تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819961917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزودي اتوبوس‏هاي جديد در خطوط BRT تهران


واضح آرشیو وب فارسی:الف: بزودي اتوبوس‏هاي جديد در خطوط BRT تهران
شهردار تهران از ورود اتوبوس‌هاي دو كابين به سامانه اتوبوس‌هاي تندرو (BRT) خبر داد و گفت: اين اتوبوس ها در حال حاضر در تهران است و به زودي وارد خط مي‌شود.

به گزارش مهر، دكتر محمد باقر قاليباف پيش از ظهر امروز در حاشيه همايش مبحث 19 و صرفه جويي انرژي در ساختمان و در جمع خبرنگاران ، گفت : براي همه شركت ها در شهرداري تعيين تكليف شده و در قالب كار آورده ايم و اكنون در شهرداري هيچ شركت زيان ده اي نداريم .

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه افزايش درآمد شهرداري به 4 هزار ميليارد تومان ، اگر از فروش تراكم تامين نمي شود از چه منبعي به دست مي آيد ، گفت : فكر غطلي كه در اذهان عمومي بوده و در گذشته اتفاق مي افتاد اين بود كه كسي كه مي خواست يك ساختمان 20 يا 30 طبقه با هر حجمي در هر معبري بسازد ، يك پولي به شهرداري مي داد و ساختمان را مي ساخت و اين در نزد افكار عمومي ، فروش تراكم در شهرداري بود ، اما امروز به هيچ عنوان چنين اتفاقي در شهرداري تهران نمي افتد ، تراكم فروشي بي معناست و بر اساس طرح جامع ، شهر تهران ، پهنه بندي و مشخص شده و اين كه هر پهنه چه ظرفيتي بايد داشته باشد بارگذاري شده است كه در بعضي از پهنه ها 120 درصد ، بعضي 180 درصد و در بعضي ديگر از پهنه ها 360 درصد است و در بعضي از پهنه ها هم بلند مرتبه سازي مي شود كه اين پهنه خيلي محدود است و تا كنون موردي در اين بخش نداشتيم .

وي افزود : شهرداري تهران ، درآمدي كه از حوزه ساخت و ساز دارد از فروش تراكم نيست ، بلكه همان بخش مجازي است كه فرد براي گرفتن پروانه مي پردازد .

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان كرد : بخش ديگري از درآمد هاي شهرداري مربوط به عوارضي است كه شهرداري در حوزه هاي مختلف مي گيرد ، بخشي ديگر نيز كه در مجلس به تصويب رسيد مربوط به ارزش افزوده بود كه ضريب مربوط به اين بخش از يك درصد به يك و نيم درصد افزايش يافت و اين افزايش دردرآمدهاي ما نيز تاثير گذاشت .

قاليباف خاطر نشان كرد : بخش ديگري از درآمدهاي شهرداري ، مربوط به افرادي است كه به شهرداري ديون داشتند و سال هاي سال اين بدهي را به شهرداري پرداخت نكرده بودند كه ما آن ها را وصول كرديم ، هم چنين بخش ديگري از درآمدهاي شهرداري مربوط به سرمايه گذاري بخش خصوصي در قسمت هاي مختلف است ، به عوان مثال در حوزه جمع آوري زباله ، نظافت و رفت و روب همه ماشين هايي كه دو روز گذشته افتتاح كرديم ، همه مربوط به سرمايه گذاري بخش خصوصي است و همه كارها را آن ها انجام مي دهند و اين نوع فعاليت ها در تمام بخش هاي شهرداري در حال انجام است .

شهردار تهران با بيان اين كه ما هزينه ها را حتي در شهرداري كاهش داده ايم ، گفت : بخش قابل توجهي از حق شهرداري در دست مردم باقي مانده است ، مثلا بعضي ملك هاي مسكوني مورد استفاده اداري و تجاري قرار مي گيرند ، بدون اين كه حق و حقوق شهرداري را پرداخت شود كه در اين رابطه لايحه اي به شوراي شهر ارائه و تصويب شده است و براساس آن كساني كه تا قبل از سال 80 چنين مراكزي داشته اند و هنوز هم از آن استفاده مي كنند ، بايد حق و حقوق شهرداري را پرداخت كنند كه اين مساله با طرح جامع نيز منطبق است .

وي با اشاره به اين كه بحث بانك شهرداري مي تواند قدرت شهرداري را در حد زيادي بالا ببرد ، گفت : اين كه ما بتوانيم از پول الكترونيكي استفاده كنيم ، سبب مي شود كه قدرت شهرداري بسيار بالا برود .

قاليباف در مورد هدر رفتن انرژيِ در ساختمان ها و اجرايي شدن مبحث 19 ملي ساختمان ، خاطر نشان كرد : براي جلوگيري از هدر رفتن انرژي در ساختمان ها كه در ماده 33 نظام مهندسي نيز بر آن تاكيد شده ، ما بايد كار اصلي را در نوع ساخت و ساز تكنولوژي ساخت و مصالح و استاندارد هايي كه بايد رعايت شود انجام دهيم ، اين ماده قرار است از سال 84 اجرايي شود ، اما هنوز اقدام جدي در اين زمينه در مجموعه كشور انجام نشده و اميدوارم اين همايش بتواند اين موضوع را تبديل به يك موضوع عمومي كند .

شهردار تهران افزود : مردم ما در اين رابطه رعايت استانداردها را نمي كنند ، در هيچ كجاي دنيا ، اين گونه انرژي مصرف نمي شود و اين يكي از مصاديق اسراف است .

وي با اشاره به نظارت بر ساخت و سازها ، گفت : نظارت بر ساخت و ساز بر عهده شهرداري نيست و بر عهده سازمان نظام مهندسي است و آن ها بايد استانداردها و در واقع آيين نامه ملي ساختمان را رعايت كنند ، البته شهرداري مي تواند به آن ها كمك كند و با توجه به جلساتي كه با وزير مسكن داشتيم و از زماني كه آيين نامه ماده 33 ابلاغ شده اميدوارم وضعيت نظارت و كنترل در سازمان نظام مهندسي و همكاري شهرداري با آنها مطلوب مي شود .

وي با بيان اين كه همه سخنانش امروزش مربوط به حوزه مديريتي شهرداري بوده است ، گفت : همه اين ها به جنبه هاي مديريتي و حقوقي كه اشاره شد و امروز در همين نظام مهندسي مي بينيم كه اشكالاتي وجود دارد و در شهرداري نيز اشكالاتي وجود دارد و برخي كارها به صورت ايزوله پيش مي رود و همه اين ها به ما برمي گردد .

شهردار تهران ، عدم صرفه جويي و اسراف در مصرف انرژي را مربوط به يك سابقه تاريخي دانست و گفت : اين اشكال مربوط به يكي دو سال گذشته نيست و انتقاد من اين است كه چرا مديران ما به چا و درست تصميم نمي گيرند .

قاليباف با تاكيد بر اين كه در شهرداري هيچ شركت و سازمان زيان دهي وجود ندارد ، گفت : من تا كنون خبري مبني بر انحلال سازمان بازنشستگي نشينيده ام و لايحه اي در اين رابطه دريافت نكردم و موافق اين كار هم نيستم .

وي افزود : براي همه شركت ها در شهرداري تعيين تكليف كرده ايم و در قالب كار آورده ايم و اكنون در شهرداري هيچ شركت زيان ده اي نداريم .
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن