تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت ملي گاز خبرداد: قيمت‌گذاري و نظارت بر مصرف انرژي دو چالش بزرگ كشور بهره‌برداري از خطوط پنجم و ششم سراسري و شمال ـ شمال غرب در هفته دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل شركت ملي گاز خبرداد: قيمت‌گذاري و نظارت بر مصرف انرژي دو چالش بزرگ كشور بهره‌برداري از خطوط پنجم و ششم سراسري و شمال ـ شمال غرب در هفته دولت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

در راه رسيدن به اهداف ميان‌مدت و درازمدت، مديريت تقاضاي انرژي در كشور با دو چالش نظام قيمت‌گذاري انرژي و عدم وجود مكانيزم كارآمد نظارت بر مصرف انرژي مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد رضا كسايي‌زاده - مديرعامل شركت ملي گاز ايران - با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين دو موضوع موجب تراز منفي گاز در ماهاي سرد سال و رشد مصرف بي‌رويه گاز به ويژه در بخش خانگي شده است.

وي از چين، هند، پاكستان، تركيه، اروپا و كشورهاي حوزه خليج فارس شامل كويت، عمان و امارات متحده عربي به عنوان عمده‌ترين بازارهاي بالقوه و بالفعل گاز ايران از طريق خط لوله گاز طبيعي نام برد و خاطرنشان كرد: در طول سه سال گذشته در بخش پايين‌دستي 113 هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري صورت گرفته و قراردادهاي امضا شده بيش از 133 هزار ميليارد ريال است. ارزش پروژه‌هاي در دست اقدام اين شركت نيز حدود 250 هزار ميليارد ريال محسابه شده و اعتبارات طرح‌هاي شركت در سال 1387 به حدود 6 ميليارد دلار مي‌رسد.

او با تاكيد بر اين‌كه در سه سال گذشته از پالايشگاه گاز پارسيان1 و 2 با ظرفيت 80 ميليون متر مكعب براي تزريق به خط چهارم سراسري بهره‌برداري شده است، افزود: بهره‌برداري از پالايشگاه گاز ايلام با ظرفيت 6.8 ميليون متر مكعب در روز و بهره‌برداري از پالايشگاه مسجد سليمان با ظرفيت يك ميليون متر مكعب در روز در مجموع ظرفيت پالايش كشور را حدود90 ميليون متر مكعب افزايش داده است.

معاون وزير نفت ادامه داد: در اين راستا در طول سه سال گذشته شركت ملي گاز توانسته از برنامه‌هاي 5 ساله چهارم جلوتر حركت كند؛ به ويژه در بخش‌هاي شبكه‌گذاري و اشتراك‌پذيري. همچنين در طول اين سه سال درمجموع 130ميليارد متر مكعب گاز طبيعي در داخل كشور مصرف شده و حجم گاز صادراتي معادل 16 ميليارد متر مكعب و واردات گاز معادل 17 ميليارد متر مكعب بوده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه در حال حاضر حدود 400 جايگاه سي‌ان‌جي آماده و بهره‌برداري شده است، گفت: تا پايان سال برنامه‌ريزي شده تا به هزار جايگاه سي‌ان‌جي تك‌منظوره و 800 جايگاه دومنظوره دسترسي پيدا كنيم كه تلاش مي‌شود به اين منظور حداكثر استفاده از بخش خصوصي و بومي‌سازي انجام شد.

مديرعامل شركت ملي گاز در دومين همايش ملي گاز همچنين از به بهره‌برداري رسيدن خطوط پنجم و ششم سراسري و نيز شمال ـ شمال غرب در هفته دولت خبر داد و گفت: خطوط اصلي انتقال سراسري پنجم تا دهم، ادامه خط سوم و خط دوم شمال ـ شمال غرب و خطوط شمال غرب در مرحله اجرا هستند.

به گفته‌ي او با توجه به توسعه سريع شركت توسعه گاز ايران تغييراتي ساختاري دراين شركت اجتناب ناپذير بوده و در حال حاضر نيز براساس بند «ج» اصل 44 قانون اساسي واگذاري شركت‌هاي گاز استاني و پالايشگاه‌هاي گاز به بخش خصوصي مراحل تدريجي خود را طي مي‌كند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن