تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816817026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين جشنواره ملي گل‌هاي بابونه در تفرجگاه فندقلو نمين برگزار شد رييس سازمان ميراث فرهنگي اردبيل: مكان‌هاي گردشگري استان شناسايي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دومين جشنواره ملي گل‌هاي بابونه در تفرجگاه فندقلو نمين برگزار شد رييس سازمان ميراث فرهنگي اردبيل: مكان‌هاي گردشگري استان شناسايي مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: شهرستان‌ها

دومين جشنواره ملي «گل‌هاي بابونه» در منطقه توريستي تفرجگاه قندقلو واقع در شهرستان نمين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين جشنواره كه جمعي پرشور از مردم منطقه گردشگران و مسافران از استان‌هاي مختلف كشور حضور داشتند، مسعود علويان صدر، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي استان اردبيل معرفي جاذبه‌هاي گردشگري و شناساندن منطقه توريستي قندقلو به گردشگران و تقويت ذهنيت گردشگري در افكار عمومي ‌به ويژه در ميان مسوولان استاني كه صنعت گردشگري يكي از مهمترين صنايع دنيا مطرح بوده و محور دوم توسعه استان محسوب مي‌شود و نيز خلق جاذبه‌هاي جديد و ايجاد لحظات شاد براي مردم و توسعه تفريحات سالم را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره عنوان كرد.

وي گفت: سياست ما در اين جشنواره‌ها اين است كه با پيگيري آموزش به مرور جامعه ميزبان را تقويت كنيم و با حضور جوامع ملي و محلي رفته رفته اين جشنواره‌ها شكل مردمي‌ به خود بگيرد و در آينده با مديريت خود مردم اداره شود، تا بتوانيم با استفاده از پتانسيل خاص اقتصادي و اجتماعي در كنار هم زمينه‌هاي اشتغال ويژه را فراهم كنيم.

علويان صدر در ادامه دست يافتن به توسعه‌ پايدار، تبيين الگوهاي فرهنگي و حركت به سوي گفت وگوي تمدن‌ها را از عمده نقش‌هاي گردشگري دانست و بر توسعه گردشگري همراه با احياي ارزش‌ها و اخلاق ملي و تاريخي تاكيد كرد.

علويان صدر تصريح كرد:‌ گردشگري و توسعه‌ اين صنعت يكي از راهكارهاي اساسي رفع مشكل اقتصادي كشور ما است و تنها صنعتي است كه با كمترين سرمايه‌گذاري مي‌توان در جذب سرمايه‌گذاران، توليد درآمد و توزيع عادلانه درآمد و فقرزدايي گام موثري برداشت.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان اردبيل اعتبار اختصاص يافته از محل استاني به اين سازمان را در سال جاري 5/4 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: متاسفانه با توجه به اين كه نگرش نسبت به موضوع گردشگري هنوز به درستي تبيين نشده است سهم اين بخش بسيار كم است.

علويان صدر با بيان اين كه اعتبار اختصاص يافته در سال جاري به بخش گردشگري كمتر از 100ميليون تومان است، افزود:‌ همه ساله استان ما بيش از 36 جشنواره به صورت محلي و ملي برگزار مي‌كند كه اين ميزان اعتبار جوابگوي تبليغات گردشگري ما نيست.

وي در ادامه از شناسايي مكان‌هاي گردشگري استان خبر داد و ايجاد برنامه‌هاي موضوعي و موضعي و تبيين مكان‌هاي گردشگري را از برنامه‌هاي مهم سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان بيان كرد.

در اين مراسم ناصر‌هاشم پور، ‌معاون عمراني استاندار نيز با تبيين ويژگي‌هاي خاص منطقه فندقلو و با اشاره به جايگاه ارزشمند استان اردبيل به لحاظ دارا بودن جنگل‌ها و مراتع و رودخانه‌ها و چشمه‌هاي آب گرم ديدني بر تداوم اين گونه جشنواره در استان تاكيد كرد.

وي گفت:‌ با مديريت مسوولان شهرستان نمين و بخش خصوصي در آينده نزديك مجموعه‌اي براي جذب بهتر گردشگر در منطقه فندقلو احداث خواهد شد.

به گزارش ايسنا، اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري و برپايي غرفه‌هاي نمايش صنايع دستي منطقه نمين، عفاف وحجاب، و ايستگاه‌هاي عرق‌گيري گل بابونه منطقه به طور مستقيم عكس يادگاري، گريم كودكان و نقاشي و ديگر كارگاه‌هاي هنري از جمله شيشه گري، سفال گري، و طراحي از برنامه‌هاي حاشيه‌اي اين جشنواره بودند.

در جشنواره گل‌هاي بابونه امسال همچنين آش‌هاي محلي چاي گياهي از گياهان دارويي منطقه و شربت به گردشگران و مسافران حاضر ارايه مي‌شد.

گفتني است؛ بابونه يكي از گياهان خاص منطقه فندقلو واقع در شهرستان نمين است كه هر ساله در خردادماه با باز كردن گل به رنگ سفيد وسعتي به ميزان پنج هزار هكتار از اراضي اين منطقه پوششي از گل‌هاي سفيد رنگ را به خود مي‌گيرد.

همچنين اين گياه از قديم ايام به عنوان دارو براي رفع بسياري از امراض مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه درمان زخم معده و ورم معده،‌ تسكين دردهاي عضلاني، دفع سنگ مثانه، درمان كننده كم خوني، تقويت كننده مغز و ضد آلرژي از مهمترين خواص گل بابونه محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 435]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن