تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812739024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرنخ‌هايي از برخي عوامل تورم در حال پيگيري اطلاعاتي و قضايي است الهام: مساله پاليزدار ربطي به دولت ندارد و مشكوك است / تغيير استانداران را تكذيب مي كنم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: سرنخ‌هايي از برخي عوامل تورم در حال پيگيري اطلاعاتي و قضايي است الهام: مساله پاليزدار ربطي به دولت ندارد و مشكوك است / تغيير استانداران را تكذيب مي كنم


------------

سخنگوي دولت گفت: سياست دولت در بخش مسكن حمايت از نيازمندان و مصرف كنندگان اين بخش است.

به گزارش خبرنگار ما، غلامحسين الهام در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي درباره اظهارات عباس پاليزدار درباره مافياي اقتصادي در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه از وي در مورد سخنان عباس پاليزدار پرسيد و اين كه گفته مي‌شود وي با دولت ارتباط داشته است، گفت: ‌موضوع پاليزدار، هيچ ربطي به دولت و صحبت هايي كه آقاي احمدي‌نژاد درباره مبارزه ريشه‌اي با مفاسد دارند، ندارد، ما معتقديم اين وسيله‌اي براي لوث كردن مبارزه صحيحي است كه رييس‌جمهور دنبال مي‌كند، اين روش‌ها مورد تاييد دولت نيست و حتي ما معتقديم مشكوك است و دستگاههاي دولتي نيز اين مساله را دنبال مي‌كنند.

وي هم‌چنين گفت: دستگاه‌هاي قضايي نيز طبق قانون به مساله رسيدگي مي‌كنند و دستگاه اطلاعاتي نيز آن چه را براي افكار عمومي مناسب تشخيص دهد، اطلاع‌رساني مي‌كند.

الهام ادامه داد: ما معتقديم چنين شيوه‌هايي شيوه درستي نيست، دولت اين روش‌ها را درست نمي‌داند و حتي مخل مي‌داند و ممكن است اين موضوع براي لوث‌كردن مبارزه‌ي اصولي و مبنايي صورت گرفته باشد.

سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه دولت با قاطعيت و قانونمند براي مبارزه با مفاسد اقتصادي عمل مي كند، گفت: در اين زمينه بايد اطلاع رساني شود.

سخنگوي دولت گفت: بر اساس گزارشي كه از برخي شهرستانها و استانها در هفته گذشته به ما رسيد، قيمت مسكن تا 30 درصد كاهش يافته است.

الهام در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: بدنبال برنامه اي كه هفته گذشته از سوي دولت در باره مسكن اعلام شد اين موضوع به صورت جدي در دستور كار دولت قرار گرفت و به جد پيگيري مي شود .

الهام با بيان اينكه سياستهاي دولت در ساخت و عرضه مسكن با قوت پيگيري مي شود افزود: در سال گذشته بيش از يك ميليون پروانه ساخت مسكن كه غير از طرح مسكن مهر است صادر شده است.

وي تصريح كرد: بر اساس طرح مسكن مهر نيز بيش از 1 ميليون و 200 هزار زمين براي ساخت واحد مسكوني واگذار شده است كه بيش از 400 هزار زمين آماده سازي شده است و به زودي واگذار مي شود.

سخنگوي دولت از مشخص شدن سقف وام بانكي مسكن خبر داد و گفت: به زودي اين سقف اعلام مي شود و سامانه زير ساختي ثبت مسكن كه در هفته پيش وعده آنرا داده ايم به زودي به بهره برداري خواهد رسيد.

الهام افزود: همه نقل و انتقالات مسكن و زمين در اين سامانه ثبت مي شود و هيچ نقل و انتقالي صورت نخواهد گرفت مگر اينكه اطلاعاتش از اين سامانه بدست آيد.

الهام ثبت در دفترخانه هاي رسمي را نيز پس از تأييد گزارش اطلاعاتي متمركز اين سامانه دانست و گفت: بر اساس برنامه اطلاعات مسكن متمركز، از آذرماه امسال براي نقل و انتقال بيش از دو واحد، ماليات به قيمت واقعي گرفته خواهد شد.

الهام از مشخص شدن سودا گران بخش مسكن خبر داد و گفت: اين افراد مشخص شده اند و براي آنها ماليات به قيمت واقعي در نظر مي گيريم كه در كنار آن مشوق هايي براي انبوه سازي نيز در نظر گرفته شده است.

الهام با بيان اينكه تجهيزات و قطعات پيش ساخته مسكن به صورت ارزان و پيشرفته فراهم شده است گفت: اميدواريم روند توليد مسكن سرعت بيشتري بگيرد و آثار آنرا در فضاي قيمتي مسكن شاهد باشيم.

الهام به تلاش دولت براي جلوگيري از تورم وارداتي اشاره و تصريح كرد: اميدواريم با تصويب هر چه سريع تر لايحه دولت براي جبران يارانه هاي مربوط به كالاها و ارزاق عمومي مردم ،اين تورم خارجي هر چه سريعتربه حالت عادي برگردد.

غلام حسين الهام در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دولت بحث تورم را تنها ناشي از حركت دشمنان خود مي داند، پس چرا با آنها برخورد و يا آنها را معرفي نمي كند گفت:‌ بحث تورم را بايد جامع و واقع بينانه ديد و دولت هم هيچوقت تك بعدي با مسايل برخورد نكرده است اين فضاي منفي است كه برخي ها به آن دامن مي زنند تا شايد به اين ترتيب واقعيت ها پنهان بماند و حركت دولت براي رسيدن به هدف با تاخير انجام شود.

سخنگوي دولت بخشي از تورم فعلي را ناشي از تورم جهاني دانست و افزود: چه كسي مي تواند اين تاثير يعني تورم جهاني را انكار كند، بخش فتنه و فساد را هم نمي توان انكار كرد، سرنخ هاي مختلف برگرفته از پرونده هايي كه در دستگاههاي اطلاعاتي و قضايي موجود است بر اين مطلب صحه مي گذارد و هم اكنون اين مسئله در حال پيگيري است.

غلامحسين الهام با بيان اينكه عده اي از منابع بانكي سوء استفاده كرده و تاثير منفي آن را در جامعه براي افزايش تورم پيگيري مي كنند گفت:‌ در اين ميان جنگ نرم آمريكا نيز دنبال مي شود و آنها مي خواهند از اين راه براي رسيدن به اهداف نامشروع خود استفاده كنند.

سخنگوي دولت سياست هاي دولت را به سمت مهار تورم ارزيابي كرد و گفت: منابع بانكي كه در سال گذشته ارائه شده است 100 هزار ميليارد تومان بوده است كه فقط 6 هزار ميليارد از آن به سمت بنگاههاي زودبازده هدايت شده است و همه اين مبلغ نيز در جاي خود مصرف و هدايت شده است و براي همين است كه رقم بيكاري در استاني مثل چهارمحال و بختياري كه همواره از اين درد مزمن رنج مي برده 5/5 درصد كاهش يافته است.

وي افزود: اين يعني اينكه بنگاههاي زودبازده به سمت توليد حركت كرده اند و سياست دولت در جهت ايجاد اشتغال و توليد و مبارزه با بيكاري تا حد زيادي جواب داده است.

اما برخي ها اين مبلغ ناچيز را كه در مسير خود هم هدايت شده عامل تورم مي دانند و 94 هزار ميليارد تومان ديگر را رها مي كنند و به بررسي اينكه به كجا رفته است نمي پردازند.

سخنگوي دولت تاكيد كرد:‌ شايد يك جرياني واقعا نمي خواهد معضل تورم واقعا حل شود و براي همين از راههاي مختلف استفاده مي كند .

وي همچنين به ارائه لايحه دولت بر اي تامين ارزاق عمومي مردم در آذرماه گذشته اشاره كرد و گفت:‌ دولت پيش بيني لازم را كرده بود و اين لايحه را در آن موقع به مجلس داد.

سخنگوي دولت با اشاره به پيشنهاد رئيس مجلس هشتم براي تشكيل كميته اي ويژه در جهت تعامل بيشتر قوا و هماهنگي بيشتر گفت: همكاري در ارتباط ميان قوا همواره يك اصل است و دولت نيز برآن تاكيد دارد و اين تعامل ها با حفظ اختيارات و وظايف هر يك از قوا صورت خواهد گرفت.

الهام در نشست هفتگي خود با خبرنگاران به تقسيم كارها و روابط ميان قوا در ساختار قانون اساسي اشاره كرد و افزود: اين تعامل به اين معنا نيست كه دستگاه دولتي و قوه مجريه از كار خود چشم پوشي كند و يا مجلس در تصويب قوانين و نظارت بر دولت كمرنگ عمل كند ، تعامل با حفظ اختيارات و وظايف صورت مي گيرد.

سخنگوي دولت با اشاره به پيام مقام معظم رهبري به مجلس هشتم تصريح كرد: همان طور كه در اين پيام تاكيد شده است دولت، محور روابط است، چرا كه كارهاي كارشناسي كه در دولت انجام مي شود ، بسيار وسيع تر و گسترده تر صورت مي گيرد و ما مي توانيم اين عقبه را به ديگر قوا متصل كنيم و نظرات كارشناسي آنها را نيز در نظر بگيريم.

وي افزود: نگاه دقيق به قانون اساسي، چشم انداز 20 ساله و برنامه توسعه مي تواند تعامل سازنده اي را ميان قوا برقرار كند و اميدواريم با همگرايي بيشتر قوا شاهد تسريع در حل مشكلات مردم باشيم.

سخنگوي دولت گفت : برخي رسانه هاي خبري با انتشار بي اساس خبر درباره تغيير مديران در پي ايجاد نگراني در بخش اجرايي كشور هستند.

الهام در بخش ديگري از نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي نام استانداراني كه احتمال تغيير انها وجود دارد پرسيد افزود : چنين موضوعي درست نيست و اين روش بدي است كه برخي پايگاههاي خبري و رسانه ها در پيش گرفته اند.

وي با بيان اينكه دولت تصميمات خود را با مردم در ميان مي گذارد اضافه كرد : دولت سياست هاي مديريتي خود را اعلام كرده و بر كار مديرانش نظارت و ارزيابي دارد.

سخنگوي دولت ادامه داد : همه مديران بايد در هر مسئوليتي كه هستند خدمت كنند و اين كار بدي است كه هر روز خبرهايي از جانب برخي رسانه ها كه بر اساس گمانه زني است در باره تغيير مديران منتشر مي شود.

الهام تاكيد كرد : مديران با قوت كار خود را ادامه مي دهند و ميثاق دولت با آنها انجام وظيفه و خدمت است.

وي افزود :انچه اصالت دارد كار و تلاش براي تعالي كشور است.

سخنگوي دولت گفت: موضع ما درباره بسته پيشنهادي مشخص است و پيش شرط درباره تعليق قابل بحث نيست.

الهام در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران افزود: اين بسته با پيش شرط تعليق غني سازي ارائه نشده است و اگر مساله تعليق باشد قابل طرح نيست و موضوع را متوقف مي كند.

وي گفت:‌ فضاي جهاني مثبت و از اين مساله عبور كرده است.

سخنگوي دولت افزود: ماموريت سولانا تحويل بسته 1+5 است و هيچ برنامه و قرار ملاقات ديگري ندارد.

سخنگوي دولت گفت:‌ موضع ما درباره مسائله هسته اي و بين المللي موضع روشن نظام اسلامي است و اختلافي ميان قوا در اين زمينه وجود ندارد.

الهام در ادامه نشست مطبوعاتي با خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: برخي مخالفان مي خواهند با طرح مسائلي مانند اختلاف ميان مسئولان در زمينه هسته اي ميان قوا اختلاف ايجاد كنند.

وي گفت:‌ سياست هاي مسئولان ، سياست هاي قطعي نظام اسلامي است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا بسته پيشنهادي سولانا به معناي اولتيماتوم به ايران است تاكيد كرد:‌ غربي ها در جايگاهي نيستند كه بخواهند چنين ادبياتي داشته باشند و جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه از حقوق كشور دفاع مي كند.

وي گفت: از اين بسته چنين پيامي برداشت نمي شود.

سخنگوي دولت افزود:‌كشورهاي 1+5 چاره اي جز قبول واقعيات و پذيرفتن حقوق مسلم كشورمان ندارند و بايد به واقعيات تن بدهند.

الهام با بيان اينكه پيشنهادها بايد براساس واقعيات موجود باشد اضافه كرد:‌ جمهوري اسلامي ايران كشوري است كه فناوري هسته اي دارد و با كسي كه براساس قانون حركت مي كند بايد براساس احترام به قانون متقابل و قوانين بين المللي سخن گفت.

وي با بيان اين كه زمان پاسخگويي به بسته پيشنهادي 1+5 مشخص نيست گفت:‌ جمهوري اسلامي ايران براساس نظامات حقوقي و منافع خود با بسته پيشنهادي 1+5 برخورد و آن را بررسي مي كند.

سخنگوي دولت افزود: ايران نيز بسته اي را به آنها پيشنهاد كرده است و ما منتظر پاسخگويي آنها به اين بسته هستيم.

سخنگوي دولت از درخواست پارلمان اروپا براي بازگشت موضوع هسته اي ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي استقبال كرد و گفت: ما اين حركت را گام اول مي دانيم و اميدواريم همه به اين برسند كه پرهيز از يكجانبه گرايي و حركت در مسير قانوني مي تواند به حل عادلانه همه مسائل كمك كند.

غلامحسين الهام در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوالي در اين زمينه افزود: قرائني نشان مي دهد كه جامعه اروپايي براي قبول واقعيتها گام برداشته و خود اروپا پي برده است كه جاي پرونده ايران در آژانس است.

وي تصريح كرد: اين حرفي بود كه جمهوري اسلامي ايران از اول زد و برآن تاكيد داشت و عملي شدن آن نيز جايگاه آژانس را تقويت مي كند و انهايي هم كه تحت پوشش اژانس نيستند و از زرادخانه هاي هسته اي برخوردارند بايد ان را بپذيرند.

الهام تاكيد كرد: اين حركت از سوء استفاده برخي قدرتها نيز جلوگيري و جايگاه اژانس و ديگر نهادهاي بين المللي را تقويت مي كند.

سخنگوي دولت در پاسخ به سئوال ديگري مبني براينكه دولت براي حمايت از شركتهاي توليدي خصوصي در شرايطي كه كشور با احتمال تحريم مواجه است چه برنامه اي داردگفت : سياست دولت همواره حمايت از توليد است و بر اين اساس حركت و برنامه ريزي مي كند.

غلامحسين الهام با اشاره به تلاش برخي قدرتها براي فشار به جمهوري اسلامي ايران افزود : اين طور نيست كه دنيا كلا در قبضه انها باشد كه بتوانند هر چه مي توانند فشار وارد كنند و توليد كنندگان مواد اوليه صنايع نيز همان هايي هستند كه از اعمال اينگونه تحريم ها و فشارها اسيب بيشتري مي بينند و به همين جهت ما نگراني جدي نداريم و درعين حال به اجراي برنامه هاي ازپيش طراحي شده خود در حمايت از توليد و اشتغال ادامه مي دهيم .

سخنگوي دولت در واكنش به تهديدات اخير رييس جمهور امريكا و رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت : ماهيت رژيمي كه همه چيز ان ارعاب و تهديد است تا با ان بتواند هم مشكل فروش تسليحات نظامي خود را حل كند و هم به غارت منابع ديگر ملتها بپردازد چيزي جز اين نيست.

الهام بابيان اينكه همان طور كه امام راحل فرمودند رژيم امريكا يك رژيم بذات تروريست دولتي است افزود : اين حرفها تاثيري بر مردم و جامعه و فرهنگ ما ندارد و حتي جامعه عمومي جهانيان هم به خامي ان پي برده اند.

وي ابراز اميدواري كرد : سردمداران امريكا روزي واقع بين شوند و درك كنند كه دوران سلطه جهاني گذشته است و بايد با احترام به استقلال و فرهنگ كشورها تعادل دو سويه ايجاد كنند چراكه راه نجات مردم خود امريكا برگشت به چنين واقعيتي است.

سخنگوي دولت با تاكيد براين كه مساله ما مساله انتخابات امريكا يا اين نامزد و ان نامزد نيست تصريح كرد : انچه مساله ماست روشها و رويكردهاي حاكمان امريكايي است كه مي خواند با تكيه براين روشها به اصطلاح جهان را اداره كنند اما در اداره كشور خود نيز بازمانده اند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن