تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812374695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بعد از شركت ملي نفت،شهرداري تهران هم رتبه‌بندي مي‌شود معاون مالي شهردار تهران خبرداد: حسابرسي شهرداري، توسط حسابرس بين‌المللي بخشش بهاي خدمات پسماند86 منازل


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بعد از شركت ملي نفت،شهرداري تهران هم رتبه‌بندي مي‌شود معاون مالي شهردار تهران خبرداد: حسابرسي شهرداري، توسط حسابرس بين‌المللي بخشش بهاي خدمات پسماند86 منازل


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

معاون مالي و اداري شهردار تهران، از رتبه‌بندي شهرداري تهران و حسابرسي آن توسط شركت‌هاي معتبر حسابرسي بين‌المللي و نيز ارائه گزارش مالي ماهانه به شوراي شهر و مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پورزرندي امروز در نشستي خبري اعلام كرد كه شهرداري تهران كه در طول مسووليت دكتر محمد باقر قاليباف هر شش ماه يك‌بار گزارش مالي خود را به شوراي شهر تهران و مردم داده است، از اين به بعد، وضعيت درآمد و هزينه‌هاي خود را هر ماه در ديد اذهان عمومي و شوراي شهر تهران قرار مي‌دهد و گزارش مالي خرداد ماه، 15 تير ماه ارائه خواهد شد.

وي با بيان اين كه چنين جرات و شهامتي براي ارائه گزارش مالي يك ماهه از سوي اغلب سازمان دولتي يا خصوصي وجود ندارد، اظهار كرد: اين گزارش‌ها به هيچ وجه جنبه تبليغي ندارد. شهرداري تهران از سال گذشته، سيستم تعهدي را در نظام مالي خود وارد كرد و هر شش ماه يك‌بار، گزارش عملكرد را طبق قانون ارائه داد و اگر تا قبل از آن، به اين قانون عمل نشده بود، خلاف قانون صورت مي‌گرفت.

معاون مالي و اداري شهردار تهران خاطر نشان كرد: شهرداري تهران، عليرغم سنگين و پر هزينه بودن اين كار، چنين توانايي را براي ارائه گزارشي يك ماهه دارد، چرا كه مردم حق دارند، بدانند و ما مطمئنم هستيم كه مردم شهر تهران و بسياري از افراد مطلع، از اين گزارش‌ها استفاده مي‌كنند و شهرداري جزييات مذاكرات همه اقدامات و پروژه‌ها را روي سايت قرار خواهد داد.

وي همچنين از رتبه‌بندي شهرداري تهران ظرف هفت تا هشت ماه آينده خبر داد و يادآورشد: تاكنون و آن هم در دولت قبل، فقط شركت ملي نفت توانسته اين رتبه‌بندي را انجام دهد و ما ادعا داريم كه مي‌توانيم اين كار بزرگ را انجام دهيم.

پورزرندي توضيح داد: استاندارد بودن نظامات مالي و بودجه‌اي، امكان بررسي حسابرسي بين‌المللي از عملكرد شهرداري و نيز داشتن برنامه و استراتژي پنج‌ساله براي سازمان، از جمله الزامات رتبه‌بندي شهرداري تهران است كه همه اين موارد در حال حاضر وجود دارد. همچنين تاكنون مذاكراتي با دو شركت معتبر بين‌المللي براي انجام حسابرسي از شهرداري تهران صورت گرفته و در اوايل تير ماه اين موضوع در دستور كار شوراي شهر تهران قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به مذاكراتي كه شهرداري با موسسه بين‌المللي حسابرسي «فينچ» داشته و به دليل تحريم لغو شده است، بيان كرد: با رتبه‌بندي شهرداري، امكان گارانتي قابل توجهي براي پروژه‌ها و تامين اعتبار آن‌ها به وجود مي‌آيد و شهرداري مي‌تواند، ضمانت قابل توجهي را براي فاينانس و تامين اعتبار داشته باشد.

//////////////////////////// بهاي خدمات پسماند 86 واحدهاي مسكوني بخشيده شد

پورزرندي تصريح كرد: فيش بهاي خدمات پسماند، جايگزين بهاي خدمات شهري بود و چون بايد تا بهمن هر سال در شوراي شهر تهران اين بهاي خدمات به تصويب مي‌رسيد كه اين عوارض در برخي از سال‌ها تصويب نشد و تبديل به روندي يك‌سال در ميان شد.

وي ادامه داد: شوراي شهر و شهرداري تهران تصميم گرفتند، به دليل اعتراض مردم، مهلت پرداخت عوارض را تا خرداد ماه امسال تمديد كنند، اما بعد تصميم گرفته شد كه بهاي خدمات 86 براي واحدهاي مسكوني كلا بخشيده شود و آن‌هايي هم كه در سال 86 اين فيش‌ها را پرداخت كرده‌اند، به جاي عوارض سال 87 آن‌ها محسوب ‌شود، ‌البته ميزان افزايش عوارض در شمال و جنوب شهر، متفاوت است كه از وزارت كشور خواسته‌ايم كه اين فرمول را مورد بازنگري قرار دهند.

معاون مالي و اداري شهردار تهران تاكيد كرد: بهاي خدمات پسماند واحدهاي تجاري و صنوف در سال 86 بخشيده نشده است.

//////////////////////////////// تبديل تعاوني اعتبار شهر به موسسه مالي و اعتباري به توصيه سازمان بازرسي كل كشور بود

وي اضافه كرد: موسسه مالي و اعتباري كه قرار است، طبق قول بانك مركزي به بانك شهرداري‌ها تبديل شود، فقط براي شهرداري تهران نيست، به طوري كه10 درصد سهام آن متعلق به شهرداري، 35 درصد سهام به كلان‌شهرها (تبريز، اصفهان، شيراز، كرج و قم هر كدام هفت درصد سهام) و 10 درصد نيز متعلق به صندوق كاركنان شهرداري تهران خواهد بود، ‌همچنين 30 درصد از اين سهام، در پذيره‌نويسي عام توسط مردم خريداري خواهد شد.

پورزرندي همچنين در مورد بانك سرمايه هم توضيح داد: پنچ نفر از اعضاي شوراي دوم شهر تهران به رييس قوه قضاييه نامه‌اي نوشتند و نسبت به خريد بانك سرمايه توسط شهرداري تهران اعتراض كردند و گفتند شهرداري تهران اين اقدام را بدون اطلاع شوراي شهر تهران انجام داده است، اما پس از انتشار گزارش سازمان بازرسي كل كشور، مراجع قضايي در مورد اقدام صندوق بازنشستگي شهرداري تهران در خريد بانك سرمايه حق دادند و فقط در مورد بخشي از سهام كه متعلق به شركت عمران و توسعه بود، ايراداتي را مطرح كردند.

وي اذعان كرد: سازمان بازرسي كل كشور به شهرداري تهران توصيه كرد براي آن كه حقي از بازنشستگان شهرداري ضايع نشود، بهتر است شهرداري سهام بانك سرمايه را واگذار كند. در عين حال، شهرداري در تعاوني اعتبار شهر، 100 درصد سهام و در بانك سرمايه 40 درصد سهام داشت، اما براي آن كه گفته نشود، نهادهاي عمومي مثل شهرداري، وارد نظام بانكي شده‌اند، تدبير شهردار تهران اين بود كه موسسه مالي براي شهرداري داشته باشيم كه پس از مدتي تبديل به بانك شود.

//////////////////////////////////// از اول هم بحث انحلال سازمان بازنشستگي مطرح نبود

معاون مالي و اداري شهردار تهران همچنين اظهار كرد: اعتراض فرمانداري تهران در مورد صندوق كاركنان شهرداري برطرف شده و اين صندوق براي كاركنان شهرداري به زودي شروع به كار مي‌كند.

وي خاطر نشان كرد: با يك هيات مديره قوي و سرمايه كافي براي اين صندوق مي‌توانيم، اقدامات خوبي براي كاركنان شهرداري ترتيب دهيم. در عين حال بايد اين نكته را ذكر كرد كه طبق قانون، شهرداري فقط در مورد كاركنان رسمي خود تعهد دارد.

پورزرندي ابراز كرد: نمي دانم موضوع انحلال سازمان بازنشستگي شهرداري تهران چطور مطرح شده است. حرف شهرداري اين بود كه كاركنان شهرداري كه اخيرا رسمي شده‌اند، براي عضويت به صندوق و جابجايي از صندوق بازنشستگي كشور به صندوق بازنشستگي شهرداري، بايد مبلغي معادل 10 تا 12 ميليون را پرداخت كنند و چون اين افراد چنين مبلغي را ندارند كه شهرداري بخشي از اين پول را كمك كند، اما اعضاي شوراي شهر تهران و شهرداري با اين كمك موافقت نكردند و در كنار آن موضوع زيان‌ده بودن سازمان بازنشستگي هم مطرح شد.

وي بيان كرد: تا زماني كه در اين بخش مسووليت دارم، نمي‌خواهم پرسنل شهرداري استرس داشته باشند. قبول داريم سازمان بازنشستگي ضررده است، ولي اين امر به معني انحلال آن نيست.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن