تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812760729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برزني به مهر عنوان كرد:15 دليل اصلي بهبود شاخص بورس/ تداوم رونق بورس تا سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برزني به مهر عنوان كرد:15 دليل اصلي بهبود شاخص بورس/ تداوم رونق بورس تا سال آينده
نايب رئيس شركت بورس اوراق بهادار 15 دليل اصلي بهبود شاخصهاي بورس را اعلام كرد و گفت: رشد و رونق بازار براي يك سال آينده پيش بيني مي شود.

نصرالله برزني در گفتگو با مهر در مورد بهبود شاخص بورس با اشاره به افزايش بيشس از 12 درصدي شاخص كل و نقدي بازار از ابتداي سال تاكنون گفت: از نيمه دوم بهمن ماه سال 86 چرخشي در بازار سهام اتفاق افتاد، به عبارت ديگر بازار سهام كه حدود سه سال و نيم يعني از مردادماه تا نيمه دوم بهمن ماه سال 86 با كاهش، ركود و نوسان مواجه بود، پس از اين مدت حركت قيمتها و بهبود حجم معاملات را تجربه كرد.

نائب رئيس شركت بورس اوراق بهادار تهران افزود: البته در مدت مذكور گرچه روند حركت قيمتها و حجم معاملات كاهشي بود اما افزايش شاخص را نيز تجربه كرديم.

وي از نيمه دوم بهمن ماه سال 86 را نقطه عطفي در حركت قيمتها و حجم معاملات شاخص عنوان كرد و در بيان دلايل اين نتيجه گيري گفت: در تاريخ مذكور شاخص كل بيش از 30 درصد كاهش داشت، يعني شاخص كل قيمتها از 13هزار و 880 واحد در مردادماه سال 83 كاهش داشت و به پائين تر از 10 هزار واحد رسيد.

برزني با بيان اينكه در اين فاصله در برخي موارد قيمتهاي سهام در بعضي از شركتها بيش از 80 درصد كاهش داشته است، افزود: اما در عين حال در اين مدت دو اتفاق يعني تصحيح و كاهش قيمتها و سود آوري بسياري از شركتهاي پذيرفته شده در بورس صورت گرفت، بنابراين سهام جاذبه زيادي پيدا كرد.

وي در بيان دلايل ديگر بهبود شاخص قيمتها گفت: اجراي ابلاغيه بند ج اصل 44 قانون اساسي و عرضه سهام شركتهاي دولتي همچون مس، فولادها، معدني هاي آهني مثل چادرملو، گل گهر با شرايط و قيمت مناسب عاملي براي كمك به بهبود وضعيت بازار شدند.

مديرعامل شركت كارگزاري بانك اقتصاد نوين دليل ديگري بهبود شاخص بازار را كاهش رشد بي رويه قيمت مسكن و مستغلات عنوان كرد و افزود: رشد سرسام آور و بي رويه قيمتهاي مسكن و مستغلات در نيمه دوم سال 85 و كل سال 86 به ميزان بيش از 100 درصد، از ابتداي سال 87 با كاهش مواجه شد كه اين امر باعث حركت سرمايه ها به بازار سهام مي شود.

وي در بيان يكي ديگر از دلايل اظهارداشت: سرمايه گذاران خارجي يا ايرانيان مقيم خارج كشور ترجيح مي دهند كه بخشي از منابع مالي خود را براي سرمايه گذاري به بازار ايران بازگردانند و دليل آن هم اين است كه بازارهاي اروپا و آمريكا هم اكنون با ركود و كاهش مخصوصا در بخش مستغلات، ساختمان، بورس اوراق بهادار و بازارهاي مالي مواجه شده اند.

برزني با اشاره به اينكه سال گذشته كشور رشد اقتصادي بالاي 6 درصد را تجربه كرد، گفت: خود اين رشد اقتصادي وضعيت شركتهاي بورسي را بهبود بخشيد، اين در حالي است كه مي توان بخشي از حجم نقدينگي را به بازار سهام هدايت كرد.

به گفته وي نرخ سود تسهيلات بانكي كه رقيبي براي سرمايه گذاري در بازار سهام محسوب مي شود، هم اكنون كاهش يافته و اين امر باعث حركت سرمايه ها به اين بازار مي شود. به عبارت ديگر، وقتي بازدهي سرمايه گذاري در بازار پول كاهش مي يابد ميل به سرمايه گذاري در بازار سهام افزايش خواهد يافت.

نائب رئيس شركت بورس اوراق بهادار تهران افزايش درآمد ارزي دولت و تقويت بنيه اقتصادي كشور ناشي از افزايش قيمت نفت را باعث كمك به بهبود وضعيت فعاليت در بازار سهام عنوان كرد.

وي تصريح كرد: تصميم گيري در آزاد سازي قيمتهاي كالاهاي اساسي يا كالاهاي سبد حمايتي دولت مثل پتروشيمي ها، شوينده ها و احتمالا سيمانها در اين امر موثر است.

برزني همچنين اجرا و پياده سازي قانون اوراق بهادار، تدوين آئين نامه ها و مقررات جديد كه امنيت سرمايه گذاري را در بازار سهام افزايش داده و قوي تر شدن نظارتها در بازار را ( نظارت بر عملكرد بازيگران بازار) باعث كمك به افزايش اعتماد مردم به سرمايه گذاري در بازار سهام دانست.

وي دليل مهم ديگر را پيدايش آرامش نسبي در خصوص پرونده هسته اي ايران و به تبع آن آرامش در بازار اعلام كرد.

وي چشم انداز بازار بورس كشور در سال جاري را مثبت ارزيابي و رشد و رونق بازار براي يك سال آينده را پيش بيني كرد.

برزني پيشنهاد كرد: سرمايه گذاران با مطالعه بيشتر بر روي رشته هايي از صنايع سرمايه گذاري كنند كه كالاها، خدمات و صنايع آنها مزيت و برتري نسبي دارند و واردات روي درآمد، توليدات و فعاليت اين شركتها اثر منفي نمي گذارد.

نائب رئيس شركت بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: اين صنايع و رشته هايي از صنايع بورسي عبارتند از صنايع معدني، فولادها، سيمانها، شركتهاي مالي و اعتباري، برخي شركتهاي خودرويي، استخراج كاني هاي فلزي، انبوه سازي املاك و مستغلات، بانكها و موسسات اعتباري، نهادهاي پولي، واسطه گري هاي مالي، سيمان، آهك و گچ، شركتهاي چند رشته اي صنعتي كه وابسته به صنايع معدني و سيماني هستند، فرآورده هاي نفتي، فلزات اساسي و محصولات شيميايي و پتروشيمي.

وي خاطرنشان كرد: بي ترديد تصميم گيري به سرمايه گذاري در بازار اوراق بهادار مستلزم بررسي دقيق تر ميداني در مورد هر يك از صنايع مورد بحث است و اين سرمايه گذاري بايد با بررسي و مطالعه و يا از طريق مشورت با كارشناسان بازار صورت گيرد.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن