تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815486399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - چه كسي خوشبخت مي‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ورزش - چه كسي خوشبخت مي‌شود؟


ورزش - چه كسي خوشبخت مي‌شود؟

سوئد و اسپانيا دو دشمن آشنا كه در بازي‌هاي اول خود در يورو 2008 مقابل حريفانشان به پيروزي رسيدند در سالزبورگ به مصاف هم خواهند رفت تا شايد تكليف يك تيم صعودكننده به دور بعد در گروه D مشخص شود.

اسپانيا يورو 2008 را بسيار خوب شروع كرد آنها در روز دوشنبه موفق شدند روسيه را با نتيجه 4 بر يك از پيش رو بردارند و سوئد هم با دو گل موفق شد از سد يونان مدافع عنوان قهرماني بگذرد. اين دو تيم به خوبي با يكديگر آشنا هستند چرا كه در مرحله مقدماتي يورو به مصاف هم رفتند. سوئد در خاك خودش موفق شد 2 بر صفر اسپانيا را شكست دهد اما تيم لوئيس آراگونس در سانتياگو برنابئو شكست بازي رفت را جبران كرد و با سه گل حريفش را به خانه بدرقه كرد و در نهايت اين اسپانيا بود كه با اختلاف دو امتياز نسبت به سوئد در صدر گروه F قرار گرفت. لوئيس آراگونس مربي كهنه‌كار اسپانيا در آستانه ديدار دوم تيمش گفت: «بازي مقابل سوئد بسيار دشوار است. آنها در ضد حملات سريع عمل مي‌كنند و مهاجمان خوبي هم دارند. بدون شك بايد براي بازي مقابل آنها نگران باشيم. لارس لاگربك مربي سوئد هم مانند آراگونس نگران اين ديدار است». او مي‌گويد: «ما در بازي‌هاي مقدماتي مقابل اسپانيا به ميدان رفتيم و همه چيز را درباره آنها مي‌دانيد. آنها دوست دارند حفظ توپ كنند و در حمله هم خيلي خطرناكند. ما بايد صبور باشيم و بازي خودمان را به نمايش بگذاريم درست مثل ديدار مقابل يونان، اسپانيا تيم باكيفيت و بزرگي است و اگر برخي از بازيكنان نيمكت‌نشين آنها پاسپورت سوئدي داشتند حتما از آنها در تركيب اصلي تيمم استفاده مي‌كردم.»
در كل سوئد و اسپانيا دوازده‌بار به مصاف هم رفته‌اند كه سهم اسپانيا از اين مسابقات پنج پيروزي و سهم سوئد سه پيروزي بوده و چهار ديدار هم با تساوي پايان يافته است. اولين رويارويي اين دو تيم به بازي‌هاي المپيك 1920 باز مي‌گردد كه در آن بازي اسپانيا با نتيجه 2 بر يك به پيروزي رسيد.
اين چهارمين حضور سوئد در جام ملت‌هاي اروپا است و بهترين نتيجه آنها در اين تورنمنت رسيدن به مرحله نيمه‌نهايي در سال 1992 است. اما اسپانيا در سال 1984 به مقام دومي اين رقابت‌ها دست يافت و در سال 1964 هم در مادريد توانست جام‌قهرماني را بر بالاي سر ببرد. اسپانيا براي اين ديدار مشكلي بابت مصدوميت ندارد و احتمالا لوئيس آراگونس از همان تركيبي استفاده خواهد كرد كه در ديدار روسيه به ميدان فرستاد.
اما لارس لاگبرك بايد براي اين بازي فكري به حال جناح چپ خود بكند چرا كه كريستين ويلهمسون و نيكلاس الكساندرسون در ديدار مقابل يونان مصدوم شدند. جاي الكساندرسون احتمالا به فردريك استور خواهد رسيد كه در ديدار مقابل يونان هم به‌عنوان جانشين او وارد ميدان شد. از ميان سباستين لارسون و يوهان الساندر هم يكي جانشين ويهلمسون در جناح راست خواهد شد.
زلان ابراهيموويچ در ديدار مقابل يونان گل اول بازي را به ثمر رساند با آسيب‌ديدگي جزئي زانو مواجه است اما احتمالا به موقع به آمادگي خواهد رسيد و در كنار هنريك لارسون در خط حمله قرار خواهد گرفت.
روسيه- يونان
يونان و روسيه براي بقا در يورو بايد به فكر ايجاد تغييراتي در تركيب خود نسبت به بازي اولشان باشند. در شرايطي كه تاكتيك محتاطانه اتو ر‌هاگل در ديدار مقابل سوئد ثمربخش نبود اين مربي آلماني بايد براي حفظ تيم مدافع عنوان قهرماني فكري ديگر براي يونان بكند. اين در حالي است كه گاس هيدنيك هم پس از شكست سخت دور اول از شاگردانش خواسته با روحيه‌اي متفاوت مقابل يونان به ميدان بروند. به‌نظر مي‌رسد ر‌هاگل در اين ديدار به جاي استفاده از پنج بازيكن در خط دفاع از سيستم تهاجمي‌تر 3-3-4 بهره بگيرد.
فاينس گكاس كه سرعتش بدون شك مشكلاتي براي خط حمله روسيه ايجاد خواهد كرد در خط حمله يونان قرار خواهد گرفت. اما مشخص نيست كه هريستنئس و آماناتيديس هم در تركيب اصلي قرار بگيرند يا خير. رهاگل ممكن است از نيكوس ليبروپولوس باتجربه كه گل‌هاي خوبي از فواصل دور و ضربات ايستگاهي به ثمر مي‌رساند به جاي اين دو بازيكن در خط حمله تيمش استفاده كند. همچنين احتمال دارد كريستوس پاتساتزوگلو هم براي پر كردن شكاف ميان دفاع چهار نفره و خط مياني يونان در اين ديدار به ميدان برود. باسيناس كاپيتان يونان در آستانه اين ديدار گفت: «قول مي‌دهيم مقابل روسيه تيم متفاوتي باشيم. نمي‌توانم بگويم پيروز خواهيم شد يا شكست مي‌خوريم اما مثل بازي مقابل سوئد نخواهيم بود.» اين در حالي است كه به نظر نمي‌رسد گاس هيدينك براي صف‌آرايي مقابل قهرمان اروپا تغييرات چنداني در تركيب تيمش ايجاد كند. البته مصدوميت رومن پاوليوچنكو ستاره خط حمله تيمش نگراني‌هايي را براي اين مربي هلندي ايجاد كرده. اين مهاجم كه از ناحيه كشاله ران مصدوم است تمرينات پنج‌شنبه روسيه را از دست داد و غيبت او مي‌تواند ضربه بزرگي براي روسيه‌اي باشد كه آرشاوين ديگر مهاجم خود را به دليل محروميت در اختيار ندارد. زماني كه از هيدينك در مورد ايجاد تغييرات احتمالي در تركيب تيمش براي بازي مقابل يونان پرسيدند او پاسخ داد: «قصد ندارم تغييري در تركيب تيم بدهم چرا كه ما تيم جواني هستيم و مثل ساير تيم‌ها نيستيم كه 23 بازيكن باتجربه داشته باشيم و بتوانيم در هر ديدار تغييراتي در تيم بدهيم.» هيدينك همچنين به شاگردانش هشدار داد در دام‌هاي تاكتيكي يوناني‌ها گرفتار نشوند. او گفت: «يونان شيوه بازي خودش را دارد و ما بايد با آن كنار بياييم. به طور معمول آنها با بازيكنان زيادي دفاع مي‌كنند و عبور از خط دفاعي آنها دشوار است. ما بايد باهوش باشيم تا در دام آنها گرفتار نشويم. من شخصا اعتقاد دارم كه قهرمان اروپا بايد خلاق‌تر باشد. در هر حال آنها شيوه بازي خودشان را دارند كه بايد آن را قبول كرد. ما در بازي مقابل اسپانيا با اشتباهات بچگانه‌اي كه انجام داديم پيروزي را به آنها هديه داديم در حقيقت ما تاوان بي‌تجربگي‌مان را در آن ديدار پرداخت كرديم.»
روسيه و يونان تاكنون هشت بار به مصاف هم رفته‌اند كه يونان تنها يك بار موفق به كسب پيروزي شده است اين در حالي است كه روسيه سه بار به پيروزي رسيده و چهار بازي هم با تساوي پايان يافته است.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن