تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812673099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«رايان سايپا» 800 ريال سود نقدي تقسيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: «رايان سايپا» 800 ريال سود نقدي تقسيم كرد
از راست به چپ: ابوطالبي (مدير امور سهام) - ملكي و ايماني (اعضاي هيات مديره) - مهندس داود جديد بناب (مديرعامل)شركت رايان‌سايپا وابسته به گروه خودروسازي سايپا مبلغ 800 ريال سود خالص را به ازاي هر سهم ميان سهامداران خود تقسيم كرد.


به گزارش خبرنگار ما، در اين مجمع كه با مشاركت 27/92درصدي سهامداران در تالار اجتماعات هتل المپيك تهران برگزار شد، آقاي روشني‌مقدم، رياست مجمع را بر عهده داشت. همچنين آقايان حسين‌پناه و صداقتي ناظران و آقاي حيدري هم دبير جلسه بودند.
علاوه بر تركيب هيات‌رييسه، آقايان داود جديد بناب مديرعامل شركت، ايماني و ملكي از اعضاي هيات‌مديره به همراه منوچهر ابوطالبي، مدير امور مجامع شركت نيز در تركيبي جدا در كنار هيات‌رييسه حضور داشتند و پاسخگوي سوالات سهامداران حاضر در مجمع بودند. در ابتداي اين جلسه، معرفي اجمالي گروه رايان سايپا در قالب نماهنگي بسيار جامع براي حاضران نمايش داده شد.
ضرورت توجه به اخلاقيات و فرهنگ‌سازي
در بخشي از اين نماهنگ، مهندس بناب، مديرعامل شركت با اشاره به قرار داشتن شركت در مرحله سازندگي و پيشرو بودن گفت: براي نيل به اهداف چنانچه به اخلاقيات و فرهنگ‌ سازماني اهميت داده نشود، نمي‌توان به نتيجه مطلوب رسيد. امروز من به عنوان مديرعامل شركت را اداره نمي‌كنم بلكه هر كدام از كاركنان ما مديران اين شركت هستند. وي در ادامه ضمن خوشامدگويي به حاضران گفت: از پشتيباني و حمايت تمام سهامداران به خصوص گروه سايپا و همين طور سهامداران حقيقي، اعضاي هيات‌مديره شركت‌هاي تابعه كه در طول سال زحمات زيادي را كشيدند، تشكر مي‌كنم. با نگاهي به عملكرد گروه، تصور من اين است كه بد عمل نكرده‌ايم. بعد از اتمام قرائت گزارش هيات‌مديره، نوبت به قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانوني شركت كه سازمان حسابرسي بود، رسيد.
بازپرداخت اوراق مشاركت از محل سود انباشته
مهندس بناب در پاسخ به بندي در مورد ضرورت اخذ ذخيره براي اوراق مشاركتي كه شركت منتشر كرده گفت: اوراق مشاركتي كه ما منتشر كرديم 17درصدي بود و دو سال زمان براي اجرايي شدن آن صرف شد. شهريور ماه امسال هم سررسيد اوراق است. با توجه به اينكه در طول اجراي برنامه اين اوراق مقاديري هزينه‌هاي پيش‌بيني نشده، وجود داشت، به طور طبيعي بايد نرخي بالاتر از 17درصد شناسايي شود ولي ما معتقديم كه نبايد عددي بالاتر از 17درصد شناسايي شود. چراكه بازپرداخت اين اوراق از محل سود انباشته‌اي كه شركت دارد، قابل تحقق است. از طرفي چون عدد بازپرداخت اوراق حدود يك‌ميليارد تومان است و خيلي زياد نيست بنابراين نيازي به اخذ ذخيره نمي‌بينم.
روشني‌مقدم، رييس مجمع هم اضافه كرد: از آنجا كه هزينه تمام شده پول براي رايان سايپا بالاي 17درصد است در نتيجه سايپا براي جبران اين امر بخشي از قيمت فروش را به عنوان كارمزد به شركت پرداخت مي‌كند و به دنبال اين امر رايان‌سايپا نمي‌تواند نرخ ليزينگ خود را بالاتر از 17درصد قرار دهد.
تاييد تمام معاملات درون‌گروهي رايان سايپا
مديرعامل شركت در پاسخ به بندي ديگر از گزارش حسابرس كه به معاملات درون‌گروهي و شركت‌هاي تابعه اشاره داشت، گفت: برداشت ما اين است كه ما يك شركت ليزينگ وابسته به گروه سايپا هستيم كه مي‌توانيم تمام فعاليت‌هاي ليزينگ را در قالب عقود اسلامي انجام دهيم. همچنين فعاليت ما در چارچوب عمليات تجاري است و اگر نيازي به آوردن اين امر در اساسنامه باشد، مي‌توانيم در مجمع فوق‌العاده اين مورد را در اساسنامه اضافه كنيم. رييس مجمع هم ضمن اشاره به اينكه كليه معاملات ميان شركت‌هاي گروه رايان‌سايپا در راستاي منافع سهامداران است، گفت: ما به عنوان سهامدار اصلي كليه معاملات رايان‌سايپا را با شركت‌هاي تابعه مورد تاييد قرار مي‌دهيم.
در اختيار داشتن 6درصد سهم بيمه كشور
بعد از پايان گزارش حسابرس و بازرس قانوني شركت، صورت‌هاي مالي منتهي به پايان اسفند ماه 86 مورد تصويب اكثريت سهامداران حاضر در مجمع قرار گرفت.
در ادامه مهندس بناب در پاسخ به سوال يكي از سهامداران درباره برنامه‌هاي شركت براي افزايش سهم‌ بيمه‌اي خود در صنعت بيمه كشور گفت: در حال حاضر سهم شركت ما در صنعت بيمه كشور 6درصد است كه در وهله اول هدف ما حفظ اين درصد است، چراكه توسعه فعاليت‌هاي ما همزمان با توسعه صنعت بيمه در كشور است. بنابراين قصد داريم كه با حفظ سهم فعلي و ارتقاي كيفيت، به مشتريان خود خدمات‌رساني كنيم.
اخذ موافقت بانك‌مركزي براي تاسيس موسسه مالي و اعتباري
مهندس بناب در جواب به سوال ديگري از سهامداران كه از مراحل تاسيس موسسه مالي و اعتباري سوال كرده بود،‌گفت: در همين جا خبر خوشي را به سهامداران اعلام مي‌كنم كه بحث تاسيس موسسه مالي و اعتباري شدن گروه در حال طي مراحل نهايي خود است. هيات‌مديره اين موسسه مشخص شده‌اند و هم‌ اكنون مراحل تعيين تكليف نهايي سهامداران در حال طي شدن است.
وي ادامه داد: از سوي ديگر موافقت اوليه بانك مركزي را نيز داريم واين امر طي هفته‌هاي آينده به صورت نهايي درمي‌آيد.
از آنجا كه مطابق اساسنامه موسسه و گروه سايپا نمي‌تواند بيشتر از 10درصد سهام را در اختيار داشته باشد تمام سهامداران شركت مي‌توانند در پذيره نويسي شركت كنند.
بهاي تمام شده پول سال 87 20درصد
مهندس بناب در پاسخ به سوال سهامداري كه از متوسط نرخ بهره در سال 86 و برآورد سال 87 پرسيد، گفت: در سال 86 متوسط بهاي تمام شده پول براي ما معادل 2/16درصد بوده است كه پيش‌بيني ما اين است كه اين نرخ در سال 87 به 20درصد برسد.
انعقاد تمام قراردادهاي امسال رايان سايپا
وي در پاسخ به سوال يكي از سهامداران كه از سهميه‌بندي بنزين و تاثير آن روي فروش خودرو سوال كرده بود، گفت: عمده فروش ما خودروي پرايد است كه بخش زيادي از آن هم به صورت دوگانه سوز انجام مي‌شود.
در اينجا لازم است به سهامداران محترم عرض كنم كه قرارداد فروش 45هزار دستگاه با وزارت آموزش و پرورش براي سال‌جاري منعقد شده است. در كنار اين امر، تمام منابع مالي لازم براي امسال تامين شده است.
بي‌تاثير بودن سهميه‌بندي بنزين روي فروش
روشني مقدم، رييس مجمع هم در پاسخ تكميلي به اين سوال گفت: سال گذشته در مركز تحقيقات سايپا تحقيقي درباره تاثير قيمت بنزين روي فروش خودروها انجام داديم كه نتيجه اين پژوهش نشان داد كه اين امر تاثيري روي فروش ندارد. وي افزود: سهميه‌بندي بنزين اثر خود را به شكل عوض كردن شكل استفاده از خودرو نشان مي‌دهد. از طرفي مكانيسم جديد سايپا براي تضمين فروش محصولات توليدي خود رفتن به سمت نهادها و وزارتخانه‌هايي است كه پتانسيل بالقوه‌اي را براي جذب محصولات سايپا دارند.
تشويق گروه‌هاي تحقيق و تفحص از فعاليت‌هاي رايان سايپا
مهندس بناب در پاسخ به سوال يكي ديگر از سهامداران درباره نتيجه‌هاي بازرسي سازمان بازرسي كل كشور از اين شركت گفت: با توجه به اين كه ما وابسته به گروه خودروسازي سايپا هستيم به همين دليل گروه تحقيق و تفحص اين خودروساز در بازه‌هاي معين به بررسي عملكرد ما مي‌پردازند. علاوه بر اين گروه، سازمان‌ بازرسي كه از ابتداي امسال فعاليت‌هاي شركت را مورد بررسي قرار داده است، به صورت شفاهي از عملكرد ما تقدير و تشكر به عمل آورده است. سازمان حسابرسي هم كه در طول سال در شركت مستقر است همواره از گزارش‌ها و فعاليت‌هاي شركت تمجيد به عمل مي‌آورند.
مشخص شدن اعضاي حقوقي هيات‌مديره
بعد از پرسش و پاسخ حاضران با مديران شركت انتخابات اعضاي حقوقي هيات‌مديره نيز برگزار شد كه مطابق درصد سهام سهامداران اعضاي زير به عنوان اعضاي حقوقي هيات‌مديره شركت مشخص شدند.
گروه خودروسازي سايپا، شركت سرمايه‌گذاري سايپا، مركز تحقيقات سايپا، سازه‌گستر سايپا و قالب‌هاي صنعتي سايپا.
تقسيم 80 تومان سود به ازاي هر سهم ميان سهامداران
عملكرد رايان سايپا در سال مالي 86، مبلغ 8/25ميليارد تومان سود خالص را حاصل كرده است. در نهايت با تصويب سهامداران در مجمع مشخص شد كه از مبلغ 847 ريال سود خالص قابل تقسيم مبلغ 800 ريال ميان سهامداران تقسيم شود و 47 ريال باقي مانده هم به صورت سود انباشته در حساب‌هاي شركت قرار گيرد.
بعد از تصويب اين مقدار سود تقسيمي سهامداران شركت با تشويق‌هاي مكرر از عملكرد هيات‌مديره شركت تقدير كردند.
حق‌الزحمه حسابرس هم در حوزه اختيار هيات‌مديره قرار گرفت و پاداش هيات‌مديره نيز با افزايش 10درصدي نسبت به سال گذشته، مبلغ 110ميليون تومان تعيين شد.
يك دستگاه ريو و سه دستگاه پرايد 132 ؛ جايزه مشتريان خوش حساب
بعد از خاتمه مجمع و تصويب تمام‌ بندهاي مورد نظر از سوي سهامداران، مطابق اعلام قبلي جوايز مشتريان خوش حساب شركت با حضور مهندس بناب (مديرعامل)، آقاي پوراحمد (نماينده دادستان كشور) و آقاي قيومي (از سهامداران حقيقي شركت) به آنها اعطا شد. مهندس بناب در خصوص چگونگي اعطاي اين جوايز گفت: ساير موسسات مالي بيشتر ديدگاه تنبيهي به نحوه عملكرد مشتريان خود دارند ولي ما در گروه رايان سايپا تلاش مي‌كنيم كه با تشويق مشتريان خوش حساب و تقدير از حس تعهد آنها، امانت و دين خود را به آنها عطا كنيم.
بعد از سخنان مديرعامل، برندگان خوش شانس شركت به ترتيب زير معرفي شدند.
*آقاي غلامحسين پورنجف، برنده يك دستگاه خودرو و ريو
*خانم اقدس خدابخش، برنده يك دستگاه خودرو پرايد 132
*آقاي فوادي، برنده يك دستگاه خودرو پرايد 132
*آقاي محمدرضا سوهاني، برنده يك دستگاه خودرو پرايد 132
ساير جوايزي كه رايان سايپا براي مشتريان خود در نظر گرفته بود شامل 10 فقره جايزه 10ميليون ريالي و 18 فقره جايزه 5ميليون ريالي بود كه به آنها اعطا شد. لازم به يادآوري است كه قرعه‌كشي ميان مشتريان خوش‌ حساب شركت با حضور نماينده دادستاني و با حضور مديران شركت انجام و به صورت تلفني به مشتريان اعلام شده بود.

تاريخچه و دستاوردهاي گروه رايان سايپا
شركت رايان‌سايپا (سهامي‌عام) در تاريخ 28/12/1376 با سرمايه 000/000/1 ريال و با شماره 139061 در اداره ثبت شركت‌ها به ثبت رسيد. اين شركت در زمينه فروش قسطي خودرو (ليزينگ)، خدمات بيمه‌اي و كارت از اوايل سال 1380 آغاز فعاليت كرد و طي سال‌هاي فعاليت خود به نحو چشمگيري توسعه يافته است.
طبق مصوبه مجمع عمومي‌فوق‌العاده مورخ 27/5/1383 نوع شركت به «سهامي‌عام» تبديل و در تاريخ 3/12/1383 در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذيرش شد و از تاريخ 5/4/1384 نام اين شركت به عنوان چهارصد‌و‌سي‌امين (430) شـركت پذيرفته شده در بورس با كد «04-91-65» و نماد «ولساپا» در فهرست تالار فرعي درج و در پايان سال 1385 به تابلو اصلي انتقال يافت. اولين عرضه سهام رايان‌سايپا در تاريخ 20/4/84 در بورس انجام شد. در سال 1382 مجوز طرح اندوخته خودرو از بانك مركزي اخذ و مرحله دوم اين طرح از اوايل سال 1383 شروع شد. و همچنين در اواخر شهريور ماه سال 1384 با كسب مجوز از بانك مركزي جمهوري اسلامي‌ايران به‌عنوان اولين شركت خدماتي در ايران معادل 300‌ميليارد ريال اوراق مشاركت 3 ساله با نرخ سود علي‌الحساب 17درصد عرضه و به فروش رسانده است. پروژه استقرار سيستم مديريت كيفيت در اواخر سال 1384 به پايان رسيد و شركت رايان‌سايپا در تاريخ 10/12/1384 به‌عنوان اولين شركت ليزينگ در ايران موفق به اخذ گواهينامه مديريت كيفيت 2000- ISO 9001 از شركت DQS شد.
اين شركت در پايان سال1384 با توجه به ارزيابي صورت گرفته براساس مدلEFQM در اولين دوره فرآيند ارزيابي جايزه تعالي گروه سايپا، موفق به دريافت جايزه «لوح زرين تعالي» شد.
همچنين در سال 1385 در راستاي پياده‌سازي مدل تعالي سازماني (EFQM)، اين شركت موفق به اخذ گواهينامه «اشتهار به تعالي» از شركت DQS آلمان و نيز گواهي «تعهد به تعالي» از سازمان ملي بهره‌وري و تعالي سازماني شد. همچنين در سال 1386 شركت موفق به اخذ «تقديرنامه» از سازمان ملي بهره‌وري و تعالي سازماني شد. در سال 1386 از طرف موسسه بين‌المللي INTELLIGENCE CAPITAL رتبه‌بندي اعتباري شركت رايان‌سايپا مورد ارزيابي قرار گرفت و مجموعا برابر رتبه‌بندي كشوري تعيين شد. شركت رايان‌سايپا همزمان با شروع فعاليت خود در دو شركت تابعه به‌نام‌هاي شركت سايان كارت و شركت خدمات بيمه‌اي رايان‌سايپا كه نمايندگي بيمه ايران را دارد سرمايه‌گذاري كرده است. در سا ل 1384 شركت سايان كارت موفق شد به‌عنوان اولين شركت ارائه‌دهنده خدمات پـرداخت (PSP‌) از بانك مركزي جمهوري اسلامي‌ايران مجوزهاي لازم را بگيرد. در حال حاضر 5/55درصد از سهام شركت سايان كارت متعلق به رايان‌سايپا است.
در راستاي توسعه فعاليت‌هاي بيمه‌اي، شركت رايان‌سايپا با سرمايه‌گذاري در شركت خدمات بيمه‌اي سايان در سال 1385 موفق به اخذ مجوز نمايندگي شركت بيمه ملت (سهامي‌عام) شد. همچنين گروه رايان‌سايپا معادل 10درصد در سهام شركت بيمه ملت سرمايه‌گذاري كرده است.
چشم‌انداز و ماموريت گروه رايان‌سايپا
چشم‌انداز اصلي گروه تبديل شدن به قطب مالي/ اعتباري در كشور كه قابليت ايجاد ارتباطات و پيوندهاي عملياتي با سياست‌هاي مشابه جهاني را داشته باشت.
همچنين ارائه خدمات اعتباري، مالي، بيمه‌اي و كارت، به خصوص ليزينگ با كيفيت و قابل رقابت و به موقع به شركت‌هاي گروه سايپا به طور خاص وساير اشخاص حقيقي و حقوقي به طور عام، از طريق تجهيز منابع، تخصيص اعتبار و ليزينگ، مديريت بهينه منابع مالي، خدمات بيمه‌اي و كارت با توجه به مشتري‌مداري، مشاركت كاركنان، احترام به ديگران و همچنين رضايت ذي‌نفعان نيز جزو ماموريت شركت به شمار مي‌آيد.
اهداف كلان
1 - تجهيز منابع مالي
2 - تخصيص اعتبار
3 - مديريت بهينه منابع مالي
4 - توسعه و فن‌آوري در خدمات بيمه‌اي
5 - توسعه و نوآوري در خدمات كارت
برنامه‌هاي جاري و آتي گروه رايان‌سايپا
1 -پيگيري و تاسيس موسسه مالي و اعتباري گروه سايپا.
2 -پيگيري و اجراي روش‌هاي ارزان‌قيمت تامين منابع مالي با تكيه بر منابع مالي مردمي و ارزي.
3 -توسعه انتقال فعاليت‌هاي ليزينگ به نمايندگان در سراسر كشور.
4 -توسعه و ايجاد تنوع در ليزينگ.
5 -افزايش سبد بيمه‌اي گروه از طريق توسعه فعاليت‌هاي شركت خدمات بيمه‌اي رايان‌سايپا و شركت خدمات بيمه‌اي سايان.
6 -توسعه فعاليت‌هاي سايان كارت از طريق پيوند با بانك‌ها، موسسات مالي و اعتباري و توسعه انواع كارت‌ خودرو، بن‌كارت و پرسنلي.
7 -توسعه كيفي نيروي انساني از طريق آموزش مستمر و مداوم.
از راست به چپ: حيدري (دبير جلسه) - روشني‌مقدم (رييس) - حسين‌پناه و صداقتي (ناظران)
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن