تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري اعلام كرد:جزئيات ميدان جديد نفتي كشف شده/ تثبيت سهميه بنزين خودروهاي شخصي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نوذري اعلام كرد:جزئيات ميدان جديد نفتي كشف شده/ تثبيت سهميه بنزين خودروهاي شخصي
وزير نفت با بيان اينكه سهميه خودروهاي شخصي در دور بعدي سهميه بندي تغيير نخواهد كرد، گفت: پيش بيني مي شود در دور جديد سهميه بندي ، روزانه 6 ميليون ليتر صرفه جويي در مصرف بنزين انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين نوذري امروز در حاشيه دومين همايش گاز در تهران در جمع خبرنگاران به پرسشي درباره چگونگي تامين كسري بودجه واردات بنزين و گازوئيل پاسخ داد.

وي با بيان اينكه با توجه به افزايش بي سابقه قيمت بنزين و گازوئيل اميدواريم مجوز كلي براي تامين بودجه واردات اين دو فرآورده از مجلس اخذ شود، اظهار داشت: در حال حاضر قيمت هر تن بنزين در بازارهاي جهاني به 1200 دلار و هر تن گازوئيل به 1300 دلار رسيده و با توجه به پيش بيني كه براي صرفه جويي در دور جديد سهميه بندي مي شود، مابه التفاوت رقم دقيق بودجه مورد نياز براي واردات بنزين را اعلام مي كنيم.

جزئيات ميدان جديد نفتي كشف شده

وزيرنفت در مورد ميدان جديد نفتي كه به تازگي كشف شده است، اظهار داشت: در حفاري جديد در عمق 470 متري در سازند فهليان در ميدان نفتي جفير، يك ميدان جديد نفتي با 750 ميليون بشكه نفت درجا كشف شد كه پيش بيني مي شود توان توليد ميدان جفير به 30 هزار بشكه در روز برسد.

تكذيب خبر تخفيف ايران در فروش نفت سنگين

وي با بيان اينكه 20 ميليون بشكه از ذخاير نفت ايران با توجه به شرايط فصلي هنوز به فروش نرفته است، خبر تخفيف ايران در فروش نفت سنگين را تكذيب كرد و گفت: ما نقت خود را بر اساس قيمتهاي بين المللي به فروش مي رسانيم و موضوع تخفيف ايران در فروش نفت سنگين به هيچ عنوان صحت ندارد.

فازهاي 6 تا 10 پارس جنوبي زمستان به مدار توليد مي آيند

نوذري با بيان اينكه ترديدي وجود ندارد كه فازهاي 6 تا 10 پارس جنوبي زمستان امسال به مدار توليد مي آيند، تصريح كرد: طبق برنامه ريزي فاز 9 پارس جنوبي در آبان ماه و فاز 10 در آذرماه به بهره برداري خواهند رسيد.

وزير نفت ادامه داد: علاوه بر به توليد رساندن فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي، تلاش مي كنيم از فازهاي ديگر نيز افزايش توليد داشته باشيم.

تراز منفي گاز

وي با اشاره به تراز منفي گاز اضافه كرد: در زمستان به بعضي از نيروگاه ها سوخت دوم عرضه مي كنيم؛ ضمن اينكه شركت نفت مناطق مركزي متعهد شده 20 تا 25 ميليون متر مكعب از ميادين مستقل توليد گاز را افزايش دهد.

به گفته نوذري گاز رساني به نيروگاه هاي عسلويه ، اروميه و فردوسي ظرف 10 تا 15 روز آينده اجرا مي شود و اين سه نيروگاه كه مصرف بالاي فرآورده دارند، به خطوط سراسري گاز متصل خواهند شد.

وزير نفت همچنين در مورد مصوبه اخير شركت ملي نفت درباره انتقال گاز سلمان به عسلويه تاكيد كرد: اين موضوع نيز يك گزينه در كنار ساير گزينه هاست.

خط لوله صلح

وي در بخش ديگري از سخنانش درباره نزديك شدن به زمان تعيين شده از سوي رئيس جمهوري براي امضاي قرارداد خط لوله صلح، گفت: اين زمان هنوز به پايان نرسيده و منتظر هستيم نقطه نظرات سه طرف در زمان باقي مانده مطرح و مورد بررسي قرار گيرد و بعد از 45 روز نتيجه اين بررسي ها اعلام خواهد شد.

استقبال از پيشنهاد عربستان

نوذري با بيان اينكه از پيشنهاد عربستان براي تشكيل نشست مشترك توليدكنندگان و مصرف كنندگان نفت استقبال مي كنيم، توضيح داد: اين امر مشروط به اين است كه همه جوانب عرضه و تقاضاي گاز طبيعي از جمله بحث سرمايه گذاري در كشورهايي كه داراي پتانسيل توليد هستند مانند مسائل انتقال تكنولوژي و دانش مورد توجه قرار گيرد.

وزير نفت تاكيد كرد: اگر در اين نشست همه موارد مورد نظر توليد و مصرف كنندگان مورد توجه قرار گيرد مي تواند اثرات مثبتي داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه با مديريت مناسب مصرف مي توانيم سهم خود را از بازار گاز بدست آوريم، تصريح كرد: بايد با توسعه مياديني كه به تازگي كشف شده اند وهمچنين توسعه همه فازهاي پارس جنوبي به سمت توليد بيشتر گاز حركت كنيم تا بتوانيم سهم واقعي خود را از بازار گاز به دست آوريم.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن