واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هاليوود، چهره دوگانه غرب براي تخريب چهره اسلام و مسلمانان
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): حسن معظمي -- هاليوود به عنوان دستگاه تبليغي - رسانه اي غرب تلاش آغاز شده ساليان دور خود براي تخريب چهره اسلام و مسلمانان در جهت تقويت جايگاه صهيونيزم در جهان را مضاعف و انحراف افكار عمومي را دستمايه كار قرار داده است .
ديپلماسي خارجي آمريكا مبتني بر دستگاه تبليغي - رسانه اي خود بويژه با اهرم هاليوود و توليد و عرضه فيلمهاي مخدوش و روايت داستان هاي جعلي از كشورهاي مستقل و ارايه نشاني غلط از فرهنگ وهويت كشورها در طول ساليان اخير تحرك جدي و خطرناكي را عليه ديگران بويژه دولت هاي مستقل جهان اغاز كرده است.
هاليوود با بهره گيري از عنصر تكنيك و تخيل ، توليد فيلم هاي انبوه به ظاهر جذاب و فريبنده را با ترسيم چهره غير واقعي از اسلام و جامعه مسلمانان در دستور كار دارد و جامعه مسلمانان را عقب افتاده ، بدوي ، خشن و بدور از منطق در آثار كارگردانان خود ترسيم مي كنند.
اما اگر به اين حقيقت توجه شود كه صنعت فيلمسازي غرب توسط صهيونيست ها اداره ميشود، اين شيوه عملكرد چندان جاي تعجبي نخواهد داشت.
سيطره صهيونيسم بر رسانههاي فراگير جهان، امروزه ديگر امري انكارناپذير است. اهدافي را كه "راشورون"، در سال 1869 در سخنراني خود در شهر پراگ مبني بر الزام سيطره كامل صهيونيزم بر رسانههاي جمعي اعلام كرده بود، نشانگر اين نگرش است .
به عقيده راشورون پس از طلا، دستگاههاي خبررساني به ويژه مطبوعات ــ كه در آن زمان مهمترين ابزار اطلاعرساني در دنيا محسوب ميشد ، دومين ابزار صهيونيست براي استيلا بر جهان است. بنابراين از همان آغاز با برنامهريزيهاي دقيق، حساب شده و صرف هزينههاي كلان، تلاش بيوقفهاي را براي بهدست گرفتن جريانهاي اصلي خبررساني ، مطبوعات ،و پس از آن صنعت فيلم و سرگرمي در سرتاسر دنيا آغاز كردند.
نيل گابر ، در كتابي كه به سال 1988 منتشر كرد، به طور مستند نشان داد كه بزرگترين استوديوهاي هاليوود از جمله كلمبيا، مترو گلدوين ماير، برادران وارنر، پارامونت، يونيورسال و فاكس قرن بيستم توسط صهيونيست ها تاسيس شده،و زماني كه فيلم هاي ناطق پا به عرصه ظهور گذاشتند، هاليوود سرزمين خوبي براي فيلمنامه نويس هاي صهيونيست شد.
اسكات فيتزجرالد از تاسيس صنعت فيلمسازي غرب به منزله جشني براي صهيونيست ها ياد مي كند و معتقد است كه اداره هاليوود به دست اين گروه بيشتر شبيه يك تراژدي است.
احاطه هاليوود توسط صهيونيست ها چنان به سرعت انجام شدكه هنري فورد در كتاب "استقلال ناز پرورده" به اين نتيجه ميرسد كه اين گروه تنها بر 50 درصد از صنعت فيلمسازي احاطه ندارند بلكه تمامي آن را در اختيار گرفته اند.
اينگونه است كه در حال حاضر جهان عليه تحقيرهاي حاصل از صنعت سرگرمي سازي، مسلح شده، چرا كه با تسلطط كامل صهيونيسم بر هاليوود، مشكلاتي در زمينه ساخت فيلم هاي سينمايي بوجود آمده كه عواقب آن در سال هاي آينده مشخص مي شود.
جاناتان گولدبرگ، خبرنگار و تاريخدان امريكايي، در تحقيقي كه در سال 1996 انجام داد، آورده است، سهم صهيونيست ها در صنعت سرگرمي سازي بيش از جمعيت آنها در آمريكاست. صهيونيست ها در پست هاي مديريتي رسانه ها به ويژه در سمت مديريت استوديوها حضور دارند و حضور آنها به گونه اي است كه از آن نمي توان تنها به عنوان سلطه شان بر هاليوود ياد كرد، چرا كه بيش از اين است.
با تحقيق در بيوگرافي تهيه كنندگان و كارگردانان سينمايي اين نكته كه اكثريت قريب به اتفاق نويسندگان، كارگردانها و تهيهكنندگان هاليوودي را صهيونيست ها تشكيل مي دهند، بيشتر نمايان مي شود.
جديديرين آمار ارايه شده حاكي است كه 59 درصد از فيلمهاي مطرح هاليوود توسط صهيونيست ها توليد شدهاند. بي ترديد نفوذ آنها در يكي از تاثيرگذارترين صنايع آمريكا مي تواند براي آنها قدرت سياسي به همراه داشته باشد.
صهيونيست ها با اهرم تبليغي - رسانه اي كه در اختيار دارند، سياست هاي آمريكا را به سمت و سوي مورد نظر خود هدايت ميكنند.
با قدرت گرفتن صهيونيست ها آرام آرام تصوير مسلمانان در فيلم هاي هاليوودي به شخصيت هاي بدوي ، خشن و بي فرهنگ و منطق بدل شد كه اين امر بيش از پيش نمايانگر حمايت هاليوود از رژيم نژاد پرست صهيونيستي و موضع گيري آن عليه مسلمانان و جهان اسلام بود.
صنعت فيلمسازي غرب در حمايت از صهيونيسم اقدام به خلق يك ژانر جديد در سينما كرد كه نزاع ميان اعراب و اسرائيلي ها را در محوريت داشت.
هاليوود براي نيل به اين هدف در طول 50 سال گذشته اقدام به ساخت فيلمهاي گوناگوني كرده كه دربرگيرنده قهرمانها و ضدقهرمانها بودند.
هاليودد در سال 1994 و در جهت سياست اسلام زدايي خود فيلم جعلي دروغهاي حقيقي را عرضه كرد .اين فيلم داستان ماموري است كه بايد از اقدامات تروريستي يك مرد عرب جلوگيري كند.
"تصميم نهايي"، "بدون دخترم هرگز" و "محاصره" از ديگر نمونه هايي است كه غرب براي تضعيف جامعه مسلمانان و مقابله با انقلاب اسلامي ساخت.
"بابل" ديگر اثر ساخته هاليوود است كه بي توجه به وجود اشغالگران در سرزمين هاي اسلامي صرفا به داستان پردازي از يك اشتباه سهوي توسط دو كودك مسلمانان اشاره دارد كه براي تفنن و مراقبت از گله گوشفندان خود اسلحه قديمي در دست دارند و براي تفريح در بيايان تيراندازي و از قضا يك تير به يك گردشگر امريكايي مي خورد.
مردمان نگون بخت داستان بايل را مي توان به مردم مظلوم عراق تعيمم داد كه با وجود ناامني و كشتار همه روزه از سوي اشغالگران امريكايي روزگار مي گذراند اما با زخمي شدن يك امريكايي همه امكانات براي كمك به او و دستگيري دشمن و تروريست فرضي آغاز و يك خانواده براي هيچ و پوچ قتل عام مي شوند.
بابل ، روي ديگر آپارتايد نوين غرب است كه در توليدات سينمايي شان ترسيم شده و به بهانه وجود ناامني كه امنيت را براي انسان غربي طلب مي كند.
به هر سوي ، انقلاب اسلامي نمايانگر چهره اسلام آزاديبخش و آرماني در مواجهه با دولت هاي به ظاهر اسلامي وابسته در جهان است و ترس آمريكايي ها از اين خيزش در تحرك دبپلماسي فرهنگي آنها براي هجمه به فرهنگ غني اسلامي بويژه مبارزه با كشورهاي مستقل همچون ايران نهفته است.
قد برافراشتن فرهنگ اسلام در جهان پس از فترتي طولاني ، خواب را از چشم فرهنگ مهاجم غرب كه سوداي جهان تك قطبي را در سر مي پرواند برهم زده و هزينه جعل تاريخ ، ارايه شناسنامه غلط از ديگران و تخريب چهره اسلام و مسلمانان را براي نسبت دادن مصائب پيش آورده براي جهان از سوي اسكتبار به ديگر كشورها را بر دوش هاليودد سنگين كرده است.
شنبه 25 خرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]