تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815414585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير رفاه و تامين اجتماعي در افتتاح خط اورژانس اجتماعي 123 ؛ خدمات رساني به زنان ، دختران و كودكان آسيب ديده در اولويت است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: وزير رفاه و تامين اجتماعي در افتتاح خط اورژانس اجتماعي 123 ؛ خدمات رساني به زنان ، دختران و كودكان آسيب ديده در اولويت است
تهران – حيات

وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: خط اورژانس اجتماعي 123 به عنوان سومين طرح مهم وزارت رفاه در سال جاري صبح امروز (شنبه) افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات ، عبدالرضا مصري امروز (شنبه) در افتتاح خط اورژانس اجتماعي كشور با اعلام نام نوآوري و شكوفايي به عنوان بركت سال جاري اعلام كرد: به يمن اين نام و ايجاد زمينه هدايت فكري در سال جاري 3 طرح مهم اجتماعي وزارت رفاه شامل ساماندهي بيمه هاي اجتماعي، بانك اطلاعاتي نظام جامع و خط اورژانس 123 به بهره برداري رسيد.
وي اعلام كرد: طرح ساماندهي بيمه هاي اجتماعي با وجود 13 سال كار قانوني و 8 ماه كار كارشناسي 180 پزشك و متخصص امسال پايان يافت و اين بيمه و بسته خدمات بيمه هاي درماني تكميل و ابلاغ شد تا تعهدات همه سازمان ها يكسان و تمام دفترچه ها داراي يك اعتبار شوند.
وي با اشاره به تشكيل بانك اطلاعاتي نظام جامع به عنوان قدم سوم ديگر وزارت رفاه در سال جاري اعلام كرد: اين اقدام با 14 ماه سابقه فعاليت شبانه روزي با بيش از 1 ميليارد ركورد براي اولين بار زير ساختي را براي برنامه ريزي بر مبناي آمار فراهم كرد و با وجود غيرممكن به نظر رسيدن در سال جاري تحقق يافت.
مصري ادامه داد: به كمك اين پروژه هم پوشاني هاي همه دستگاه هاي بيمه اي، حمايتي، امدادي را دسته بندي و خدمات را مرزبندي كرده و مراحل تكميلي اين پروژه در راستاي هدفمندكردن يارانه به عنوان برنامه اجرانشده در ساليان گذشته جامه عمل خواهد گرفت.
وي با اعلام اينكه عزت و كرامت انساني حتي براي انسان هاي در معرض آسيب يا آسيب ديده بايد حفظ شود ادامه داد: با توجه به اينكه درحال حاضر وظيفه مداخلات در اين مورد به اجبار بر دوش نيروي انتظامي است. سازمان بهزيستي كشور با ايجاد خط 123 اورژانس اجتماعي با شعار "خدمتگزاران در بهزيستي خود به خدمت مردم مي رسند" به منظور جلوگيري از پيشرفت اين معضلات، مداخله كارشناسان، تسريع در رسيدگي به اين مشكلات براي بازگشت مقبول تر و افراد آسيب ديده به خانواده مسووليت اين حوزه را به طور كامل پذيرفته اين تعهد منوط به حمايت مستمر دستگاه هاي مرتبط است.
مصري با اعلام اينكه توجه به اين اورژانس توجه به انسان تلقي مي شود گفت: با توجه به آمار به دست آمده اين اورژانس در كشورهاي پيشرفته هم محدود است و سعي داريم اين طرح را با اين وسعت اجرايي با نام ايران به ثبت برسانيم.
وي پرده سوم اقدامات مهم سال جاري را افتتاح خط اورژانس اجتماعي معرفي كرد و گفت: جلسات اين طرح از سال گذشته آغاز و با پيگيري هاي نهادهاي مرتبط امروز تكميل و به طور گسترده اجرايي خواهد شد.
مصري اظهار كرد: در سطح جامعه ما اورژانس سلامت و اورژانس امنيت ساليان طولاني درحال ارايه خدمات هستند اما با درگيري جامعه امروز ما با تكنولوژي، ارتباطات، ماهواره و زندگي صنعتي و شكل گيري مشكلات جديد اجتماعي به عنوان ارمغان اين پيشرفت ها خلاء نهادي به عنوان مسوول رسيدگي به اين معضل كاملا قابل احساس بود.
وزير رفاه و تامين اجتماعي در رابطه با حوزه وظايف اين اورژانس اعلام كرد: اورژانس اجتماعي متشكل از 4 بسته عملياتي جديد شامل مداخله در بحران هاي فردي، اجتماعي، خانوادگي، خط 123 به منظور كار كارشناسي، خدمات سيار و مراكز مداخله است تا با هدف تبديل به مركزي امن براي مشاوره به پيشگيري، توسعه امنيت اجتماعي و قضايي، كنترل و كاهش بحران، جذب مشاركت هاي نهادهاي غيردولتي، طبقه بندي گروه هاي هدف بپردازد.
وي اضافه كرد: اين اورژانس در فاز اول به خدمات رساني به مباحث زنان و دختران آسيب ديده و در معرض آسيب، طلاق، كودكان كار، كودك آزاري و همسرآزاري مي پردازد.
مصري در پايان اعلام كرد: ضمانت اجرايي و اخذ نتايج موثر از اين طرح به همكاري دستگاه هاي مرتبط و معرفي سريعتر اين اورژانس و خدمات آن به جامعه بستگي دارد.
پايان پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن