تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816131900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر جاسبي: مدارس سما فرزند خلف دانشگاه آزاد اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دكتر جاسبي: مدارس سما فرزند خلف دانشگاه آزاد اسلامي است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رييس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اينكه سازمان سما پيشتيباني به نام دانشگاه آزاد اسلامي دارد افزود : مدارس سما به عنوان فرزند خلف دانشگاه آزاد اسلامي هم اكنون در مسيري است كه نيازمند برنامه ريزي هاي مستمر، خلاقيت و ابتكار و نوآوري است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر جاسبي صبح امروز در همايش سراسري سرپرستان آموزشكده هاي فني و حرفه اي سما با اشاره به اينكه 17 سال پيش مدارس سما از متن دانشگاه آزاد اسلامي به وجود آمده است، گفت: هر كار بزرگي در ابتدا مشكلات و عوارض مخصوص به خود را دارد كه اگر با برنامه ريزي و تدبير و استمرار و مقاومت همراه باشد نتايج بزرگي در بر دارد كه دانشگاه آزاد اسلامي نمونه روشن و مشخص آن است.
وي افزود: آموزشكده هاي سما در حوزه تعريف شده آموزش و پرورش هستند و در نظام جديد آموزش و پرورش كارداني هاي پيوسته به عنوان جزيي از آموزش و پرورش محسوب مي شوند.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اهميت مدارس سما در توسعه و برنامه ريزي، تعميق كيفيت و توسعه افزود: تا اين زمان مدارس سما از حوزه وظايف و محدوديت هاي قانوني خود فراتر نرفتند و هم اكنون همه آموزشكده هاي سما در مقطع كارداني پيوسته كه مطابق قانون بايد بدون كنكور باشند شكل گرفته اند.
وي با اشاره به آمارها و ارقام اين سازمان گفت: آمارها نشان مي دهد كه اين آموزشكده هاي سما مي تواند آينده روشن و اميدوار كننده داشته باشد.
دكتر جاسبي تاكيد كرد: ما اگر مي خواهيم آموزشكده هاي سما اعتبار خود را پيدا كنند و در آينده به عنوان يك قطب جاذب و رغيب قدرتمند مطرح باشند بايد از همين امروز مساله كيفيت را در برنامه خود مورد توجه قرار دهيم.
رييس دانشگاه آزاد با اشاره به شاخص هاي كيفيت تصريح كرد: يكي از شاخص هاي كيفي هر نهاد آموزشي هيات علمي است، و ما كه هم اكنون در رابطه با نسبت هيات علمي به دانشجو در ابتداي راه و نسبت پاييني هستيم با برنامه ريزي كه تهيه كرده ايم اين شاخص را اعتبار خواهيم بخشيم.
وي افزود : 70 هزار دانشجو و 250تعداد هيات علمي تمام وقت در اين آموزشكده نشان مي دهد كه حتي اگر با نسبت يك به 50 هم حساب كنيم بايد هزار و 400 عضو هيات علمي داشته باشيم.
دكتر جاسبي تاكيد كرد : اولين اقدامي كه بايد مصمم باشيم و براي آن وارد عمل شويم افزايش هيات علمي واحدهاي سما است كه و حداقل تا چند سال آينده به يك 50 برسد براي اين كار ما بستر هايي همچون تحصيلات تكميلي است كه اين موضوع به سرعت در حال توسعه است.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون 100 هزار دانشجو فوق ليسانس در سطح آموزش وجود دارد افزود: از اين تعداد فارغ التحصيلان فني مهندسي به نسبت ساير رشته ها كمتر است ولي در هر حال در همه رشته ها و گرايشها اين نسبت در حال افزايش است و هر سال كه بگذرد اعضاي هيات علمي بيشتر خواهد شد.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي خاطر نشان كرد:اعتبار واعتمادي كه در آموزشكده هاي سما نسبت به ساير موسسات آموزش عالي غير دولتي وجود دارد موجب جذب هيات علمي شده كه قوت آموزشكده هاي فني حرفه اي سما وصل شدن به دريايي به نام دانشگاه آزاد اسلامي است و اين فرصت هايي را در اختيار هيات علمي قرار مي دهد.
وي گفت : براي افزايش اعضاي هيات علمي از طرح هاي همچون طرح نظام وظيفه استفاده خواهيم كرد و مذاكراتي كه در اين مورد صورت گرفته است، مي تواند كمبود اعضاي هيات علمي در آموزشكده هاي سما را افزايش دهد.
وي خواستار مكانيزاسيون سيستم ها در سما اعم از دريافت شهريه ثبت نام و امور دانشجويي شده و افزود به تقليل دانش آموز در كشور ممكن آينده با كمبود دانشجو مواجه شويم ولي اگر روند كارداني هاي پيوسته هر ساله افزايش يابد چون ظرفيت دانشگاهها در حال افزايش و داوطلبان در حال كاهش است ظرفيت كارداني ها خالي مي ماند .
رييس اتحاديه دانشگاههاي جهان اسلام در ادامه گفت :هيات علمي مهمترين شاخص و بالاترين استخوان بندي رفيعي است كه شما در حال ساختن آن هستيد و هم اكنون براي كساني كه بخواهند در دوره دكتري تخصصي شركت كنند همان امتيازي وجود دارد كه مربيان دانشگاه آزاد اسلامي براي ورود به دوره دكتري دارند.
دكتر جاسبي گفت: اگر به دو اصل به حداقل رساندن هزينه و به حداكثر رساندن كيفيت توجه شود دنياي آينده دنياي رقابت است از مجموعه مقالات يك نكته مشخص كه مورد اتفاق و توافق شركت كنندگان مي باشد اين است كه آينده آموزش عالي متعلق به كساني خواهد بود كه در رقابت موفق شوند كه اين به هزينه و كيفيت برمي گردد.
وي در ادامه گفت : از ديگر شاخص ها مي توان به افزايش فضاي آموزشي و رفاهي و تجهيزات كارگاهي و آزمايشگاهي در سطح آموزشكده هاي فني حرفه اي سما اشاره كرد.
در پايان اين مراسم به فعالان آموزشكده هاي فني حرفه اي سما، توسط دكتر جاسبي و دكتر ميرشمسي به علي عمادي از واحد ساري، مهندس حميد احمدزاده از واحد تهران، محمدرضا كوچك زايي از واحد زاهدان و علي اكبر نجفي از واحد رشت لوح تقديراهداء شد./07/125
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 976]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن