تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816015239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمايت جهان عرب از برنامه‌هاي هسته‌اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حمايت جهان عرب از برنامه‌هاي هسته‌اي ايران
ايران همواره بر استفاده صلح آميز از فناوري هسته‌اي تاكيد كرده و گزارش‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي صحت اين سياست را به اثبات رسانده ‌است. كشورهاي عربي كه برخي آنها از متحدان نزديك آمريكا هستند، طي يك سال اخير از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران حمايت و هرگونه حمله نظامي به اين كشور را رد كرده‌اند.

به گزارش رجانيوز به نقل از فارس، با وجود اين، كاخ سفيد به همراه برخي كشورهاي غربي سياست افزايش فشار عليه تهران را دنبال مي‌كند.

كشورهاي عربي در يك سال گذشته با در نظر گرفتن موقعيت، منافع و سياست‌هاي ملي خود بارها از برنامه‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران حمايت كرده‌اند كه در اين نوشتار به نمونه از اين موضع‌گيري‌ها اشاره مي‌شود.

عبدالله بن عبدالعزيز شاه عربستان در رابطه با فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و مخالفت كشورهاي غربي با آن تأكيد‌ كرد: ديپلماسي رياض، متمركز بر حل‌وفصل پرونده هسته‌اي ايران از راه‌هاي مسالمت‌آميز و راهكارهاي عقلاني و پرهيز از تشنج است و اين ديپلماسي، عاري‌شدن منطقه از تمامي سلاح‌هاي كشتار جمعي را هدف گرفته است.

وي افزود: بهره‌مندي از انرژي هسته‌اي براي اهداف مسالمت‌آميز و بر اساس معيارهاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، حق كشورهاي منطقه است و در مورد اِعمال اين معيارها استثنايي وجود ندارد.

از سوي ديگر "جاسم الخرافي" رئيس پارلمان كويت با تاكيد بر مواضع ايران در استفاده صلح‌آميز از فناوري هسته‌اي گفت: به صراحت مي‌گوييم كه در استفاده صلح آميز ايران از انرژي هسته‌اي هيچ واهمه و ترسي نداريم.

درهمين حال شيخ "محمد بن‌راشد آل مكتوم" نائب رئيس و حاكم دوبي با موفقيت آميز خواندن سفر اخيرش به ايران گفت: در جريان اين سفر با دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور ايران ديدار كردم و وي بر مسالمت آميز بودن برنامه‌هاي هسته‌اي تهران تاكيد كرد.

نخست‌وزير امارات تصريح كرد: تهران قصد ساخت سلاح هسته‌‌اي را ندارد و اين تأكيد ايران بسيار خوب بوده و به نفع امنيت و ثبات منطقه خليج [فارس] و صلح جهاني است.

شيخ "خليفه بن سليمان آل خليفه" نخست وزير بحرين نيز در گفت‌وگو با نشريه "المجله" چاپ رياض با تاكيد بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران گفت: كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج [فارس] نسبت به موضوع هسته‌اي ايران ديدگاه ثابت و روشني دارند و خواستار استفاده از گزينه نظامي عليه اين كشور نيستند. چرا كه ايران نقش موثري در منطقه دارد.

آل خليفه تصريح كرد: اين كشورها خواستار منطقه‌اي عاري از سلاح‌هاي كشتار جمعي هستند ولي در همين حال در صدد دستيابي به دانش صلح‌آميز فناوري هسته‌اي هستند.

اين در حالي است كه شيخ "حمد بن جاسم بن جبير آل ثاني" نخست‌وزير قطر در هفتمين جشنواره فرهنگي دوحه طي سخناني با موضوع امنيت منطقه ضمن اشاره به فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران گفت: بر خلاف آنچه غرب ادعا مي‌كند، قطر تحليل و نظر خود را درباره مساله هسته‌اي ايران دارد و قدرت‌ كشورهايي مثل ايران، عراق و كويت براي جهان اسلام و عرب بسيار با اهميت است.

وي خواستار مذاكره مستقيم ايران و آمريكا شد و تصريح كرد: براي ما بسيار مهم است كه موضوع هسته‌اي ايران از راه‌هاي صلح‌آميز حل شود.

علي عبدالله صالح نيز در ديدار با "منوچهر متكي"، وزير امور خارجه ايران در صنعا با تاكيد بر نقش ايران در تامين امنيت منطقه گفت: يمن همواره از موضع قاطع ايران براي دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌‌اي دفاع مي‌كند.

"حسني مبارك" رئيس جمهور مصر در كنفرانس خبري مشترك با "عبدالله گل" همتاي تركيه‌اي خود در قاهره ضمن حمايت از حل مسالمت‌آميز پرونده هسته‌اي ايران گفت: ما هيچ اطلاعاتي درباره برنامه هسته‌اي ايران نداريم ،به فرض بر اين كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران خطري هم داشته باشد، بايد از اين مسئله از راه‌هاي مسالمت‌آميز حل و فصل شود و هيچ نيازي به استفاده از زور نيست. زيرا استفاده از زور، عواقب بسيار خطرناكي در منطقه و جهان به همراه خواهد داشت.
ارتشبد عبدالرحيم محمد حسين وزير دفاع سودان در ارتباط با قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران گفت: خارطوم تشديد مجازات‌ها عليه تهران را رد مي‌كند زيرا برنامه‌هاي هسته‌اي ايران در مسير صلح آميز قرار دارد.

از سوي ديگر بشار اسد رئيس جمهور سوريه با تاكيد بر اينكه ايران حق دستيابي به فناوري صلح آميز انرژي هسته‌اي را دارد، گفت: اين حق تمام كشورهاست كه از انرژي هسته‌‌اي در راه مسالمت آميز استفاده‌ كنند. نه تنها ايران بلكه تمام كشورها بايد از اين حق برخوردار باشند.

همچنين سفير ليبي در سازمان ملل با اشاره به رابطه خوب اين كشور با ايران تاكيد كرد: «ليبي از حق ايران در برخورداري از انرژي هسته‌اي براي مصارف صلح‌آميز حمايت مي‌كند.»

در همين حال اتحاديه بين‌المجالس اسلامي در بيانيه پاياني پنجمين نشست خود در قاهره بر حق كشورهاي اسلامي بويژه ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي تاكيد كرد.

عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب در رابطه با برنامه‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران گفت: هرگونه فعاليت هسته‌اي صلح آميز كه با معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي مطابقت داشته باشد، مشروع و قابل قبول است.

عبدالرحمان بن حمد العطيه دبيركل شوراي همكاري خليج فارس نيز با انتشار بيانيه‌اي بر ضرورت احترام گذاشتن به قوانين بين‌المللي و حل منازعات از طريق مسالمت آميز تاكيد كرد.

وي در اين بيانيه خواستار حل‌وفصل بحران هسته اي ايران و غرب از راه هاي مسالمت آميز شد.

شيخ يوسف قرضاوي، رئيس اتحاديه علماي مسلمان درپاسخ به پرسشي درباره برنامه‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران، گفت: اين، حق ايران است كه از انرژي هسته‌اي در زمينه‌هاي صلح آميز همچون ساير كشورهاي جهان بهره‌مند شود. چرا بايد ايران از اين حق محروم شود؟ چرا بايد به ايران اعتراض كرد؟ آيا چون كشور اسلامي است؟
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن