تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816597657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سولانا : مذاكرات با ايران آغاز خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سولانا : مذاكرات با ايران آغاز خواهد شد
" خاوير سولانا" مسوول سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپا كه براي ارائه بسته پيشنهادي گروه 1+5به تهران سفر كرده است، اعلام كرد كه در طول چند ماه آينده مذاكرات با ايران آغاز خواهد شد.
سولانا عصر امروز شنبه در ادامه گفت و گو با خبرنگاران داخلي و خارجي كه در محل اقامتگاه سفير آلمان در تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالي درباره غني سازي و پاسخ ايران به بسته پيشنهادي 1+5گفت: غني سازي نقطه عدم توافق با ايران است. اما منتظر پاسخ تهران هستيم و اميدواريم پاسخ ايران مثبت باشد تا به سمت مذاكرات پيش برويم.
خبرنگاري درباره عدم اعتماد ايران به غرب سوال كرد. سولانا در پاسخ گفت كه من مي دانم برخي ايراني ها حس عدم اعتماد دارند. اين وظيفه ماست كه در مذاكرات مواضع طرف مقابل را درك كنيم. من با ايراني هاي زيادي صحبت كرده ام و از درد و رنج هاي آنها در طول جنگ ايران و عراق خبر دارم.
خبرنگاري از سولانا پرسيد، آيا شما همچنان درخواست تعليق غني سازي از ايران را داريد با توجه به اينكه سخنگوي دولت ايران گفته است اگر تعليق در بسته پيشنهادي ايران باشد، ما آن را رد مي كنيم.
سولانا پاسخ داد: ما به درخواستمان درباره تعليق ادامه مي دهيم. درباره تعليق در طي مذاكرات صحبت مي كنيم. مذاكرات بعد از اين در طول چند ماه آينده آغاز خواهد شد.شما مي دانيد حداقل 10 سال طول مي كشد تا يك نيروگاه فعال شود تا زماني كه ايران نيروگاه هسته اي نداشته باشد،جايي هم براي قرار دادن سوخت هسته اي وجود ندارد.
اين ادعاي سولانا در حالي است كه نيروگاه اتمي بوشهر توسط روسيه يكي از اعضاي گروه 1+5در حال تكميل و راه اندازي است و اين كشور بخشي از سوخت مورد نياز آن را تحويل ايران داده است.
سولانا در پاسخ به سوال ديگري در خصوص بسته پيشنهادي ايران گفت: من بسته پيشنهادي ايران را از طريق سفير ايران در بروكسل دريافت كردم و به آن توجه نيز كردم و ديدگاه خود را امرور به مقامات ايراني ارايه دادم.
وي گفت: سرفصل هاي پيشنهادي ايران با بسياري از محورهاي پيشنهادي ما يكي است و ما مي توانيم روي اينها كار كنيم زيرا اين سرفصل ها، سر فصل هايي هستند كه ايران به آن علاقه مند است.
خبرنگار ديگري از سولانا پرسيد: آژانس تا كنون 12 بار عدم انحراف فعاليت صلح آميز هسته اي ايران را اعلام كرده آيا داشتن چرخه سوخت به معناي بمب است ؟ سولانا پاسخ داد: براي پاسخ دادن به سوال شما پيشنهاد مي كنم كه شما گزارش اخير البرادعي را با دقت مطالعه كنيد. من براي آژانس و شخص مديركل احترام زيادي قائلم و اين مساله را بارها گفته ام.
خبرنگاري از سولانا سوال كرد: شما استاد فيزيك هستيد و مي گوييد اعتماد سازي قابل اندازه گيري نيست. ايران دو پيشنهاد دارد كه يكي از آنها ايجاد كنسرسيوم غني سازي در خاك ايران است. اين اعتماد سازي چيست كه مدام مي گوييد به دست نيامده است.
سولانا پاسخ داد: بله من استاد فيزيك هستم و به همين دليل نسبت به آنچه به شما مي گويم، اعتماد دارم. اين پينشهادات كافي نبودند و دليل حضور ما نيز همين است. ملاقات هاي ما مي تواند به ايده هايي نو بيانجامد. ما كماكان بايد در زمينه اعتماد سازي كار مي كنيم.
خبرنگار ديگري از سولانا پرسيد: مبناي قانوني درخواست شما براي تعليق غني سازي اورانيوم چيست؟ سولانا پاسخ داد: قطعنامه هاي شوراي امنيت.
خبرنگار صدا و سيما از سولانا پرسيد: آيا آناتا مارز پيشگو را مي شناسيد؟
اين را به اين دليل گفتم كه ظاهرا در مورد برنامه هسته اي ايران مدلي از پيشگويي ارايه مي شود و برغم گزارش هاي آژانس غربي ها همچنان درباره برنامه هسته اي ايران نيت خواني مي كنند.
سولانا پاسخ داد: من پيشگوهاي زيادي را نمي شناسم. اگر مي شناختم به اينجا نمي آمدم. پيشگوها درباره آينده صحبت مي كنند و آينده را اختراع مي كنند اما من مدام در حال اختراع درباره حال هستم.
خبرنگار ديگري از سولانا پرسيد: فعاليت هاي شما در چند سال اخير درباره موضوع هسته اي ايران حالت نمايشي پيدا كرده است و پنج به علاوه يك امضاي شما را در پاي توافق ها جدي تلقي نكرده است و به نظر مي رسد شما اختياري براي توافق از سوي اين كشورها نداشته ايد.
سولانا با خنده گفت: من ظرفيت و اختيار كامل براي مذاكره و انجام توافق را دارم و در عين حال نماينده عالي 27 كشور اروپايي هستم.

منبع خبر :
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن