تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 11 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809028227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دانشگاه سمنان خبر داد: ارائه تسهيلات ويژه به دانشجويان رتبه زير 1000 كشوري در دانشگاه سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: رئيس دانشگاه سمنان خبر داد: ارائه تسهيلات ويژه به دانشجويان رتبه زير 1000 كشوري در دانشگاه سمنان
رئيس دانشگاه سمنان گفت: دانشجويان با رتبه زير 1000 كشوري كه دانشگاه سمنان را براي تحصيل انتخاب كنند از خدمات و تسهيلات ويژه اي برخوردار خواهند شد.
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر علي خيرالدين در نشست خبري كه پيش از ظهر امروز در سالن اجتماعات ساختمان وزارت علوم برپا شد، در سخناني اظهار داشت: استان سمنان به عنوان اولين استان از نظر ظرفيت دانشجويي با تعداد 65 هزار دانشجو در سطح كشور مطرح است؛ به گونه اي كه با توجه به جمعيت استان، ظرفيت پذيرش دانشجو در اين استان سه برابر متوسط كشوري است.

وي با اشاره به وجود 30 واحد آموزش عالي در استان سمنان گفت: طرح اوليه دانشگاه سمنان در سال 53 به عنوان واحد آموزش عالي مطرح شد و در سال 72 به دانشگاه ارتقا يافت و در حال حاضر اين دانشگاه داراي 10 دانشكده است.

دكتر خيرالدين خاطرنشان كرد: دانشكده هاي كويرشناسي و گردشگري براي نخستين بار در ايران در دانشگاه سمنان راه اندازي شده است.

وي در ادامه به امكانات ويژه اين دانشگاه اشاره و تصريح كرد: وجود چهار گروه پژوهشي نمك، گچ، رشد بلور و فناوري هاي پيشرفته ساختمان و دو پارك علم و فناوري به عنوان تنها استان پس از استان تهران از جمله امكانات ويژه دانشگاه سمنان محسوب مي شود و به همين دليل دانشگاه سمنان تبديل شدن به دانشگاه پژوهش محور و كارآفرين را با توجه به ظرفيت هاي موجود در استان مدنظر قرار داده است.

رئيس دانشگاه سمنان با بيان اينكه دانشگاه سمنان داراي 7540 دانشجو است، افزود: با پذيرش بيش از 8000 دانشجو در مهرماه امسال در 43 رشته گرايش كارشناسي، 41 رشته گرايش كارشناسي ارشد، دو رشته گرايش كارداني و 18 رشته گرايش دكتري، در مجموع دانشجويان دانشگاه سمنان در 104 رشته گرايش به تحصيل مي پردازند.

وي رشد 90 درصدي پذيرش دانشجو در 18 رشته كارشناسي ارشد را از برنامه هاي مهرماه امسال اين دانشگاه عنوان كرد.

دكتر خيرالدين با اشاره به فارغ التحصيل شدن 850 دانشجو در هر سال و پذيرش 35 درصد دانشجويان اين دانشگاه در مقطع كارشناسي ارشد اظهار داشت: تسهيلات دانشگاه سمنان براي دانشجويان داراي رتبه زير 1000 كشوري شامل استفاده رايگان از خدماتي همچون خوابگاه دانشجويي در طول تحصيل، سلف سرويس، خدمات رايانه اي و اينترنتي، انتشارات دانشگاه و برخورداري از تسهيلات دفتر حمايت از استعدادهاي درخشان است.

وي ارائه 35 مقاله ISI و 147 مقاله داخلي و اعزام 40 تن از استادان به كشورهاي خارجي را از ديگر فعاليت هاي دانشگاه در سال 86 عنوان كرد و افزود: حدود 12 درصد از بودجه جاري دانشگاه به پژوهش و تحقيق اختصاص دارد؛ كه اعطاي بودجه ويژه پژوهشي به استادان براي گذراندن فرصت هاي مطالعاتي و تحقيقاتي در كشورهاي خارجي از جمله اين حمايت ها است.

رئيس دانشگاه سمنان خاطرنشان كرد: عضويت در شبكه هاي نانوي كشور، وجود آزمايشگاه هاي تخصصي و چهار مقاله علمي در موضوعات علوم انساني، مدل سازي در مهندسي، علوم پايه و روانشناسي، كسب رتبه چهارم در مسابقات ربوكاپ آلمان و مقام دوم جشنواره جوان خوارزمي در سال 86 از ديگر افتخارات دانشگاه سمنان محسوب مي شود.

وي با اشاره به 60 هزار مترمربع فضاي در حال ساخت و يا در حال مطالعه براي اجراي 23 پروژه بزرگ علمي، فناوري، رفاهي و دانشجويي در دانشگاه سمنان گفت: اين دانشگاه داراي 12 خوابگاه دانشجويي با تحت پوشش قرار دادن 2404 دانشجوي پسر و دختر است؛ كه به منظور افزايش فضاهاي خوابگاهي، سه خوابگاه جديد نيز در حال احداث است.

دكتر خيرالدين در خصوص همكاري هاي بين المللي با ساير دانشگاه هاي جهان اظهار داشت: ارتباطات بين المللي دانشگاه سمنان با دانشگاه هاي كوئيزلند جنوبي استراليا، لولئاي سوئد، آپلاي سوئد، كوسك روسيه، فنلاند و دو دانشگاه در سوريه براي گسترش ادبيات فارسي و عربي از جمله اين همكاري ها است؛ كه اخيراً نيز قراردادهاي همكاري بين دانشگاه سمنان و دانشگاه هاي ليورسايد كاليفرينا و نوادا براي به كارگيري استادان ايراني منعقد شده است./انتهاي پيام/
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن