تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804879069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نفت: ‪ ۱۱۳‬تريليون ريال سرمايه‌گذاري در بخش پايين دستي گاز انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير نفت: ‪ ۱۱۳‬تريليون ريال سرمايه‌گذاري در بخش پايين دستي گاز انجام شد
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، مهندس سيد رضا كسايي زاده روزشنبه در گشايش دومين همايش گاز ايران ضمن اظهار اين مطلب ارزش طرح‌هاي در دست اقدام شركت ملي گاز ايران را حدود ‪ ۲۵۰‬تريليون ريال اعلام كرد و افزود:
اعتبار طرح‌هاي شركت ملي گاز ايران در سال ‪ ۱۳۸۷‬به ‪ ۵۶‬تريليون ريال يا حدود شش ميليارد دلار مي‌رسد.

وي با اشاره به اينكه براي اجراي طرح‌هاي مصوب در سفر رياست جمهوري به استان‌هاي كشور تاكنون ‪ ۱۹‬تريليون و ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال جذب شده است ، افزود: در راه رسيدن به اهداف ميان و دراز مدت ، مديريت تقاضاي انرژي كشور با دو چالش بزرگ مواجه است . اول چالش نظام قيمت‌گذاري انرژي و چالش ديگر عدم وجودسازوكار كارامد نظارت بر مصرف انرژي است. به طوري كه اين دو مهم تراز منفي گاز درماه‌هاي سرد سال و رشد مصرف بي‌رويه گاز بخصوص در بخش خانگي را سبب شده است .

مديرعامل شركت ملي گاز ايران تصريح كرد، در اين راستا برا ي كنترل توسعه مصرف گاز در بخش خانگي برنامه ريزي لازم به عمل آمده و باهمكاري شركت ملي نفت ايران و معاونت برنامه ريزي وزارت نفت جهت برقراري توازن عرضه و تقاضا بخصوص در فصل سرما تمهيداتي درنظر گرفته شده است .

كسايي زاده تصريح كرد، بديهي است ايجاد تنوع در منابع تامين انرژي در راستاي تقويت امنيت عرضه انرژي با استفاده از تجارب جهاني و مطالعات دقيق علمي و كارشناسي مي‌تواند حد بهينه اتكا به گاز طبيعي را تعيين كند.

وي سرمايه‌گذاري مورد نياز براي نيل به اهداف سند چشم انداز بيست ساله كه لازمه آن افزايش ظرفيت توليد و پالايش گاز و اجراي يك سري طرح‌هاي توسعه‌اي مي‌باشد ، بالغ بر ‪ ۱۲۹‬ميليارد دلار اعلام كرد و افزود: براي تامين ان جذب منابع خارجي و داخلي ، خصوصي‌سازي و منطقي نمودن قيمت گاز از ضروريات است
.

معاون وزير نفت با اشاره به سال نواوري و شكوفايي افزود: اين شركت در مباحث ساختاري و راهبردي ، افزايش كارايي سامانه گاز و دستيابي به فناوري هاي جديد ، برنامه‌هاي متعددي را پيگيري مي‌كند. تدوين طرح جامع شركت ملي گاز ايران ، تدوين راهبردهاي شركت درحوزه پژوهش و فناوري ، استقرار نظام آي سي تي و... دردستور كار قرار دارد.

دكتر سعيد پا ك سرشت دبيرهمايش نيز دراين مراسم بااشاره به اينكه در كمتر از نيم قرن فعاليت صنعت گاز در كشور ، اين صنعت به يكي از صنايع زيربنايي كشور تبديل شده است ، تاكيد كرد كه صنعت گاز درايران يكي از محورهاي اساسي توسعه اقتصادي در مسير دستيابي به اهداف كلان ترسيم شده در افق چشم انداز كشور معرفي شده و به عنوان محور توسعه لقب گرفته است .

وي افزود: نگاه مشتاق جهانيان به اين منبع پاك انرژي بيش از پيش معطوف شده است ولذا ضرورت تعاملات منطقي و برنامه ريزي شده درتجارت بين‌المللي و بازارهاي پيش رو از ديگرنكات حايز اهميت اين حوزه قلمداد مي‌شود.

به گفته پاك سرشت ، عنايت به اين نكته مهم لزوم سياستگذاري و برنامه ريزي صحيح به منظور توسعه صنعت گاز كشور و گسترش فعاليت‌ها و طرح‌هاي كلان دراين حوزه را بيش از پيش آشكار مي‌سازد.

وي اهداف برگزاري اين همايش را تبيين برنامه‌ها و سياست‌هاي كلان از زبان برنامه ريزان و سياستگذاران اين حوزه ، ارايه آخرين دستاوردهاي علمي و فني در محورهاي مرتبط با صنعت گاز، انتقال تجارب و يافته‌هاي صنعتگران و متخصصان در جهت رفع مشكلات و تنگناهاي فني و صنعتي ، طرح چالش‌ها و مسايل راهبردي توسط صاحبنظران عرصه مديريت كلان اين صنعت عنوان كرد.

پاك سرشت هدف اصلي از برگزاري دومين همايش گاز را توجه ويژه و تلاش در جهت ارايه راهكارهاي اجرايي به منظور اصلاح مستمر برنامه‌هاي راهبردي و درازمدت اين صنعت ذكر كرد.

به گفته وي ، در دو روز برگزاري همايش از مجموع ‪ ۳۲۴‬مقاله دريافتي ‪۵۱‬ مقاله به صورت شفاهي ، حدود ‪ ۱۰۰‬مقاله به صورت پوستر در ‪ ۹‬محور ارايه خواهد شد.

از محورهاي مورد بحث در اين همايش اكتشاف و بهر برداري ازمخازن ، انتقال و توزيع گاز طبيعي ، روش‌هاي تامين گاز در اوج مصرف ، حفاظت صنعتي و خوردگي ، ايمني ، بهداشت و محيط زيست ، برنامه ريزي راهبردي و فرآيندهاي پالايشي و تبديلات گازي است .

در پايان مراسم افتتاحيه اين همايش با حضور وزير نفت كشورمان از مديران برتر شركت ملي گاز ايران تقدير شد.

اين همايش تا روز يكشنبه به كار خود ادامه مي‌دهد.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن