تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815161984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميد سولانا براي سفر به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اميد سولانا براي سفر به ايران
رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا علاوه بر آن نامه‌اي را به نيابت از پنج عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان به ايران ارايه خواهد كرد.
رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا ابراز اميدواري كرد كه سفرش به تهران به روند جديدي براي حل بن‌بست هسته‌يي ايران منجر شود.

به گزارش ايسنا، خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه پس از ديدار و گفت‌وگو با يانگ چيه‌چي، وزير امور خارجه چين در بروكسل در يك كنفرانس خبري مشترك با وي به خبرنگاران گفت: ما اميدواريم اين سفر نتيجه مثبتي داشته و تنها به يك سفر محدود نشود و بار ديگر روندي را در تلاش براي يافتن راه حلي ديپلماتيك براي اين بحران احيا كند.

به گزارش خبرگزاري رويتر، سولانا قرار است عصر جمعه به تهران سفر كرده و درباره بسته مشوق‌هاي پيشنهادي گروه 1 + 5 با مقامات ايراني گفت‌وگو كند.

سولانا گفت: براي ما بسيار اهميت دارد كه مساله هسته‌يي به طريقي حل شود كه جامعه بين‌المللي ضمانت‌هاي بي‌طرفانه‌اي در زمينه برنامه هسته‌يي ايران داشته باشد.

چيه‌چي نيز ابراز اميدواري كرد كه گفت‌وگوهاي ايران از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاري شينهوا، وزير خارجه چين گفت: ما معتقديم مساله ايران بايد به طور صلح‌آميز و از طريق كانال‌هاي ديپلماتيك حل شود. به نفع منافع منطقه و جهان است كه راه حلي مناسب و خوب براي اين مساله پيدا شود.

رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا علاوه بر آن نامه‌اي را به نيابت از پنج عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان به ايران ارايه خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري رويتر، يك ديپلمات غربي به خبرنگاران گفت كه بسته جديد "تفاوت چنداني" با بسته پيشنهادي سال 2006 ندارد و مديران سياسي گروه 1 + 5 به استثناي آمريكا سولانا را در سفر به ايران همراهي خواهند كرد.

اين ديپلمات با بيان اينكه "من به شخصه انتظار چنداني از اين سفر ندارم" مدعي شد كه ايران هيچگونه نشانه‌اي حاكي از اينكه آماده شركت در مذاكرات است از خود بروز نداده است.

وي در ادامه گفت: روسيه و چين گفته‌اند كه چون ما تحريم‌هايي رابه ايران اعمال كرده‌ايم بايد نشان دهيم كه خواهان مذاكره نيز هستيم. نظر من اين است كه چهار كشور از شش كشور ( گروه1 + 5) معتقدند كه اين سفر لازم نيست. اما روسيه و چين بر آن اصرار دارند، به همين دليل ما نيز مي‌رويم.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن