تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاه به نفت و درآمدهاي حاصل ازمنبع تامين بودجه عمومي بايد عوض شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاه به نفت و درآمدهاي حاصل ازمنبع تامين بودجه عمومي بايد عوض شود
دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت :‌ نگاه به نفت و درآمدهاي حاصل از منبع تامين بودجه عمومي بايستي عوض شود،‌يعني نفت را ديگر منبع تامين بودجه دولت ندانيم بلكه بخشي از آن مربوط به تامين بودجه عمومي دولت و بخشي از آن به سمت سرمايه هاي زاينده و مولد در كشور برود.
"محسن رضايي "‌روز شنبه در پايان نشست مجمع تشخيص مصحلت نظام در گفت وگو با خبرنگاران تصريح كرد :‌لازمه اين كار تشكيل صندوق توسعه ملي است كه حالت استقلال اين صندوق از دستورات روزمره اجرايي كشور بايد محفوظ باشد.
وي خاطر نشان كرد:‌ تشكيل اين صندوق در نشست امروز مجمع به تصويب اعضا رسيد و بايد منتظر باشيم كه نظر دولت در اين راستا چه خواهد بود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت :‌فرق اين صندوق با صندوق حساب ذخيره ارزي اين است كه حساب ذخيره ارزي در اختيار دولت است هر چند كه برداشت از آن با مجوز مجلس صورت مي گيرد.
رضايي گفت:‌هر چند تشكيل صندوق حساب ذخيره ارزي يك اقدام مثبت و سازنده بود ولي تشكيل صندوق توسعه ملي يك گام خيلي قوي تر و اساسي تر است.
وي اضافه كرد :‌اكثر كشورهاي نفت خيز دنيا به همين سمت حركت كرده اند و ما از تجارب آنها در اين زمينه استفاده كرديم.
دبير مجمع تشخيص محصلت نظام تصريح كرد : در نشست امروز مجمع همچنين تصويب شد كه از اين به بعد وجوه حاصل از فروش نفت خام و گاز طبيعي توليد شده اعم از صادراتي و مصرف داخلي به قيمت هاي صادراتي محسوب مي شود.
رضايي خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه مجمع كليه هزينه هاي توليد و سرمايه گذاريهايي كه شركت نفت انجام مي دهد از درآمدهاي نفتي كسر مي شود و مانند گذشته درآمدهاي باقي مانده از حاصل فروش نفت جز درآمدهاي دولت محسوب نمي شود.
وي يادآور شد :‌درصدي از اين درآمدها به دولت اختصاص داده مي شود و درصدي ديگر از آن به صندوق توسعه ملي اختصاص مي يابد تا صرف سرمايه گذاريهاي زاينده و مولد شود، البته بايد منتظر باشيم كه نظر دولت در اين زمينه اعلام شود.
وي خاطر نشان كرد : اين اقدام مي تواند زمينه تحول در توليد و در آمدهاي حاصل از فروش نفت باشد.
رضايي در ادامه گفت وگو با خبرنگاران به رسيدگي مجدد اعضاي مجمع به لايحه سياست هاي كلي اصل 44 اشاره كرد و گفت :‌در جلسه امروز مجمع تشخيص مصحلت نظام ايرادتي را كه شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام در ارتباط با تطبيق سياست هاي كلي با لايحه اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم و اجراي سياست هاي كلي اصل 44 گرفته بود ، مطرح و اين مغايرت ها و عدم انطباق ها با سياست هاي كلي را به پايان رسانديم .
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود:پنج مورد مغايرت به همراه 21 ايرادي كه شوراي نگهبان از اين لايحه گرفته بود به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شده بود.
وي با بيان اين كه اين ايرادت و مغايرت ها به دو گروه تقسيم مي شوند، افزود :‌ برخي از اين ايرادات مسايل فني بود كه از نظر واژه ها و جمله بندي ها با روح قانون اساسي و شرع مغايرت داشت كه اين مغايرت ها اصلاح شد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد :‌يكسري از اين ايرادت، ايرادات اساسي بود از جمله در خصوص شوراي عالي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي كه دولت اصرار داشت چنين شورايي نباشد.
رضايي تصريح كرد :‌ اين را مجلس تصويب كرده بود ولي دولت با آن مخالف بود و شوراي نگهبان نيز اين را مغاير با قانون مي دانست.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد :‌پس از ارائه توضيحات، معلوم شد كه اكثريت اعضاي اين شورا از دولت هستند، يا در هيات دولت نقش دارند، از طرفي ديگر رييس جمهوري رياست اين شورا را برعهده دارد، لذا اعضاي مجمع اصرار داشتند كه نظر مجلس درست است و ما هم نظر مجلس را تاييد كرديم.
**سفر هاشي رفسنجاني به عربستان دستاوردهاي خوبي به همراه داشت
به گزارش ايرنا، رضايي در ادامه گفت وگو با خبرنگاران تصريح كرد:سفر هيات ايراني به رياست رييس مجمع تشخيص مصحلت نظام به عربستان سعودي براي شركت در اجلاس گفت وگوي اديان ستاوردهاي خوبي به همراه داشت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: روح كلي مذاكرات سياسي آقاي هاشمي رفسنجاني با مسولان عربستان سعودي اين بود كه مسولان سعودي اعلام آمادگي كردند تا سطح روابط خود را ايران را ارتقا دهند و جمهوري اسلامي ايران نيز اعلام كرد كه آماده توسعه همكاريهاي خود با عربستان است.
وي افزود:حضور و سخنراني آقاي هاشمي در كنفرانس گفت و گوي بين اسلام و اديان الهي تقربيا تمام فضاي همايش را گرفت و علماي اهل سنت و اهل تشيع كه در اين جلاس شركت كرده بودند،‌اعلام كردند كه آقاي هاشمي بهترين سخنراني اين اجلاس را انجام دادند.
رضايي تصريح كرد:‌ چون در چند سال گذشته جوسازي هاي زيادي در جامعه اهل سنت و اهل تشيع شده و بدبيني هاي زيادي به وجود آمده بود اين سخنراني توانست بخش زيادي از حساسيت ها ي به وجود آمده را كاهش دهد.
وي بعد عبادي و معنوي را يكي ديگر از ابعاد سفر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به عربستان دانست و خاطرنشان كرد:‌ هيات ايراني تفريبا چهار شب در بقيع زيارت كردند و همه زايرين ايراني را به داخل قبرستان بقيع بردند و هر شب مراسم عزاداري با حضور زايرين ايراني برگزار شد به طوري كه در شب شهادت حضرت زهرا (س) در مدينه يك فضاي معنوي بسيار خوبي به وجود آمد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به همكاري هاي مقامات سعودي با هيات ايراني و زايرين كشورمان اشاره و تصريح كرد: مقامات سعودي هيچ نوع مانع تراشي نكردند بلكه همكاريهاي خيلي خوبي انجام دادند.
** بازديد از منطقه فدك
رضايي بازديد از منطقه فدك را يكي ديگر از بركات اين سفر عنوان كرد و گفت : تاكنون هيچ هيات ايراني به منطقه فذك نرفته بود ، در اين سفر محدوده فدك و چاههايي كه متعلق به حضرت فاطمه زهرا بود، مشخص شد.
خبرنگاري از رضايي در خصوص وضعيت اقتصادي كشور سوال كرد كه وي در جواب گفت :‌
نابساماني هاي اقتصادي در ايران به دو عامل برمي گردد، يكي فشارهاي خارجي و بين المللي و مسئله دوم عدم رعايت سياست هاي كلي.
وي خاطر نشان كرد: به اعتقاد ما هر چه سياست هاي كلي نظام بهتر و قوي تر انجام شود، مشكلات تورم و گراني در كشور كمتر خواهد شد.
** دولت و ملت عراق تصميمي منطقي خواهند گرفت
خبرنگار ايرنا از دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص سرنوشت توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق سوال كرد.
رضايي در جواب گفت :‌من فكر مي كنم كه دولت و ملت عراق تصميمي منطقي خواهند گرفت و آن چيزي كه آمريكايي ها پيشنهاد دادند اشكالاتي جدي دارد كه ملت و دولت عراق زير بار اين اشكالات نخواهند رفت.
وي تصريح كرد: به اعتقاد من در نهايت چيزي تنظيم و به امضا دو طرف مي رسد كه منافع ملي عراق در آن لحاظ شده باشد.

منبع خبر :
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن