تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815161721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سولانا بسته 1+5 را به تهران مي آورد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: سولانا بسته 1+5 را به تهران مي آورد
سولانا ابراز اميدواري كرده سفر به تهران روند جديد حل بحران اتمي ايران را به جريان اندازد .


به گزارش سرويس سياسي برنا ، خاوير سولانا، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، براي ارائه مشوق هاي گروه 1+5 به مقامات ايراني عازم تهران مي شود.

سخنگوي خاوير سولانا، نماينده عالي اتحاديه اروپا در سياست هاي مشترك خارجي و امنيتي، نيز ديروز گفت : سولانا در راس هياتي شامگاه جمعه براي گفتگو با مقامات جمهوري اسلامي در مورد برنامه هاي اتمي اين كشور به تهران عزيمت مي كند.

سولانا در تهران بسته پيشنهادي گروه 1+5 شامل مشوق هايي براي ترغيب ايران به قبول قطعنامه هاي مصوب شوراي امنيت را تسليم مقامات ايراني مي كند. در اين قطعنامه ها از ايران خواسته شده غني سازي اورانيوم را متوقف كند.

تركيب هيات همراه سولانا اعلام نشده اما پيش از اين گفته شده بود كه نمايندگان كشورهاي گروه 1+5 به استثناي ايالات متحده در مذاكرات پيرامون بسته پيشنهادي در تهران شركت خواهند داشت.

قرار است آقاي سولانا در روزهاي شنبه و يكشنبه در ملاقات با مقامات ايراني نحوه حل و فصل مساله برنامه هاي هسته اي جمهوري اسلامي را مورد مذاكره قرار دهد.

سرپرست سياست خارجي اتحاديه اروپا ابراز اميدواري كرده است كه اين مذاكرات "روند جديدي" را براي رفع بحران ناشي از فعاليت هاي اتمي ايران به جريان اندازد و گفته است كه انتظار دارد اين سفر تنها بازديد بي نتيجه ديگري نباشد و مذاكرات تهران مسير دستيابي به راه حلي مثبت را هموار سازد.

سرپرست سياست خارجي اتحاديه اروپا بر اهميت مذاكره با تهران تاكيد كرده و گفته است كه بحران هسته اي ايران بايد به گونه اي حل و فصل شود كه جامعه بين المللي، به گفته وي، بتواند تضمين هاي عيني در مورد صلح آميز بودن برنامه هاي اتمي اين كشور به دست آورد.

خاوير سولانا در حالي عازم تهران مي شود كه جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا، در سفر جاري خود به اروپا براي وادار كردن ايران به تعليق غني سازي اورانيوم تاكيد كرده است.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن