تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815350738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي تولد 62 سالگي مستندي زندگي بابك بيات روايت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: براي تولد 62 سالگي مستندي زندگي "بابك بيات" روايت مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

به مناسبت شصت‌ودومين سالگرد تولد "بابك بيات" آهنگ‌ساز -، فيلم مستند بلند "بن‌بست" ساخته "مصطفي شيري" در تهران نمايش داده مي‌شود.

به گزارش بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم مستند كه توليد آن، قريب سه‌سال به طول انجاميده، روايت‌گر زندگي و آثار موسيقايي - موسيقي فيلم - بابك بيات، در گفت‌وگو با وي و هنرمنداني چون بهرام بيضايي، احمدرضا احمدي، آيدين آغداشلو، فريدون شهبازيان، مسعود كيميايي و... است.

فيلم مستند بلند "بن‌بست" ساعت 17 دوشنبه 27 خردادماه جاري در سالن "سينما حقيقت"، در خيابان سهروردي شمالي، ميدان شهيد قندي، شماره 17، روي پرده رفته و سپس جلسه گفت‌وگو با كارگردان - مصطفي شيري - و دوستان وي، برگزار خواهد شد.

پژوهش‌گر و كارگردان: مصطفي شيري، تصويربردار: حامد بديعي، تدوين‌گر: بهمن كيارستمي، صدابرداري: ايمان مشعل‌چيان، صداگذاري و ميكس: كامبيز صفاري، محمد سالك، تهيه‌كننده: مركز گسترش سينماي مستند و تجربي عوامل توليد مستند "بن‌بست" هستند.

بابك بيات موسيقي ايران، شصت‌سالگي را به پايان رساند و خاموش شد.

خودش مي‌گفت: "بيش از 18 سال سينه‌خيز در اين حرفه حركت كردم، موسيقي فيلم ساختم و با عشق و علاقه كارم را ادامه دادم و اگر صورت هزينه‌هاي و دستمزد من را در اين مدت نگاه كنيد، از اينكه يك آهنگ‌ساز با اين همه زحمت چنين زندگي مي‌كند و درآمد كمي در حد يك كارمند داشته است، خنده‌تان مي‌گيرد ... "

بيات همواره از حضور جوان‌ها در حرفه‌ي ساخت موسيقي فيلم راضي بود؛ اما خود اذعان مي‌داشت، متاسفانه بسياري از اين‌ها از آن حس موسيقايي و تخصص در موسيقي فيلم برخوردار نيستند و فقط آن را يدك مي‌كشند و چون كار ديگري بلد نيستند موسيقي فيلم بسازند.

او بعد از فيلم "به من نگاه كن" كار تازه‌اي نكرد؛ "آرزوي پيشرفت براي موسيقي فيلم در ايران را دارم؛ من از اين راه زندگي مي‌كردم اما هم‌اكنون حاضرم كار نكنم تا موسيقي فيلم در اين مملكت دست كساني باشد كه تخصص اين كار را دارند."

ولايت عشق، كشتي آنجيليكا، عروس، نقطه‌ ضعف، اتوبوس، پهلوانان نمي‌ميرند، جهان پهلوان تختي و افسانه‌ي سلطان و شبان از ديگر آثاري هستند كه بيات براي آن‌ها موسيقي ساخت و رفت.

گفته مي‌شود بابك بيات موسيقى فيلم را با فيلم "غريبه" كه با همراهى واروژان ساخته شد، شروع كرد. بعد از آن، موسيقى فيلم‌هاى خوشيد در مرداب، شب آفتابى، برهنه تا ظهر با سرعت، فرياد زير آب، سريال چنگك و بسيارى موسيقى فيلم‌هاى ديگر را ساخت.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن