تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816476858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنان مفتي در سوريه فتوا صادر مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: زنان مفتي در سوريه فتوا صادر مي‌كنند
گروه خبرنگاران افتخاري / جلال بيطرفان: زنان مفتي در سوريه براي نخستين بار پس از آموزش‌هاي لازم فعاليت‌هاي رسمي خود را آغاز مي‌كنند.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني خيمه، مفتي اعظم سوريه با اشاره به حمايت از طرح آماده‌سازي زنان مفتي براي فعاليت در مناصب رسمي گفت: اين اقدام از فعاليت‌هاي نادر در منطقه به شمار مي‌رود و زنان مفتي براي نخستين بار پس از آموزش‌هاي لازم فعاليت خود را آغاز مي‌كنند.

«احمد بدرالدين حسون» مفتي اعظم سوريه اظهار كرد: با توجه به اينكه زنان مفتي بيشترين تأثير و قدرت را در تفهيم زنان دارند، اين طرح براي آن‌ها اجراء مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه خود ناظر اين طرح خواهد بود و زنان سوريه در جايگاه مفتي به زودي ساماندهي مي‌شوند، تصريح كرد: دوره‌هايي براي 10 زن سوريه‌اي در سنين مختلف برگزار مي‌شود و آن‌ها فارغ‌التحصيلان دانشكده شريعت هستند. اين زنان در دارالفتوا در اماكن مشخص آماده استقبال از زنان و صدور فتوا خواهند بود. زنان مفتي از اعضاي شوراي فتوا نيز محسوب مي‌شوند.

«هدي حبش» مبلغ مسلمان سوريه از طرح مفتي شدن زنان استقبال كرد و اظهار كرد: برخي از مسائل براي زنان وجود دارد كه تاكنون هيچگونه اجتهادي براي آن صورت نگرفته است. مطرح كردن برخي مسائل از سوي زنان براي مردان مفتي سخت است، از اين رو اين طرح در راستاي برآورده كردن نياز زنان خواهد بود.

همچنين، چندي پيش، در پي درخواست برخي از علماي مسلمان در راستاي مطرح شدن زنان به عنوان مفتي، جدال‌هاي شرعي و فقهي وسيعي در عربستان ايجاد شد.

برخي از علماي مسلمان درخواست كردند زنان به اين شوراي علماي بزرگ كه مؤسسه رسمي ديني است، بپيوندند تا مسائل مرتبط با زنان را مورد برسي قرار دهند.

شورايي ديگر در اين خصوص گفت: مجاز نيست زنان به عنوان مفتي وارد شوراي علماي بزرگ شوند، زيرا اينك زنان عهده‌دار امور مشاوره هستند و به آن‌ها اجازه داده مي‌شود كه به سؤالات زنان پاسخ دهند.

دكتر «عبدالرحمان زنيدي» استاد فرهنگ اسلامي دانشگاه عربستان با اشاره به اينكه زنان به شورا بپيوندند، تصريح كرد: آنها امور وابسته به زنان، مشاوره و پاسخ‌گويي به سؤالاتشان را به عهده گيرند و هيچ مانع شرعي براي اين كار وجود ندارد.

شيخ «عبدالله بن منيع» اظهار كرد: درخواست ورود زنان به شوراي علماي بزرگ با جنگ و جدال‌هاي فقهي بسيار رو به رو است كه وي نيز با اين طرح مخالف است.

وي گفت: در دوران حضرت محمد (ص) زنان عهده‌دار مناصب اداري نبودند، از اين رو پيشنهاد مي‌شود زنان از نظر علمي و شرعي ساماندهي شده و به عنوان مشاور يا عضو در كميته فتوا فعاليت كنند.

وجود زن مفتي متخصص امور زنان زماني مطرح شد كه «هيفا خربوش» سخنران متخصص شريعت به اهميت زن مفتي در عربستان اشاره كرد و گفت: زنان در بيشتر اوقات در زمينه امور شرعي خود سكوت مي‌كنند و براي آن‌ها سخت است كه با علماي ديني تماس بگيرند و از آن‌ها سؤال كنند. از اين رو بهتر است كه زني عالم و دانا سؤالات خاص آن‌ها را پاسخ دهد و اينگونه مي‌بينيم كه زنان بهتر از مردان عمل مي‌كنند.

دكتر «الفت عبدالمنعم» استاد فقه دانشكده شريعت دانشگاه طائف البته با نظر او مخالفت كرد و افزود: اين زنان تنها عالم هستند و مفتي نيستند و شهادت زن به تنهايي قابل قبول نيست پس چطور مي‌تواند فتوا دهد.

«سهيله زين العابدين» فعال عربستاني تصريح كرد: مجمع فقه اسلامي وابسته به سازمان كنفرانس اسلامي مشاركت زنان در امور فتوا را رد كرده است در حالي كه نياز بسياري به مشاركت زنان وجود دارد و براي فتوا دادن زنان و مردان بايد با همديگر تشكيل جلسه دهند و مشكلات را برطرف كنند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن