تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور وزير بهداشت در گفت‌وگو با فارس: نظام مراقبت از بيماري‌ها در استان‌ها بومي‌سازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور وزير بهداشت در گفت‌وگو با فارس: نظام مراقبت از بيماري‌ها در استان‌ها بومي‌سازي مي‌شود
خبرگزاري فارس: مشاور وزير بهداشت گفت: مراقبت از بيماري‌ها در هر استان اولويت و ويژگي‌هاي خاص خود را دارد بنابراين در كنار تقويت كل شبكه بهداشت كشور بومي‌سازي نظام مراقبت از بيماري‌ها در دستور كار وزارت بهداشت قرار مي‌گيرد.


مؤيد علويان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: پس از آن كه مسئوليت معاونت سلامت وزارت بهداشت به شخص ديگري واگذار شد و وزير بهداشت مسئوليت مشاوره خودشان به من واگذار كرد بنده فرصت بيش‌تري پيدا كردم تا با سركشي و بازديد از شبكه بهداشتي ـ درماني كشور از نزديك مسائل و مشكلات اين سيستم را بررسي كنم و در نخستين سفر به استان سيستان و بلوچستان رفتم.
وي افزود: شواهد موجود نشان مي‌دهد كه برخي از شاخص‌هاي بهداشتي درماني در اين استان مانند مرگ و مير كودكان و مادران بهبود يافته است.
اما ارتقاي بيش‌تر اين شاخص‌ها نيازمند تقويت شبكه بهداشت روستايي اين استان و افزايش تخت‌هاي مراقبت‌هاي ويژه نوزادان است.
مشاور وزير بهداشت اضافه كرد: در زمينه مراقبت از بيماري‌ها با وجود خطر همزمان كم آبي و سيل در اين استان و سابقه طوفان و سيل گونو در سال گذشته بيماري وبا كاملاً در اين استان مهار شده است و بيماري مالاريا نيز تحت كنترل درآمده و اميد است طي يك برنامه چند ساله بيماري مالاريا نيز به طور كامل در اين استان مهار شود.
علويان گفت: با وجود كمبود امكانات و منابع مالي در استان سيستان و بلوچستان خوشبختانه خدمت به مردم دچار ركود نشده است و خدمت‌رساني به مردم با شور و نشاط در حال رشد است. با اين حال تجربه بازديد من نشان داد كه بايد در كنار برنامه‌هاي كلان كشوري باتوجه به خصوصيات هر استان از مدل‌هاي بومي براي كنترل بيماري‌ها و ارتقاي شاخص‌هاي بهداشتي هر منطقه استفاده كنيم.
وي افزود: فاصله زياد شهرستان‌ها در استان سيستان و بلوچستان و محروميت‌ها و كمبودهايي كه در اين استان وجود دارد الزامات و اولويت‌هايي را براي خدمت‌رساني ايجاب مي‌كند كه ممكن است در استان ديگري در اولويت نباشد.
علويان كه در اين سفر 60 بيمار مبتلا به هپاتيت را به صورت رايگان ويزيت كرده است، گفت: بنده كار در بخش خصوصي را حرام نمي‌دانم اما به عنوان مشاور وزير بهداشت همچنان در كنار دكتر لنكراني خواهم بود. در جلسات هفتگي شوراي معاونان وزارت بهداشت شركت مي‌كنم و از اين پس با سفر به استان‌هاي مختلف كشور و بازديد از نحوه ارائه خدمت سلامت به مردم به خصوص در مناطق محروم براي افزايش دسترسي محرومان به خدمات سلامت و گسترش نظام پزشك خانواده تلاش مي‌كنم.
انتهاي پيام/
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن