تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست توديع و معارفه نمايندگان مجلس هفتم و هشتم كرمانشاه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست توديع و معارفه نمايندگان مجلس هفتم و هشتم كرمانشاه برگزار شد
نشست توديع و معارفه نمايندگان مردم استان كرمانشاه در دوره‌هاي هفتم و هشتم روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري در سرسراي شهداي دولت استانداري برگزار شد.

در اين نشست بهمن‌الياسي نماينده مردم سنقر، حسن سليماني نماينده مردم كنگاور، حشمت‌الله جاسمي‌اجاق نماينده مردم قصرشيرين و مصطفي محمدي نماينده مردم پاوه در مجلس هفتم طي سخناني خواستار همدلي و همكاري بين نمايندگان مردم در مجلس هشتم و مسوولان براي توسعه استان شدند.

در اين نشست هفت تن از نمايندگان مردم استان در مجلس هشتم نيز با ايراد سخناني بر تشكيل كميته‌اي مشترك بين نمايندگان و مسوولان اجرايي استان براي رفع مشكلات و تصميم‌گيري در پيشبرد مسايل توسعه‌اي استان تاكيد كردند.

"جهانبخش اميني" نماينده مردم كرمانشاه در مجلس گفت: استاندار كرمانشاه در ابتداي نشست گزارشي از روند توسعه استان را ارايه كرد و شاخصهاي توسعه در بخشهاي مختلف را برشمرد.

وي افزود: در بسياري از موارد واقعا كارهاي خوبي صورت گرفته و استان رشد چشمگيري داشته اما در برخي از قسمتها از جمله راه روستايي از شاخصهاي كشوري عقب هستيم.

وي گفت: برخي از مديران در استان هستند كه نه با استانداري، نه با مردم و نه با نمايندگان هماهنگ نيستند كه اين موجب بروز برخي مشكلات شده است.

وي خواستار يك ارزيابي از عملكرد مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان شد.

"محمدرضا شعباني" نماينده مردم كرمانشاه در مجلس نيز در اين نشست گفت:
همه ما نمايندگان و مسوولان در قبال نظام و مردم وظيفه‌اي داريم كه بايد براي اجراي آن تلاش كنيم.

وي گفت: من به عنوان وكيل مردم هر گرايش سياسي و تفكري كه دارم به هنگام ورود به مجلس آن را پشت در مجلس جا مي‌گذارم چرا كه در خانه ملت بايد به مردم فكر كنم.

وي افزود: نماينده در مجلس دو وظيفه دارد يكي قانونگذاري و ديگري نظارت بر اجراي قانون است كه بايد توجه خود در طول دوران نمايندگي معطوف به اين دو وظيفه كند.

"محمد كرمي‌راد" نماينده مردم كرمانشاه در مجلس گفت: برگزاري اين گونه نشستهاي مشترك در جهت پيشبرد استان نقش موثري دارد.

وي افزود: مجلس تعامل و همكاري صميمانه‌اي با ديگر قوا دارد اما در كنار آن مسووليت نظارتي مجلس نبايد به دست اهمال سپرده شود.

وي با اشاره به اينكه نظارت مجلس هرگز نبايد به معناي رقابت با دولت شمرده شود، گفت: نمايندگان و مسوولان استان بايد دست در دست هم براي رفع مشكلات استان تلاش كنند.

وي از مديران اجرايي استان خواست تا نسخه‌اي از عملكرد دستگاه خود را در اختيار نمايندگان قرار دهند.

وي افزود: ما نمايندگان آمادگي كامل داريم تا براي پيشبرد اهداف نظام و استان با همدلي و همياري قدم بر داريم.

"فرهاد تجري" نماينده مردم قصرشيرين در مجلس هشتم گفت: استان كرمانشاه استعداد و پتانسيل توسعه همه جانبه را دارد كه با بهره‌گيري از مديران توانمند مي‌توان در سال شكوفايي و نوآوري شاهد تحولات عظيم در استان بود.

وي افزود: اميدواريم نمايندگان با تعامل با مسوولان و با استفاده از تجربيات نمايندگان دوره هفتم همه توان خود را براي توسعه استان به كار گيرند.

وي از تلاش استانداري كرمانشاه براي بازگشايي مرز بين‌المللي خسروي قدر- داني كرد.

"فتح‌الله حسيني" نماينده مردم پاوه در مجلس گفت: مردم اهل سنت منطقه اورامانات همواره يار و ياور نظام بوده و امروز هم براي هر نوع جانبازي آماده‌اند.

وي به مشكلات سرمايه‌گذاري در منطقه پاوه و اورامانات اشاره كرد و افزود:
بايد دلايل عدم تمايل سرمايه‌گذاري در اين منطقه مورد بررسي قرار گيرد.

وي گفت: مديران استان نبايد تنها به آمار و ارقام گزارشهاي ارسالي از شهرستانها توجه كنند بلكه بايد خود در منطقه حضور يافته و از نزديك مسايل و مشكلات را ببينند.

"سيد جواد زماني" نماينده مردم كنگاور در مجلس هشتم نيز گفت: اگر در هر كشوري سه فاكتور استعداد، منابع و موقعيت وجود داشته باشد آن كشور از نظر اقتصادي در رديف كشورهاي اول دنيا قرار مي‌گيرد.

وي افزود: در كشور ما اين سه عامل وجود دارد اما اگر در بحث اقتصاد مشكلي هست به اين خاطر است كه ‪ ۹۰‬درصد توان صرف حاشيه مي‌شود.

وي گفت: آنچه كه امروز براي يك مدير ضعف محسوب مي‌شود گفتن كلمه "نه" است كه يك مدير توانمند هيچگاه براي رفع مشكلي در استان و كشور نه نمي‌گويد.

"حشمت‌الله فلاحت پيشه" نماينده مردم اسلام‌آبادغرب در مجلس نيز در اين نشست گفت: ما در مجلس يك كميته كاري بين دولت و مجلس داريم كه مي‌توان براي توسعه استان يك كميته كاري بين نمايندگان و مسوولان استان تشكيل داد.

وي افزود: در قانون برنامه پنجساله چهارم دستاوردهاي خوبي نصيب استان شد و موفق شديم بخشي از عقب ماندگيها را جبران كنيم.

وي گفت: در سفر رييس جمهوري به استان كرمانشاه مصوباتي براي جبران عقب ماندگي‌ها تصويب شد و از هم اكنون بايد براي سفر دوم هيات دولت به استان برنامه‌ريزي شود.

وي افزود: نبايد در سفر دوم هيات دولت همان مصوبه‌هاي گذشته تكرار شود بلكه بايد به دنبال مصوبات جديدي براي توسعه استان باشيم.

وي گفت: از هم‌اكنون نمايندگان بايد با مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي با هم كار كنند و در تقابل با يكديگر نباشيم چرا كه در تقابل بودن موجب مي‌شود كه انرژي ما به هدر برود.

وي افزود: تذكر و سووال وظيفه نماينده است و مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي نبايد از تذكر و سووال نمايندگان ناراحت شوند.

استاندار كرمانشاه در اين نشست عدم حضور نماينده مردم سنقرو كليايي در مجلس هشتم را بيماري ايشان توصيف كرد و گفت: "محمدحسين حيدريان" نماينده مردم سنقر اخيرا عملي انجام داده و در بستر بيماري است.

"مجيد غفوري" از شركت‌كنندگان در نشست شوراي اداري خواست كه براي شفاي عاجل اين نماينده دعا كنند.

در پايان اين نشست هدايايي به رسم يادبود به چهار تن از نمايندگان مردم استان در مجلس هفتم اهدا و از تلاش آنان در طول چهار سال نمايندگي در مجلس تجليل شد.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن