تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815178727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر كوتاه از تحولات پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند خبر كوتاه از تحولات پاكستان
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): اسلام آباد - چند خبر كوتاه از تحولات پاكستان كه روز پنجشنبه در رسانه هاي اين كشور منعكس شده است:


** سامانه خبري جيو:
"محمد نواز شريف" رهبر شاخه نواز مسلم ليگ پاكستان پنجشنبه شب وارد لاهور مركز ايالت پنجاب شد.
وي قرار است روز جمعه در تظاهرات وكلا و فعالان سياسي در اسلام آباد شركت كند.

** سامانه خبري نيوز:
نيروهاي مرزي پاكستان روز پنجشنبه شش تن از اتباع افغاني را در مرز
تورخم بازداشت كردند.
براساس اعلام وزارت كشور پاكستان ، اين افراد با اسناد هويتي جعلي قصد داشتند از نقطه مرزي تورخم وارد منطقه "لندي كوتل" شوند.

** خبرگزاري دولتي پاكستان:
- "بان كي مون" دبير كل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در ديدار با "محمود قريشي" وزير خارجه پاكستان در پاريس، از دريافت نامه رسمي اسلام آباد براي انجام تحقيق مستقل درباره ترور بي نظير بوتو خبر داد.
-"آصف علي زرداري" معاون رهبري حزب مردم پاكستان، پنجشنبه حمله نيروهاي ائتلاف به منطقه مهمند را محكوم كرد و تاكيد كرد كه اين نوع حملات، ممكن است مشاركت پاكستان در جنگ عليه تروريسم را تحت تاثير قرار دهد.
وي افزوده كه مردم پاكستان از اقدام نيروهاي ائتلاف به رهبري آمريكا در تجاوز به مناطق قبايلي خشمگين هستند.
** سامانه خبري آج:
- هزاران نفر از وكلا و فعالان سياسي پاكستاني عصر پنجشنبه براي برپايي يك تظاهرات طولاني از لاهور به طرف اسلام آباد حركت كردند.
- "افتخار محمد" رييس معزول ديوان عالي پاكستان هدايت اين تظاهرات را به عهده دارد و نواز شريف نيز قرار است در اين تظاهرات سخنراني كند.
- "منصوراحمد" از افسران پليس لاهور گفته كه حدود هشت هزار نفر از ورود نواز شريف استقبال كردند تا وي را براي حضور در اين راهپيمايي همراهي كنند.
- همزمان با آغاز اين تظاهرات ،تدابير امنيتي در اسلام آباد تشديد شده است.

** سامانه خبري دان:
- دريادار"مايكل مولن" رييس ستاد مشترك آمريكا پنجشنبه اعلام كرد حمله هواپيماهاي اين كشور به منطقه قبايلي مهمند كه به كشته شدن يازده نظامي پاكستاني منجر شد، طبق مقررات انجام گرفته است.
وي در نشست خبري در واشنگتن افزود: "جزييات مربوط به اين واقعه هنوز معلوم نيست و در خصوص آن نيز تحقيقاتي در حال انجام است، اما طبق اطلاعاتي كه من در اختيار دارم، اين عمليات مطابق مقررات بوده است."
وي افزود: "اگر نظاميان پاكستاني در اين عمليات كشته شده باشند بدون شك جاي تاسف است."
از سويي ديگر كاخ سفيد روز پنجشنبه با اشاره به كشته شدن 11 سرباز پاكستاني در حمله هوايي نيروهاي ائتلاف اعلام كرد همچنان در پي تحقيق درباره گزارشهايي است كه از كشته شدن 11 سرباز پاكستاني حكايت دارد.
"استيون هادلي" مشاور امنيت ملي جرج بوش رييس جمهور آمريكا گفت "ما همچنان در پي تلاش براي دستيابي به همه عناصر اين رويداد هستيم. به صراحت مي گويم اين اطلاعات حتي در داخل دولت امريكا نيز در حال حاضر متناقض است."
پيشتر نيروهاي ائتلاف در افغانستان به فرماندهي آمريكا نوار ويديويي از چهار حمله به مهمند را پخش كرد كه به اعتقاد آنها "عناصر مخالف افغانستان" سه شنبه شب گذشته در پاكستان هدف قرار گرفته اند.
اما اسلام آباد معتقد است نيروهاي ائتلاف يازده سرباز پاكستاني را كشته است. هادلي اظهار داشت: "اگر موضوع ثابت شود حادثه اي بسيار غم انگيز خواهد بود."
"رابرت گيتس" وزير دفاع آمريكا نيز از پاكستان دعوت كرده تا به تحقيقات درباره حمله هوايي به مهمند پاكستان همكاري كند.
گيتس در بروسكل با دعوت از پاكستان براي پيوستن به تحقيقات در اين زمينه افزود: "از اينكه اين حادثه در روابط با يكي از متحدان كليدي امريكا مشكل ساز شده متاسف است."
در تحولي ديگر، سخنگوي طالبان محلي پاكستان روز پنجشنبه اعلام كرد از حمله هوايي آمريكا به پاسگاه ارتش آن كشور انتقام خواهد گرفت.
"مولوي عمر" تاكيد كرده "ما حق داريم از كشورمان دفاع كنيم، به هر تجاوز نيروهاي ناتو در داخل پاكستان با همه توان پاسخ داده مي شود."
- "يوسف رضا گيلاني" نخست وزير پاكستان روز پنجشنبه در مجلس ملي اين كشور از افزايش تعداد قضات ديوان عالي پاكستان از 16 به 29 نفر خبر داد.

** سامانه خبري ان .ان .آي :
- بهاي عمده فروشي در پاكستان در ماه مه سال جاري ميلادي در مقايسه با ماه مشابه سال گذشته حدود 29 درصد افزايش يافته است.
اداره فدرال آمار پاكستان روز پنجشنبه اعلام كرد: شاخص بهاي عمده فروشي در پاكستان در آوريل سال 2008 معادل بيست و سه و نيم درصد بوده و در ماه مه با افزايش چهار و نود و هفت صدم درصدي به رقم بيست و هشت و بيست و چهار صدم درصد رسيده است.
شبد**آساق**235
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن