تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805412361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در پاسخ به ايسكانيوز خبر داد: جذب چهار هزار نفر سردفتر و دفتريار// از سازمان ثبت اسناد و املاك براي پاسخگويي تحقيق و تفحص دعوت نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در پاسخ به ايسكانيوز خبر داد: جذب چهار هزار نفر سردفتر و دفتريار// از سازمان ثبت اسناد و املاك براي پاسخگويي تحقيق و تفحص دعوت نشده است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در پاسخ به سوال خبرنگار ايسكانيوز گفت: در مجموع چهار هزار سردفتر و دفتريار از ميان افراد داراي مدرك كارشناسي حقوقي و داراي معدل الف كارشناس ارشد و دكترا و دارندگان تحصيلات درجه اجتهاد جذب شده اند كه نزديك به 900 نفر مربوط به سهميه استان تهران است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، حسينعلي اميري رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در نشست خبري خود در آستانه هفته قوه قضاييه تصريح كرد: اين طرح ابتدا در استان تهران و سپس ساير شهرستانها اجرا مي شود.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: بهره برداري از طرح دستگاه خود دريافت وجه نقد در دفاتر اسناد رسمي با همكاري بانك مركزي از هفته آينده همزمان با هفته قوه قضاييه آغاز مي شود.
وي اظهار داشت: با اجراي اين طرح در انجام كار مردم در دفاتر اسناد رسمي تسهيلات ايجاد شده و در وقت مردم صرفه جويي مي شود.
اميري گفت: اين سازمان از جمله سازمان هاي حاكميتي است كه وظيفه اصلي آن، تثبيت ماليكت و اعتبار بخشي به معاملات و روابط حقوقي مردم است.
وي با اشاره به ثبت ماليكت فكري و معنوي اظهار داشت: امروزه در دنيا و در سال هاي اخير بحث جنبه هاي مربوط به تجارت حقوق مالكيت معنوي در موضوعات مهم در روابط كشورها مدنظر قرار گرفته است.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با بيان اينكه يكي از شاخص هاي توسعه براي بانك جهاني نحوه تثبيت مالكيت است، تصريح كرد: بانك جهاني شاخص هايي را براي توسعه كشورها اعلام مي كند از جمله تسهيلاتي در راستاي ثبت مالكيت، كاهش هزينه ها و زمان كه در اين راستا با استفاده از اين مدل هزينه هاي ثبتي كاهش يافت.
اميري عمده ترين برنامه سازمان را مكانيزاسيون عنوان كرد و گفت: در اين راستا پرونده ثبتي به گردش كار عملياتي ملك مكانيزه مي شود و دفاتر اسناد رسمي و دادگاه هاي به واحدهاي ثبتي از طريق شبكه متصل مي شوند.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به پروژه شناخت، توليد، نصب، آموزش و راه اندازي بخشي از نرم افزار تحت شبكه مديريت يكپارچه ثبت ملك گفت: اين پروژه از اوايل تير ماه سال 86آغاز شده و در حال حاضر توليد و پياده سازي نرم افزار در حال انجام است تا شهريور سال جاري در واحد ثبتي شميران به صورت پايلوت استقرار آن انجام ميگيرد.
وي پاسخگويي الكترونيكي به مراجع قضايي و دفاتر اسناد رسمي، ضبط و ثبت خلاصه معاملات املاك به صورت الكتريكي و تسريع در بروز رساني اطلاعات بازداشت و رفع بازداشت املاك به صورت الكترونيكي را از اهداف اين پروژه برشمرد.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك با بيان اينكه پروژه شناخت، توليد نصب و آموزش و راه اندازي نرم افزار تحت شبكه مديريت اطلاعات و اسناد ادارات امور اجراي اسناد رسمي از تير 86 آغاز شده و در حال حاضر فاز طراحي و توليد و پياده سازي نرم افزار به پايان رسيده است در مورد اهداف اين پروژه گفت: بهبود فرايند ها و گردش كاري، حذف روندهاي اضافي و زمان گير از سيستم، تسهيل و تسريع و دقت در انجام امور، كاهش خطاي استاني و تسريع در پاسخگويي به ارباب رجوع از اهداف اين طرح است.
اميري در مورد پروژه شناخت، طراحي و پياده سازي مديريت اداره كل امور اسناد و سردفتران خاطرنشان كرد: اين طرح از اوايل بهمن 86 آغاز و در حال حاضر فاز شناخت و طراحي و توليد و پياده سازي آن در حال انجام است.
وي ادامه داد: استقرار يك سيستم جامع اتوماسيون اداره كل اسناد و سردفتران براي كنترل مجدد گسترده نظرات شكايات و استعلامات و نيز توسعه وبهبود استانداردهاي ارايه خدمات به ارباب رجوع سازمان از طريق ارتباط مستقيم و بدون واسطه با آنها از طريق اينترنت با امكان پيگيري تا اخذ نتيجه نهايي و صدور پاسخ به منظور اطلاع مراجعه كننده ذينفع از نتيجه رسيدگي انجام شده از اهداف پروژه است.
وي در مورد سيستم نرم افزاري نصبت و راه اندازي و آموزش ارزيابي كاركنان در استان ها گفت: اين امر به اتمام رسيده و هدف از آن جلوگيري از مكاتبات اداري است.
اميري افزود: نصب و راه اندازي آرشيو اسناد و مدارك كه عمدتا اسناد و مدارك حفاظت اطلاعات سازمان است آرشيو مي شود.
معاون قوه قضاييه در مورد پورتال تخصيص شناسه ملي براي كليه اشخاص حقوقي كشور با بيان اينكه به زودي به بهره برداري مي رسد، اظهار داشت: هر شخص حقوقي داراي يك كد ملي مانند اشخاص حقيقي خواهند شد.
اميري اين امر را از زير ساخت هاي اساسي در برنامه هاي اقتصادي عنوان كردو گفت: از اين پروژه مي توان در بخش هاي مختلف مالياتي، دريافت تسهيلات از بانك ها و مديريت كلان كشور بهره برد.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك سيستم جامع مالكيت و املاك كشور را از زير ساخت هاي مهم كشور دانست و اظهار داشت: از اواخر سال 85 و اوايل سال 86 سيستم جامع املاك درسراسر كشور با واگذاري به بخش خصوصي آغاز شد كه تاكنون 60 الي 70 درصد كار انجام شده است و اميدواريم با تخصيص اعتبارات كافي تا پايان سال اين پروژه به پايان برسد.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه چه ميزان سردفتر در سال گذشته جذب شده و سهم استان تهرن از اين تعداد چه ميزان است و آيا سردفتر زن نيز جذب شده است، گفت: در مجموع چهار هزار نفر از ميان افراد داراي مدرك كارشناسي حقوقي و داراي معدل الف كارشناس ارشد و دكترا و دارندگان تحصيلات درجه اجتهاد جذب شده اند.
وي اظهار داشت: از ميان افراد جذب شده از دارندگان معدل الف كارشناس ارشد و دكترا آزمون كتبي صورت نگرفت.
وي ادامه داد: از ميان چهار هزار نفر پذيرفته شده نزديك به 900 نفر مربوط به سهميه استان تهران است.
اميري با بيان اينكه براي پذيرش زنان در اين شغل سهميه اي تعيين نشده و هر فردي كه نمره بيشتري كسب كند جذب مي شود، تصريح كرد: براي بانواني كه سرپرست خانوار، كارمند شوراي حل اختلاف خانواده شهدا ايثارگران هستند، امتيازاتي قائل شده ايم.
وي گفت: از ميان چهار هزار نفر در حدود يك هزار نفر داراي مدرك كترا بوده و نيز اعضاي هيات علمي وجود داشتند.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در مورد تجمع چندي پيش عده اي در مقابل اداره ثبت ناحيه شميران گفت: چندين نفر كه از سوي بنياد مستضعفان شكايت داشتند ارباب رجوع ما نبوده و به ثبت اعتراض نداشتند.
اميري در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر موضع رييس سازمان ثبت اسناد و املاك در رابطه با گزارش تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه در زمينه سازمان ثبت اسناد و املاك چيست؟ گفت: سخنگوي قوه قضاييه در مورد اين تحقيق و تفحص موضع رسمي را اعلام كرده است.
وي با بيان اينكه از سازمان ثبت اسناد و املاك مطلقا براي پاسخگويي توسط نمايندگان مجلس دعوتي صورت نگرفته است، گفت: گزارش تحقيق و تفحص براي سال 83 بود كه در اين زمان اعتباراتي كه براي طرح كاداستر اختصاص يافته بود ناچيزي بود، بطوري كه اين اعتبارات در سال 84 تنها در حد ميزان دستمزد كاركنان بود.
رييس سازمان ثبت و اسناد و املاك كشور با بيان اينكه از سال 85 اعتبارات مناسبي براي طرح كاداستر اختصاص يافت، تصريح كرد: از سال 85 شاهد جهش در بخش كاداستر هستيم به طوري كه در سال 86 به اندازه 10 سال پيش در اين زمينه كار شده است./120
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 553]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن