تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815367646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه ايران// تغيير رئيس دانشگاه آزاد اسلامى اهواز پس از سفر جاسبى// كريس دى برگ: من اينها را نمى شناسم// افشاگر قلابى بازداشت شد// عذرخواهى وزير كار قطر از ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه ايران// تغيير رئيس دانشگاه آزاد اسلامى اهواز پس از سفر جاسبى// كريس دى برگ: من اينها را نمى شناسم// افشاگر قلابى بازداشت شد// عذرخواهى وزير كار قطر از ايران
خبرگزاري آريا- در ستون «ديگه چه خبر؟» ايران در شماره امروز (23 خرداد)، اخبار ويژه زير را مي خوانيم.

تغيير رئيس دانشگاه آزاد اسلامى اهواز پس از سفر جاسبى

* خبر اول اينكه 20 روز پس از حضور هاشمى رفسنجانى و عبدالله جاسبى در اهواز، عبدالرحمان دزفوليان رئيس دانشگاه آزاد اسلامى اين شهر تغيير و جاى خود را به فردى به نام شكوه فر داد.

در حالى كه گفته مى شود عبدالرحمان دزفوليان به دليل عدم موافقت دانشگاه شهيد چمران با تمديد مأموريت وى در دانشگاه آزاد، تغيير كرده و خواستار حضور تمام وقت دزفوليان در دانشگاه علوم پزشكى جندى شاپور شده است.

اما برخى از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامى واحد اهواز اعتقاد دارند كه اعتراضات دانشجويان اين دانشگاه به هاشمى رفسنجانى و عبدالله جاسبى در زمان سخنرانى وى در اين دانشگاه، عامل اصلى تغيير رئيس دانشگاه است. يكى از دانشجويان اين دانشگاه گفته: دانشجويان شركت كننده در جلسه سخنرانى جاسبى، بشدت نسبت به وضعيت مديريتى، فرهنگى، علمى و آموزشى دانشگاه اعتراض داشتند.

توقف يك هفته اى هواپيماى انگليسى در تهران

* خبر ديگر اينكه يك مقام آگاه از توقف يك هفته اى يك هواپيماى انگليسى در تهران توسط سازمان هواپيمايى كشورى به دليل رعايت نكردن برخى استانداردهاى پروازى خبر داده و گفته: هواپيماى مذكور پس از يك هفته توقف و رفع موارد مطرح شده، مجدداً به پرواز درآمد.

به گفته وى، البته بررسى و چك كردن استانداردهاى پروازى بويژه پروازهاى خارجى در همه كشورها امرى مرسوم و متداول است.

اين مقام آگاه در خصوص مشكل پرواز برخى شركت هاى هواپيمائى داخلى به اتحاديه اروپا هم گفته: در حال حاضر شركت هاى ايران اير و ايران ايرتور مشكل خاصى در اين زمينه ندارند.

كريس دى برگ: من اينها را نمى شناسم

* شنيديم كه عليرغم انتشار برخى اخبار مبنى بر اجراى كنسرت «كريس دى برگ» براى گروهك منافقين و ارتباط او با اين گروهك، اين خواننده معروف ايرلندى گفته كه اساساً گروهى با نام مجاهدين(منافقين) را نمى شناسد و ديدارى با آنها نداشته است.

دى برگ طى يك نامه الكترونيكى در گفت وگو با خبرگزارى فارس در خصوص برگزارى كنسرت براى منافقين و ارتباط با اين گروهك گفته: من و كنى تامسون، مدير برنامه هايم، تا به حال با آقايى[!] به اسم مريم رجوى از گروهى كه شما به آنها مجاهدين مى گوييد ديدار نكرده ايم و من هرگز چيزى در خصوص اين شخص يا گروهى كه شما مى گوييد، نشنيدم.صحت و سقم صحبت هاى دى برگ هنوز تأييد نشده است.

تاراج اموال مردم عراق در سايه اشغالگرى امريكا و انگليس

* با خبر شديم كه نتايج يك بررسى نشان داد كه امريكايى ها ميليارد ها دلار از اموال مردم عراق را به سرقت برده اند. در گزارشى كه بى بى سى بدان اشاره كرده، پيمانكاران خصوصى امريكايى در طول جنگ عراق و طرحى به عنوان بازسازى، ميليارد ها دلار از دارايى مردم اين كشور را تاراج كرده اند.

با اين همه يك حكم دولت امريكا مانع از به بحث گذاشته شدن علنى اين اتهامات است كه مربوط به 70 پرونده مطرح در دادگاه عليه برخى از شركت هاى مشهور امريكايى مى شود و بعيد است تا زمانى كه جورج بوش رئيس جمهورى امريكاست اين حكم دولت لغو شود.

هنرى وكسمن، دبير كميته نظارت و اصلاح دولت در مجلس نمايندگان امريكا گفته ميزان پولى كه در عراق و براساس اين قرارداد ها به هدر رفته، حيف و ميل شده و يا مورد سوء استفاده قرار گرفته، بيدادگرانه و وحشتناك است.

به گفته وى ممكن است مجموع اين سوء استفاده ها بزرگترين منفعت از جنگ در تاريخ را رقم بزند.گزارش بى بى سى همچنين به دزدى هاى حازم شعلان وزير دفاع تحميلى اشغالگران به مردم عراق پس از صدام اشاره كرده كه دست كم يك ميليارد دلار از پول مردم عراق را به بهانه خريد تسليحات به حساب شخصى خود منتقل كرده و با استفاده از يك جت شخصى متوارى است.

عذرخواهى وزير كار قطر از ايران

* خبر رسيده كه ضابط الدوسرى وزير كار قطر با حضور در محل اقامت سيدمحمد جهرمى وزير كار ايران، در اجلاس كار در ژنو از جمهورى اسلامى ايران به خاطر به كارگيرى عنوانى مجعول به جاى عنوان قانونى«خليج فارس» رسماً عذرخواهى كرد.

وزير كار قطر اين سوء برداشت را ناشى از اشتباه در ترجمه دانسته و خاطرنشان ساخت: نام اصلى و تاريخى اين آبراه «خليج فارس» است و ما فقط اين نام را مى شناسيم.

جهرمى در سخنرانى خود در سازمان بين المللى كار به خاطر جعل عنوان «خليج فارس» به اين وزير قطرى تذكر داده بود.

افشاگر قلابى بازداشت شد

* دست آخر اينكه عباس پاليزدار فردى كه اخيراً طى يك سخنرانى در دانشگاه همدان برخى از سياسيون ارشد كشور را متهم به رانت خوارى و ارتباط با مافياى اقتصادى كرده با شكايت مدعى العموم بازداشت شد.

پاليزدار در حالى سه شنبه شب بازداشت شده كه در چند روز گذشته مدارك و اسنادى از مفسده هاى اقتصادى 6‎/3 ميلياردى وى فاش گرديده بود.

بسيارى از روزنامه ها هم در اين مدت تلاش كردند تا اين افشاگرى قلابى را منتسب به گروه هاى حامى دولت كنند كه با تكذيب اين موضوع از سوى رايحه خوش خدمت، احتمال توطئه بودن اين اقدام عليه دولت شدت گرفته است
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن