشريح ابعاد توافقنامه امنيتى طولا‌نى مدت بين واشنگتن و بغداد است.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن