تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818899775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضايلي: هيچ اجماع بين المللي در مورد ايران وجود ندارد/ رمضان زاده: اجماع جهاني عليه ما در قضيه هسته اي يك شكست بزرگ است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: فضايلي: هيچ اجماع بين المللي در مورد ايران وجود ندارد/ رمضان زاده: اجماع جهاني عليه ما در قضيه هسته اي يك شكست بزرگ است
مناظره عبدالله رمضان زاده ، سخنگوي دولت اصلاحات و عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و مهدي فضائلي، مدير عامل سابق خبرگزاري فارس و دبير كل انجمن روزنامه نگاران مسلمانان با عنوان "بررسي سير پرونده هسته اي ايران" پيش از ظهر امروز در سالن همايش شهيد آويني فرهنگ سراي رسانه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، عبدالله رمضان زاده طي سخناني در اين مناظره درباره دستاوردهاي هسته اي دولت اصلاحات، اظهار داشت: آنچه امروز به عنوان دانش هسته اي مطرح است، 25 درصد مربوط به دوران قبل اصلاحات، 45 درصد دستاوردهاي دولت اصلاحات و 10 درصد مربوط به زمان بعد از آن است.

وي افزود: اهداف ما در دوران اصلاحات اين بود كه براي توسعه كشور، از همه امكانات استفاده كرده و از اجماع خارجي جلوگيري كنيم كه در اين راه موفق نيز بوديم اما كساني كه امروز سكان دار هسته اي شده اند، درك درستي از قدرت و سياست خارجي ندارند.

سخنگوي دولت اصلاحات ضمن انتقاد از رويكرد توجه به شرق و روسيه در مذاكرات هسته اي، گفت: نگاه به شرق باعث دادن امتيازات زيادي به چين شد در حالي كه در دولت اصلاحات ضمن مذاكره با غرب، اجازه نداديم آژانس حتي يك دانشمند هسته اي را بازداشت كند ولي در حال حاضر تمام نقشه ها و انديشمندان ما زير نظر آژانس است كه اين خود بي تدبيري را نشان مي دهد.

در ادامه مهدي فضائلي با بيان اينكه يكي از بزرگترين معضلات ما در كشور اين بوده كه همواره منافع ملي تحت الشعاع منافع حزبي قرار مي گيرد، عنوان كرد: تامين منافع يك كشور در نگاه كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت بر اساس يك سري برنامه ها قرار دارد؛ لذا ممكن است در بعضي از موارد هزينه هايي هم بپردازيم ولي اگر بر اساس سياست هاي نظام نگاه كنيم، سيري كه پرونده هسته اي ما طي كرده در مسير نظام و انقلاب بوده و دولت نهم به اين فناوري دست پيدا كرده است در حالي كه رفتار دولت هاي گذشته ما را به اينجا نمي رساند.

وي ادامه داد: از سال 82 تا تيرماه سال 84، 24 مورد بازديد سرزده از فعاليت هاي هسته اي ايران صورت گرفت كه بر مبناي آن تحليلي شكل گرفت كه اساساً آژانس در بازديدها دنبال بحث هسته اي نيست بلكه از توانمندي هاي موشكي ما نگراني دارند.

دبير كل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تاكيد بر اينكه اهميت دستيابي به فناوري هسته اي براي كشور زياد است، اظهار داشت: رفتار 6 سال گذشته قدرت ها با ما و بسيج تمام توانمندي هايشان كفايت مي كند تا ما به ارزش اين قضيه پي ببريم.

وي تصريح كرد: اگر وضعيت امروز ما بحراني باشد كه ما معتقديم نيست، نتيجه كار دولت اصلاحات است. چرا كه آن ها كه مي دانستند قدرت ها اجازه نمي دهند ما به راحتي به فناوري هسته اي دست پيدا كنيم، چرا ما را وارد اين معركه كردند؟!

مدير عامل سابق خبرگزاري فارس با بيان اينكه مقام معظم رهبري در سفر به يزد با اشاره به عقب نشيني در مقابل خواست هاي دشمن براي اولين بار از عملكرد دولت نهم انتقاد كردند، به توافق نامه هاي هسته اي در دولت اصلاحات اشاره كرد و افزود: محصول اين توافق نامه ها اين شد كه ايران به منظور اعتماد سازي بيشتر تصميم گرفت تا به صورت داوطلبانه تمام فعاليت هاي مربوط به غني سازي خود را به حالت تعليق درآورد و اين خود گوياي اين است كه دولت اصلاحات در مسئله هسته اي دستاوردي نداشت و تنها چيزي كه به خوبي در دنيا ثابت شد اين بود كه ما خيلي خوب كوتاه مي آييم.

در ادامه رمضان زاده ضمن تاكيد بر اين كه ما دوران بعد از اصلاحات هزينه هاي زيادي را براي دستيابي به فناوري هسته اي پرداخته ايم، گفت: بايد تا زماني كه كيان ملت در خطر قرار نگيرد هزينه پرداخته شود.

وي با بيان اين مطلب افزود:سياست خارجي حتماً همه جا هزينه دارد و هيچ كشوري به راحتي سياست خارجي اش را پيش نمي برد ولي تهديداتي كه امروز مردم ما را تحت تاثير قرار مي دهد، ناشي از ماجراجويي در سياست خارجي است كه بخش عمده اش مربوط به مسئله هسته اي مي شود.

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با اشاره به سخن مقام معظم رهبري مبني بر اينكه جلوگيري از اجماع جهاني يك پيروزي بزرگ است، خاطر نشان كرد: وقتي در قضيه هسته اي اجماع جهاني در مورد ما شكل گرفت يك شكست بزرگ است.

وي همچنين ضمن انتقاد از اينكه مسئله هسته اي سياست استراتژيك كشور ما تلقي شود، اظهار داشت: ما معتقديم كه استراتژيك ترين مسئله ايران، طبق فرموده امام (ره) آن است كه جمهوري اسلامي به سنگرهاي كليدي جهان دست پيدا كند كه دستيابي به اين سنگرها نيز نيازمند آن است كه ما از وجهه بين المللي مناسبي برخوردار باشيم و در همين راستا رييس دولت اصلاحات به خاطر پشتوانه قوي ملت خود كاري كرد كه سازمان ملل به صلح طلب بودن ملت ما اذعان كرد.

رمضان زاده با بيان اينكه ما در دوران تعليق تمام نيازهاي تكنولوژيك در مسئله هسته اي را وارد مي كرديم، گفت: از آنجايي كه آمريكا منافعش را در برخورد جدي با ما مي بيند، لذا تدبير جديمان بر اين بود كه مسائل كشور را به جايي نبريم كه خود را در برابر تصميم گيري آمريكا قرار دهيم.

وي ادامه داد: ما معتقديم دستيابي به فناوري هسته اي حق همه ملت هاي عالم است و ما نيز نيازمند انرژي هسته اي براي تامين برق كشور هستيم، منتهي راه دستيابي به اين لازمه آن است كه به دنيا ثابت كنيم فناوري هسته اي را براي اهداف ديگر نمي خواهيم.

سخنگوي دولت اصلاحات ضمن تاكيد بر اينكه هنوز مي توانيم با روش هاي مسالمت آميز به اهدافمان برسيم، تصريح كرد: بهترين راه حل براي خروج از بحران امروز اين است كه دولت نهم را از تصميم گيري در مورد مسئله هسته اي منع كنند و جاي ديگري در مورد آن تصميم گيري شود.

در ادامه اين مناظره مهدي فضائلي در واكنش به اظهارات رمضان زاده، خاطر نشان كرد: زماني اعتماد آمريكايي ها نسبت به ما جمع مي شود كه ما از همه آن چه در نتيجه انقلاب اسلامي به دست آورده ايم، دست بكشيم.

دبير كل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تاكيد بر اين كه هيچ اجماع بين المللي در ايران وجود ندارد و مسئله هسته اي ما اصلا بحراني نيست، بيان داشت: در همه دنيا محدوديت هايي در خصوص موضوعات خاص مربوط به امنيت ملي وجود دارد اما دولت اصلاحات در قضيه هسته اي استقلال و عدم پيشرفت كشور را هزينه كرد در حالي كه دولت نهم براي استقلال سياسي كشور كه در دوران اصلاحات دچار آسيب جدي شده بود، مقاومت كرد.

وي تصريح كرد: تعليق غني سازي به عنوان يك موضوع ثابت در مذاكرات غرب مطرح است؛ اما نوع تعليقي كه هم اكنون مطرح است با تعليق زمان گذشته متفاوت است و در صورت ادامه مقاومت و سياست هاي فعلي طرف مقابل چاره اي جز توافق با ما ندارد.

در ادامه رمضان زاده در پاسخ به اين سوال كه اگر بنا بود سياست هاي هسته اي ايران به شيوه دولت اصلاحات ادامه پيدا كند چه مي كرديد؟، گفت: ما مذاكرات را ادامه مي داديم و نقطه پاياني براي آن قائل نمي شديم و به دنبال اين بوديم كه بتوانيم آمريكا را از صحنه مذاكرات خارج كنيم. چرا كه ما با مذاكرات خود كاري كرديم كه سياست هاي اروپا و آمريكا از هم جدا شود؛ اما امروز علي رغم امتيازات داده شده و فشارهايي كه به ما وارد مي شود، سياست هاي آمريكا و اروپا عليه ما تجميع شده است.

وي با تاكيد بر اينكه ما به عنوان نيروهاي سياسي وظيفه مان تدبير امور كشور به نحوي است كه حداكثر منافع ملي با حداقل هزينه ها تامين شود، اظهار داشت: ما دستيابي به همه علوم بشري را هدف ملت ايران مي دانيم اما بايد هزينه هاي اين دستيابي را نيز اولويت بندي كنيم. چرا كه دنيا نسبت به مسئله هسته اي در هر نقطه اي حساس است و بنابراين ما بايد اول اعتماد سازي كنيم و بعد به فناوري مذكور دست پيدا كنيم.

سخنگوي دولت اصلاحات در پايان خاطر نشان كرد: ما از خدا مي خواهيم كه معجزه شود و پرونده هسته اي ما از شوراي امنيت خارج شود. چرا كه قطعنامه صادره از سوي شوراي امنيت ما را مخل امنيت جهاني معرفي كرده و لذا همه ملت ايران بايد تلاش كنند تا پرونده ما از دستور كار اين شورا خارج شود.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن