تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805137343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نشست مطبوعاتي روساي دانشگاههاي استان سمنان/ رييس دانشگاه صنعتي شاهرود خبرداد: رشد ‌٢٩ درصدي بودجه سال جاري دانشگاه و ايجاد ‌٤ دانشكده تخصصي جديد در آينده نزديك


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نشست مطبوعاتي روساي دانشگاههاي استان سمنان/ رييس دانشگاه صنعتي شاهرود خبرداد: رشد ‌٢٩ درصدي بودجه سال جاري دانشگاه و ايجاد ‌٤ دانشكده تخصصي جديد در آينده نزديك
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

رييس دانشگاه صنعتي شاهرود با بيان اينكه دانشگاه در حال حاضر 12 دانشكده تخصصي دارد، اظهار كرد: در آينده نزديك 4 دانشكده تخصصي جديد در دانشگاه ايجاد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر علي مرادزاده امروز در نشست مطبوعاتي روساي دانشگاههاي استان سمنان كه در وزارت علوم برگزار شد، همچنين اظهار كرد: در حال حاضر 39 گروه آموزشي و 8 گروه پژوهشي در دانشگاه فعاليت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه 7 هزار و 500 دانشجو در اين دانشگاه تحصيل مي‌كنند، اظهار كرد: 5 هزار دانشجو در دوره‌هاي روزانه و 2 هزار و 500 دانشجو در دوره‌هاي شبانه مشغول به تحصيل هستند كه در اين راستا جهت گيري اصلي دانشگاه گسترش و توسعه دوره‌هاي تحصيلات تكميلي است.

وي با بيان اينكه از 80 دوره فعال دانشگاه، 50 رشته در مقطع كارشناسي ارشد و دكتراست، اظهار كرد: بيش از 60 درصد دوره‌هاي دانشگاه به دوره‌هاي تحصيلات تكميلي اختصاص دارد.

دكتر مرادزاده با بيان اينكه 800 دانشجوي كارشناسي ارشد و 60 دانشجوي دكتري در دانشگاه تحصيل مي‌كنند، اظهار كرد: حدود 5 رشته جديد در مقطع كارشناسي ارشد و دو رشته در مقطع دكترا از مهر 87 در دانشگاه داير خواهد شد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 190 عضو هيات علمي تمام وقت و 100 عضو هيات علمي پاره وقت در دانشگاه فعاليت مي‌كنند، اظهار كرد: طي سه سال اخير 45 عضو هيات علمي جديد در دانشگاه جذب شده‌اند، همچنين حدود 98 دانشجوي بورسيه نيز در اين دانشگاه حضور دارند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر نسبت تعداد دانشجوي روزانه به استاد در دانشگاه « يك به 26» است اظهار كرد: اين رقم بايد طي سه سال آينده به « يك به 18» ارتقا يابد.

وي با اشاره به ارتباط تنگاتنگ علمي دانشگاه با ساير دانشگاه‌هاي صنعتي كشور، اظهار كرد: دانشگاه صنعتي شاهرود داراي دو پرديس اصلي دانشگاهي است.

وي با اشاره به وجود كتابخانه مركزي و مركز اطلاع‌رساني در دانشگاه اظهار كرد: حدود 50 هزار كتاب فارسي و 17 هزار كتاب لاتين و 190 عنوان مجله لاتين در اين كتابخانه در اختيار دانشجويان قرار دارد.

وي با اشاره به وجود 150 نرم‌افزار تخصصي اطلاع‌رساني در اين كتابخانه، اظهار كرد: شبكه‌هاي مطلوب ارتباطي اينترنتي براي تسهيل امور دانشجويان و اساتيد و انجام محاسبات سريع در اين دانشگاه ايجاد شده است. همچنين تجهيز مركز كامپيوتر دانشگاه به ريز پردازنده‌ها و همچنين خطوط اينترنتي پرسرعت از طريق فيبرنوري از ديگر تسهيلاتي است كه در اين دانشگاه ايجاد شده است.

وي با بيان اينكه حدود 16 درصد اعتبارات جاري دانشگاه يعني حدود 2 ميليارد تومان به امور پژوهشي تخصيص يافته است، اظهار كرد: در اين راستا به كليه اساتيد و دانشجويان دكترا و كارشناسي ارشد گرنت ارائه مي‌شود تا بتوانند به راحتي به امر پژوهش بپردازند. در اين راستا به هر دانشجوي دكترا 2 ميليون تومان و به هر دانشجوي كارشناسي ارشد 800 هزار تومان براي انجام كارهاي پژوهشي تعلق مي‌گيرد.

رييس دانشگاه صنعتي شاهرود با بيان اينكه دانشگاه در سال جاري نسبت به ساير دانشگاه‌ها از رشد بودجه بالاتري برخوردار بوده است، اظهار كرد: رشد بودجه دانشگاه در سال جاري حدود 29 درصد بود كه 8 درصد آن به صورت فوق‌العاده از سوي وزير علوم تخصيص يافته است، به عبارت ديگر امسال بودجه عمراني و جاري دانشگاه 26 ميليارد تومان بوده است.

وي با بيان اينكه دانشگاه صنعتي شاهرود پس از دانشگاه شيراز دومين دانشگاهي است كه نسبت به ايجاد پژوهشكده دانشجويي اقدام كرده است، اظهار كرد: در حال حاضر 20 انجمن علمي دانشجويي نيز در دانشگاه فعاليت مي‌كنند.

وي اظهار كرد: در بخش رفاهي نيز تمام تلاش خود را كرده‌ايم كه امكانات مناسبي در اختيار دانشجويان قرار بگيرد. با اين حال با وجود درصد بالاي دانشجو در اين استان، بايد به زيرساخت‌هاي شهري و رفاهي اين استان توجه ويژه‌اي شود. با اين حال حدود 25 هزار متر مربع فضاي رفاهي در دانشگاه در حال احداث است كه از آنها مي‌توان به سالنهاي مجهز ورزشي، خانه فرهنگ، زمين چمن و استخر سرپوشيده اشاره كرد.

دكتر مرادزاده با بيان اينكه دانشگاه از نظر خوابگاهي در تنگنا قرار دارد، اظهار كرد: سالانه 1500 دانشجوي جديد به دانشگاه وارد مي‌شوند كه از اين تعداد 350 نفر در مقطع كارشناسي ارشد و باقي در مقطع كارشناسي مي‌باشد. در اين راستا دانشگاه‌ تنها مي‌توانند به برادران تا چهار ترم و به خواهران تا 5 ترم خوابگاه ارائه كنند.

دكتر مرادزاده همچنين با بيان اينكه مشكلات خوابگاهي در همه جاي دنيا وجود دارد اظهار كرد: مشكل اصلي اين است كه سرانه‌هاي دانشجويي در كشور نگران كننده مي‌باشد به گونه‌اي كه با اعلام معاونت عمراني وزارت علوم فضاي آموزشي استاندارد براي هر دانشجو حدود 8 متر مربع مي‌باشد كه اين رقم در حال حاضر در دانشگاه صنعتي شاهرود براي پسران 76/2 و براي دختران 21/3 مي‌باشد.

به گفته وي غير كاربر بودن خوابگاه‌هاي استيجاري نيز از ديگر مشكلات مي‌باشد كه بايد در جهت رفع آن اقدام كرد چرا كه بايد مشكلات رفاهي و دانشجويي دانشگاه‌ها برطرف شود تا آموزش و پژوهش دچار مشكل نشود.

وي با اشاره به سياستهاي تشويقي دانشگاه براي دانشجويان كارشناسي ارشد اظهار كرد: به دانشجويان كارشناسي ارشد داراي رتبه يك تا 5 در طول تحصيل خوابگاه رايگان تعلق خواهد گرفت و همچنين در طول تحصيل مي‌توان دو بار از تسهيلات اعزام به كنفرانس‌هاي علمي بين المللي استفاده كنند.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي بين‌المللي دانشگاه اظهار كرد: دانشگاه صنعتي شاهرود با دانشگاه‌هايي از كشورهاي هنگ كنگ، ايتاليا و مسكو ارتباطات علمي دارد و همچنين تا كنون از 4 استاد صاحب نام دنيا براي حضور در كارگاه‌هاي آموزشي استفاده كرده ‌است. در همين راستا از سال آينده 8 دانشجوي خارجي در دانشگاه صنعتي شاهرود پذيرش خواهند شد.

رييس دانشگاه صنعتي شاهرود در خاتمه افزود: طي سال گذشته 48 مقاله ISI و 236 مقاله در كنفرانس‌هاي ملي، 80 مورد ارائه مقاله در كنفرانس‌هاي بين‌المللي، 62 مقاله در مجلات داخلي و 12 عنوان كتاب به صورت تاليف و ترجمه توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه ارائه شده است.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن