تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
جلد دوم كتاب انتشار يافت ‌

تبريز - خبرنگار اطلاعات: دومين جلد كتاب به كوشش موسسه حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس لشكر 31 مكانيزه عاشورا انتشار يافت و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت.

اين كتاب شامل، وصيت‌نامه، مشخصات و عكس 140 شهيد لشكر 31 عاشورا در حماسه 8 سال دفاع مقدس است.

جشنواره ويژه طراحي پوشش اسلامي در تبريز

* جشنواره ويژه طراحي و دوخت لباس و پوشش اسلامي از سوي كار گروه هنر و امنيت اجتماعي حوزه هنري آذربايجان شرقي و معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي اين استان، مرداد ماه امسال در تبريز برگزار مي‌شود.

انگيزه اصلي برگزاري اين جشنواره، ارائه الگوهاي متفاوت براي پوشش اسلامي و تبيين اهداف حجاب از ديدگاه مكتب اسلام اعلام شده است.

موفقيت كاريكاتوريست اراكي در جشنواره غزه ‌

اراك - خبرنگار اطلاعات: اثر هنري، كاريكاتوريست حوزه هنري استان مركزي به عنوان يكي از 10 اثر جشنواره بين‌المللي كاريكاتور برگزيده شد.

در اين جشنواره 2500 اثر از 56 هنرمند كاريكاتوريست كشور و جهان ارائه شده بود.

به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان مركزي، در اين جشنواره كاريكاتور، علي شعباني، مسئول واحد تجسمي اين حوزه موفق به دريافت لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ نقدي 100 يورو شد.‌

علي شعباني گفت: اين اثر هنري با موضوع شدت جنايات رژيم اشغالگر و همچنين بي‌تفاوتي برخي كشورهاي منطقه نسبت به اين جنايت‌ها خلق شده است.

گفتني است، آثار هنري هنرمندان مسلم نعيمي، معصومه صفايي، مهدي عزيزي و سهيل محمدي نيز به بخش نمايشگاه اين جشنواره راه يافت.

كاهش تصادفات جاده‌اي در استان مركزي‌

* فرمانده پليس راه انتظامي استان مركزي از كاهش 40درصدي تصادفات جاده‌اي در اين استان خبر داد.‌

سرهنگ حسين ايزدي گفت: از ابتداي سال جاري، طرحهاي مختلف انضباطي ترافيكي شامل: كنترل سرعت خودروها، استقرار مستمر گشت‌هاي پليس‌راه، كنترل نامحسوس در محورهاي استان و اجراي دقيق مقررات در تمامي محورهاي ارتباطي اجرا شده است.

وي با اشاره به ارتقاي سطح فرهنگ ترافيكي مردم استان، افزود: در اين مدت، شمار كشته شدگان 2/33درصد و مجروحان 18/7 درصد كاهش يافته است.

وي گفت: در اين مدت 663 دستگاه خودرو به دليل نداشتن بيمه، 56 دستگاه خودرو مسافربري، 818 دستگاه موتوسيكلت و 2165 دستگاه انواع خودرو به دليل حركات مخاطره‌آميز از سوي پليس متوقف و به پاركينگ منتقل شده است.

برگزيده جشنواره فيلم كوتاه ‌

* فيلم مستند در پنجمين جشنواره فيلم كوتاه ، در دانشگاه هنر تهران برگزيده شد.

اين فيلم كوتاه مستند، ساخته سيد حامد نوبري، محصولي از واحد فيلمسازي حوزه هنري استان مركزي، به عنوان بهترين فيلم مستند اين جشنواره شناخته شد.

تشكيل شوراي حفظ حقوق بيت‌المال در كرج‌

كرج - خبرنگار اطلاعات: دادستان عمومي و انقلاب كرج از تشكيل شوراي حفظ حقوق بيت‌المال در دادسراي اين شهرستان خبر داد.

علي فرهادي با اعلام اين خبر گفت: اداراتي نظير جهاد كشاورزي، منابع طبيعي و حفاظت محيط زيست كرج موظف هستند هرازچندگاهي گزارشي از وضع اراضي دولتي و منابع طبيعي را در منطقه به دبيرخانه اين شورا ارائه دهند تا از دخل و تصرف غيرقانوني در اين اراضي جلوگيري شود.

وي افزود: در صورتي كه اراضي مورد نظر متصرف داشته باشند، دادستان بطور مستقيم مراتب را به فرماندهي انتظامي منطقه ابلاغ و رفع تصرف خواهد شد.

فرهادي اظهار داشت: مسئوليت دبيرخانه اين شورا با دادستان است و اعضاي آن شامل نمايندگان دستگاههاي اداري از جمله فرمانداري، فرماندهي انتظامي، منابع طبيعي، جهاد كشاورزي، محيط زيست، امور آب و... هستند.گفتني است، هدف از تشكيل اين شورا، حفاظت از حقوق بيت‌المال از جمله اراضي دولتي ذكر شده است.

تدوين سند توسعه 11 شهرستان هرمزگان‌

بندرعباس --- خبرنگار اطلاعات: استاندار هرمزگان گفت: سند توسعه 11 شهرستان اين استان تدوين شده كه پس از بررسي ديدگاهها و نظارت مديران آماده اجرا مي‌شود.

مهندس صاحب محمدي افزود: در صورت مشاركت فعال مديران و رفع مشكلات، سند توسعه كل اين استان با محوريت اشتغال و توليد بزودي آماده مي‌شود.

وي تقويت سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در اين سند را مورد تأكيد قرار داد.

آموزش مهارتهاي زندگي به روستائيان‌

* 560 نفر از مردم مناطق محروم ، و ي بندرعباس در ماه جاري در دوره‌هاي آموزشي سازمان بهزيستي هرمزگان حضور يافتند.

به گزارش روابط عمومي اين سازمان، در اين دوره مهارتهاي زندگي، بهداشت رواني، روشهاي پيشگيري از اعتياد و بيماريهاي مسري آموزش داده مي‌شود.

ساماندهي كودكان خياباني‌

* نخستين جلسه كميته ساماندهي كودكان خياباني هرمزگان تشكيل شد.

مديركل بهزيستي استان هرمزگان در اين جلسه گفت: در سال گذشته 332 كودك خياباني در اين استان ساماندهي شدند، كه بيش از 36 درصد اين افراد ايراني بودند.

اسلامي بااشاره به اقدامهاي صورت گرفته در زمينه توانمندسازي اين كودكان در بخش‌هاي مختلف بهزيستي به همكاري ساير دستگاههاي اجرايي در اين زمينه تأكيد كرد.

صدور مجوز 10 نشريه جديد در هرمزگان‌

* مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: بزودي مجوز 10 نشريه در اين استان صادر مي‌شود.

اميرزاده افزود: سال گذشته يكهزار و 565 مورد برنامه در بخش‌هاي آموزشي، جشنواره‌ها، نمايشگاهها و سمينارهاي فرهنگي و هنري در سطح ملي و منطقه‌اي برگزار شد، كه تاثيرات خوبي در سطح جامعه به همراه داشت.

ترخيص 2100 تن چاي در گمركات بندرعباس‌

* ناظر گمركات هرمزگان گفت: حدود 2 هزار و يكصد تن چاي در گمركات اين استان در دست ترخيص است.

كاوياني افزود: از ابتداي امسال تاكنون، بيش از 7 هزار و 500 تن چاي از گمركات استان وارد كشور شده است و 74 تن چاي نيز به صورت ترانزيت داخلي به ساير گمركات كشور فرستاده شده است.

وي اظهار كرد: در همين مدت؛ بيش از 19 هزار تن برنج نيز از كشورهاي هند، پاكستان و امارات متحده از طريق گمركات اين استان وارد كشور شده است.

تشكيل كانونهاي محلي زنان نيكوكار در استان زنجان‌

زنجان --- خبرنگار اطلاعات: كانونهاي محلي براي فعاليت زنان نيكوكار در سطح استان زنجان ايجاد مي‌شود.‌

كارشناس امور بانوان جمعيت هلال‌احمر استان زنجان با اعلام اين خبر گفت: تشكيل كانون محلي زنان نيكوكار هلال‌احمر مي‌تواند زمينه و بستر مناسبي براي گسترش و نهادينه كردن مشاركت فعال، پايدار و آگاهانه زنان در عرصه فعاليتهاي عام‌المنفعه و بشردوستانه فراهم كند.

خانم ضيايي، افزود: اين كانون با بهره‌گيري از ارتباط نزديك خود با مردم در محدوده محله مي‌تواند زنان شايسته و استعدادهاي نهفته را شناسايي و زمينه لازم براي حضور آنها در فعاليتهاي نيكوكارانه را فراهم كند. وي با اشاره به جايگاه محله در برقراري ارتباط، تعامل و اعتماد و همدلي بين شهروندان و شناخت و احساس تعلق محله‌اي كه پيش نياز مشاركت و همكاري است، گفت: محله، مقياس مناسبي براي خيريه‌ها است، اگرچه در شهرهايي كه تقسيم بندي واضحي وجود ندارد در مقياس ناحيه يا منطقه مي‌توان خيريه‌ها را با هدف ترويج فرهنگ نوعدوستي، كسب مهارتهاي امدادي و اجتماعي و مشاركت در فعاليتهاي امدادي و عام‌المنفعه تشكيل داد.




 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 449]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن