تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816004159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم بجنورد در گفت و گو با ايسكانيوز: كاهش تورم نيازمند نگاهي تيزبينانه و اجراي صحيح قوانين است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نماينده مردم بجنورد در گفت و گو با ايسكانيوز: كاهش تورم نيازمند نگاهي تيزبينانه و اجراي صحيح قوانين است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نماينده مردم بجنورد عنوان كرد: كاهش تورم نيازمند نگاهي تيزبينانه و دقيق به همراه اجراي صحيح قوانين و اقدام قاطع است.

تورم موجود در جامعه ناشي از تنظيم بودجه هايي است كه توسط دولت صورت گرفته و مجلس هم با تصويب آن، به نوعي در اين تورم سهيم است.
موسي الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، گفت: تورم موجود در جامعه ناشي از تنظيم بودجه هايي است كه توسط دولت صورت گرفته و مجلس هم با تصويب آن، به نوعي در اين تورم سهيم است.
وي با بيان اينكه پيامد جديد تورم، تبعات منفي بسياري را بر جامعه تحميل خواهد كرد، افزود: در سال 1384 كه بودجه سال 85 نوشته مي شد، تقاضاي اعتبارات عمراني مازاد توسط دولت، برداشت از حساب ذخيره ارزي و تنظيم بودجه مبتني بر نفت باعث شد كه تورم در جامعه افزايش يابد.
عضو اصولگراي مجلس نبود ظرفيت هاي لازم در جامعه را يكي ديگر از دلايل رشد تورم دانست و خاطرنشان كرد: شروع طرح هاي عمراني جديد، عدم توسعه متوازن مناطق و افزايش هزينه هاي پروژه ها به همراه اصرار نمايندگان جهت دريافت اعتبارات بيشتر جزو دلايل ديگر اين نابساماني است.
وي ضمن اشاره به تلاش مجلس براي كاهش تورم با طرح تثبيت قيمت ها اعلام كرد: در سال 83 با طرح تثبيت قيمت ها نرخ تورم از 4/15 درصد به 4/11 درصد در سال 85 رسيد اما با بودجه اي كه در سال 85 نوشته شد از نيمه دوم 85، تورم افزايش يافت و اين روند در سال 86 ادامه پيدا كرد به نحوي كه نرخ تورم در حال حاضر حدود 20 درصد برآورد شده است.
ثروتي ضمن تاكيد بر نقش تورم خارجي، بهاي نفت و برنامه ريزي بودجه ساليانه بر اقتصاد كشور گفت: نقش عامل گراني هاي خارجي و نفت در تورم موجود كشور حدود 30 الي 40 درصد است.
وي يادآوري كرد: افزايش قيمت نفت از 70 دلار به حدود 140 دلار تاثير زيادي بر تورم جهاني دارد و به تبع آن افزايش كالا و بالارفتن قيمت محصولات به همراه خشكسالي، سرمازدگي، تگرگ و طوفان دست به دست هم داده تا دامنه اين گراني ها گسترده تر شود.
نماينده مردم بجنورد تغييرات جوي را عامل كاهش محصولات كشاورزي در كشور برشمرد و افزود: توليد گندم در كشور به ميزان 50درصد كاهش يافته، برنج داخلي يك ميليون تن كاهش توليد داشته، حبوبات، غلات و محصولات باغها دچار مشكل شده اند و علاوه بر اينها افزايش قيمت علوفه، جو و كنسانتره باعث شده كه دامداران با مشكلات متعددي مواجه شوند و بلاجبار در مناطق مختلف كشور كه با خشكسالي مواجه شده دامداران دام هاي خود را بفروشند.
وي با تاكيد بر اينكه عدم رسيدگي به مشكل كمبود خوراك دام باعث خواهد شد كه دولت در تامين گوشت و مواد پروتئيني مورد نياز مردم دچار مشكل شود، اظهار داشت: ما شاهديم كه دامداران مجبورند خوراك دام خود را با قيمت بالا تهيه كنند، اما فرآورده هاي لبني را با قيمت ثابت به دولت بفروشند و اين امر باعث متضرر شدن دامداران شده است.
ثروتي خاطرنشان كرد: براي جلوگيري از نابودي صنعت دامداري در كشور دولت بايد براي خوراك دام سوبسيد بپردازد و يا اينكه بايد شير را با قيمت آزاد از آنها بخرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر دولت هر كيلوگرم گندم را با قيمت دو هزارو 800 ريال از كشاورزان خريداري مي كند، اما واسطه ها همين گندم را با قيمت چهار الي چهار هزار و 500 ريال از كشاورزان مي خرد و اين امر باعث شده كه قاچاق گندم در سطح گسترده صورت گيرد و كشاورز ميلي به فروش گندم خود به دولت نداشته باشد.
نماينده مردم بجنورد اعلام كرد: در صورتي كه اين عدم تعادل در خريد و فروش محصولات كشاورزي و دامي ادامه يابد، دامداران و كشاورزان ديگر محصولات خود را به دولت تحويل نخواهند داد لذا بايد دولت هر چه سريعتر در اين خصوص چاره انديشي كند.
وي تاكيد كرد: مجلس هشتم بايد بكوشد تا برداشت از صندوق ذخيره ارزي را كنترل و وابستگي به نفت را كاهش دهد و در جهت پرداخت يارانه ها به صورت جامع اقدام كند تا يارانه ها در مكان اصلي خود صرف شود بنابراين بايد از دادن يارانه عمومي به كل جامعه پرهيز شود.
اين نماينده اصولگراي مجلس با انتقاد ازاينكه سه سال است قرار شده پرداخت يارانه ها به صورت هدفمند در جامعه صورت پذيرد و عملا اتفاقي نيفتاده گفت: اميدوارم مجلس هشتم با همكاري دولت اين كار را سريعتر اجرا كنند تا از رشد بيشتر تورم و گراني در جامعه جلوگيري شود./07/131/120
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن