تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816463326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش پيگيري نتايج سفر اول هيات دولت به استان لرستان70 مصوبه دولت در لرستان چگونه اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارش پيگيري نتايج سفر اول هيات دولت به استان لرستان70 مصوبه دولت در لرستان چگونه اجرا شد
گروه استان‌ها: 50خبرنگار از خبرگزاري‌ها، رسانه‌هاي جمعي، روزنامه‌ها و صدا و سيما، دوشنبه گذشته در پانزدهمين سفر رسانه‌اي همراه علي‌اكبر جوانفكر، مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهوري به استان لرستان سفر كردند.


بر اساس اين گزارش اين هيات رسانه‌اي كه به منظور بررسي وضعيت پيشرفت مصوبات دور اول هيات دولت در اين استان، عازم اين سفر شدند، در بدو ورود در فرودگاه خرم‌آباد مورد استقبال استاندار لرستان و معاون عمراني وي قرار گرفتند.
استاندار لرستان در جمع خبرنگاران، آگاه كردن مردم و اطلاع‌رساني درست و شفاف در زمينه فعاليت دولت را از اهداف سفر رسانه‌اي جمعي به استان عنوان كرد.
سيدحسين صابري گفت: وظيفه دولت اطلاع‌رساني درست و دقيق عملكرد مسوولان است تا مردم نسبت به اقدامات موثر دولت آگاهي كامل داشته باشند.
بر اساس اين گزارش، رييس‌جمهوري و هيات دولت سال 84 در هشتمين سفر استاني كابينه نهم به استان لرستان سفر كرده بودند و ارمغان اين سفر، تصويب 70 مصوبه به منظور آباداني و عمراني اين استان بود.
تكميل 60 طرح نيمه‌تمام اين استان در كوتاه‌مدت و تا سال 87 از مهم‌ترين اين مصوبات بود. هيات رسانه‌اي در سفر دو روزه به استان لرستان از برخي طرح‌ها و مصوبات استاني در اين استان بازديد كردند كه به برخي از آنها و ميزان پيشرفت در اجراي آنها اشاره مي‌شود.
سيستم ILS فرودگاه خرم‌آباد
در نخستين روز سفر به استان لرستان خبرنگاران از اجراي طرح نصب و راه‌اندازي سيستم ILS فرودگاه خرم‌آباد بازديد كردند.
به گزارش ايسنا، محمدمراد ياورصاد مدير اين فرودگاه گفت: اين طرح جزو مصوبات سفر اول هيات دولت به اين استان بوده كه به منظور نشستن هواپيما در هواي نامساعد تاسيس شد و اعتبار اين سيستم يك ميليارد و ‌٣٠٠ميليون تومان است.
وي ادامه داد: قبل از اين به دليل نامساعد بودن هوا با كنسل شدن پروازهاي زياد اين فرودگاه مواجه بوديم كه از ‌١٧ خرداد امسال با نصب اين سيستم حتي يك پرواز كنسل نشده است.
صابري، استاندار لرستان نيز درباره اين طرح گفت: در مجموع هفته‌اي سه روز پرواز به اين فرودگاه انجام مي‌شود كه اين امر باز هم مورد رضايت مسوولان استان نيست و اميد است در آينده نزديك پروازها به صورت مستمر و همه روزه انجام شود.
كتابخانه عمومي شماره ‌٢
خبرنگاران هم‌چنين از كتابخانه عمومي شماره ‌٢ خرم‌آباد بازديد كردند.
علوي، مديركل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان در توضيح اين طرح گفت: اين طرح ‌٣هزار و ‌٨٥٠مترمربع زيربنا دارد و تاكنون براي آن ‌٦٩٠ميليون تومان هزينه شده كه ‌٦٠ميليون تومان آن از مصوبات سفر هيات دولت بوده است.
وي افزود: براي تكميل اين طرح ‌١٠٠ميليون تومان ديگر لازم است. ضمن آنكه براي تجهيز آن نيز به ‌٥٠ميليون تومان نياز داريم.
بيمارستان ‌٢٠٠ تخت خوابي شهيد رحيمي
خبرنگاران در ادامه بازديد از بيمارستان ‌٢٠٠ تخت خوابي شهيد رحيمي خرم‌آباد ديدار كردند. احمد غلامي، رييس سازمان مسكن و شهرسازي لرستان در اين ديدار در توضيح اين طرح گفت: عمليات تخريب اين طرح از انتهاي سال ‌٨٢ شروع و عمليات اجرايي آن از همان سال آغاز شد، اين طرح در هفت طبقه با زيربناي ‌٢٢هزار و ‌٧٧٤ متر مربع در حال ساخت است و به ازاي هر تخت حدود ‌١١٠مترمربع در طرح پيش‌بيني شده است. اعتبار مصوب اين طرح قبل از سفر هيات دولت ‌٦/٤٢٨٣٣٨ميليون ريال بود كه بعد از سفر هيات دولت به ‌٦٣هزارميليون ريال رسيده است .
وي گفت: با وجود اين‌كه اين بيمارستان ‌٢٠٠ تخت خوابي است، اما ظرفيت نهايي آن ‌٢٤٢ تخت است كه با هفت آسانسور خدمات ارائه خواهد داد. وي ادامه داد: اين طرح تاكنون ‌٦٠ درصد پيشرفت فيزيكي داشته و پيش‌بيني مي‌شود تا سال ‌٨٨ به اتمام برسد.
آزادسازي حريم قلعه فلك‌الافلاك
در ادامه پيگيري روند اجراي مصوبات دور اول سفر استاني هيات دولت به استان لرستان، خبرنگاران از قلعه‌ فلك‌الافلاك و آزادسازي حريم آن بازديد كردند.
صابري، استاندار لرستان در توضيح اين طرح گفت: در سفر هيات دولت بر آزادسازي حريم اطراف قلعه تاكيد شد و از ارديبهشت و خرداد امسال با اعتباري حدود 5ميليون تومان بخشي از آزادسازي حريم قلعه انجام گرفت.
سيروس ابراهيمي، رييس سازمان ميراث فرهنگي لرستان در اين‌باره گفت: درطول سه سالي كه از دولت نهم گذشته، حدود 30ميليارد تومان بيش از چشم‌انداز 20 ساله در بخش ميراث فرهنگي اختصاص يافته است كه بحث استحكام‌بخشي قلعه‌ فلك‌الافلاك نيز يكي از آن بخش‌ها بوده است.
وي گفت: تاكنون حدود 8ميليارد تومان براي آزادسازي حريم اين قلعه هزينه شده و اگر قرار باشد كل عرصه اطراف قلعه خريداري شود 70ميليارد تومان و اگر زمينش تامين شده و پول عرصه را پرداخت نكنيم با 20ميليارد تومان ديگر مي‌توان كار را تمام كرد.
دبيرستان اميركبير
خبرنگاران در ادامه از دبيرستان اميركبير استان لرستان بازديد كردند.
اسدي‌پور، مدير نوسازي مدارس لرستان درباره مصوبات هيات دولت در بخش آموزشي و مدارس گفت: در قالب تخريب و بازسازي مدارس و مقاوم‌سازي، تعداد ‌٥٦٧ آموزشگاه مراحل تخريب و بازسازي را طي كرده‌اند و از سال ‌٨٤ تا امروز در طرح‌هاي عمراني كل اعتبارات دستگاه‌ها در اين قالب ‌١٢ميليارد تومان بوده است.
به گفته وي امسال هيچ طرح جديدي شروع نشده تا طرح‌هاي نيمه‌تمام به اتمام برسد.
اسدي‌پور افزود: دبيرستان اميركبير پسرانه نيز داراي ‌٢٤ كلاس است كه از سال ‌٨٤ كار ساخت آن آغاز شده و آماده بهره‌برداري است، اعتبار مصوب آن نيز ‌٩٥٠٠ميليون ريال بوده است.
به گفته وي اين دبيرستان ‌٣١٠٩ متر مربع زيربنا دارد و امسال بهره‌برداري مي‌شود.
سالن ورزشي اسدآبادي
در ادامه، خبرنگاران از طرح سالن ورزش چندمنظوره اسدآبادي بازديد كردند.
معاون تربيت‌بدني استان لرستان در اين ديدار درباره طرح ورزشگاه چند منظوره اسدآبادي گفت:‌ استارت اين كار سال ‌٨٦ زده شده و تا كنون ‌٢٠٠ ميليارد براي آن هزينه شده و براي تكميل آن به ‌٢٠٠ميليون تومان ديگر نياز است. وي اظهار اميدواري كرد اين طرح در سال آينده به بهره‌برداري برسد.
دانشگاه لرستان
در ادامه پيگيري روند اجراي مصوبات دور اول سفر استاني هيات دولت به استان لرستان، خبرنگاران از دانشگاه لرستان بازديد كردند.
در اين خصوص صابري، استاندار لرستان با اشاره به مصوبات آموزشي اين استان گفت: ارتقاي سطح آموزش دانشگاه‌ها و رساندن آنها به ميانگين كشوري تا آخر سال ‌٨٧ جزو مصوبات بوده و به اين منظور دو دانشگاه لرستان و علوم پزشكي از جهت كمي و كيفي وضعيت خوبي دارند و در مجموع چهار دانشگاه در يك محوطه و در زميني به ‌مساحت ‌٥٠٠٠هكتار دائر شده است.
صادقي، رييس دانشگاه لرستان نيز با اشاره به پنج مصوبه مربوط به دانشگاه لرستان گفت: تاكنون ‌٦ /‌٧٣٥٧ميليون ريال براي خريد تجهيزات و امكانات دانشگاه اختصاص داده شده كه ما ‌٤٠٢٦ميليون ريال دريافت كرده‌ايم.
وي ‌گفت: بعد از ‌٣٠سال لرستان از يك دانشگاه برخوردار شده است كه درمساحتي حدود ‌٣٣٠هكتار با ‌٩٧درصد در دست اجرا است.
چهار خطه خرم‌آباد ـ به كوه‌دشت
در ادامه بازديد‌ها درطول مسير، خبرنگاران از عمليات چهار خطه خرم‌آباد ـ كوهدشت بازديد كردند. رضايي، مديركل راه‌وترابري لرستان گفت: براي مطالعه‌ اين طرح و كارهاي اوليه آن ‌٥٠ميليون تومان اختصاص يافته و برآورد مي‌شود براي اتمام آن ‌٣٩ميليارد تومان ديگر نياز باشد.
وي گفت: طرح‌هاي راه‌هاي استان تاكنون بيش از ‌٨٦درصد پيشرفت داشته است.
موزه مردم‌شناسي كوهدشت
در ادامه پي‌گيري مصوبات دولت در استان لرستان، خبرنگاران از موزه مردم‌شناسي كوهدشت بازديد كردند.
براي اين طرح تا كنون ‌١١٥ميليون تومان هزينه شده، همچنين‌٨٠ميليون تومان براي نورپردازي، خريد اشيا و ساير تجهيزات آن در نظر گرفته شده و قرار است اين طرح امسال به بهره‌برداري برسد.
همچنين خبرنگاران از سالن ورزشي كوهدشت و چند مدرسه در اين شهر بازديد كردند.
مركز فني و حرفه‌اي پل دختر
همچنين خبرنگاران از مركز فني و حرفه‌اي پل‌ دختر به مساحت ‌٧٥٠٠ متر مربع با زيربناي چهار هزار و ‌٨٨٣ متر مربع بازديد كردند. برآورد ريالي اين طرح ‌2/18ميليون ريال بوده كه در سال ‌٨٥، ‌٢٥٢٠ميليون ريال براي آن مصوب شده. اين اعتبار در سال ‌٨٦ به پنج هزار و ‌١٢٥ميليون ريال و در سال ‌٨٧ به 8ميليون ريال رسيده است. بر اساس اين گزارش، اين طرح در سال ‌٨٦ آغاز و به گفته مسوولان در سال ‌٨٨ به اتمام مي‌رسد.
بيمارستان پل دختر
بازديد از بيمارستان ‌٦٤ تختخوابي پل‌ دختر نيز از ديگر بازديدهاي خبرنگاران بود. غلامي مدير سازمان مسكن و شهرسازي لرستان در توضيح اين طرح، گفت: عمليات اجرايي اين طرح در سال ‌١٣٧٠ آغاز شد و تا سال ‌٧٥ حدود ‌٥٠ درصد از كار ساختمان اصلي آن انجام شد كه به دليل كمبود اعتبار در سال ‌٧٥ متوقف شد و از سال ‌٨٤ ادامه شروع ساخت آن آغاز شد.
اين بيمارستان در مساحتي حدود ‌٤ هزار متر مربع با زيربناي ‌٧٧٧ متر مربع با پيشرفت ‌٨٧ درصد در سال ساخت است. اعتبار مصوب اين طرح بعد از سفر هيات دولت ‌٢٣٣٧٨ميليون ريال بوده است و پيش‌بيني مي‌شود براي تكميل آن در سال ‌٨٧ به ‌٢٥ميليارد ريال ديگر نياز است.
خط انتقال گاز
همچنين خبرنگاران از خط انتقال گاز شهر از كوهدشت تا معمولان بازديد كردند.
پزشكيان، مدير عامل گاز لرستان در اين باره گفت: ‌١٩ هزار و ‌٤٠٠ متر خط انتقال گاز معمولان است كه كل طرح حدود ‌٥٠ ميليارد ريال هزينه دارد.
تا كنون ‌٥ / ‌٣ ميليارد ريال براي اين طرح هزينه شده و هفت كيلومتر آن اجرا شده است. پيش‌بيني مي‌شود اين طرح در سال ‌٨٩ به بهره‌برداري برسد.
همچنين خبرنگاران از طرح تلمبه‌خانه سركان – مالكو بازديد كردند كه به گفته صابري استاندار لرستان اين تلمبه‌خانه در روز براي پالايشگاه كرمانشاه ‌١٢ هزار بشكه گاز توليد مي‌كند.
كمربندي نور در دلفان
خبرنگاران همچنين در طول مسير از كمربندي نورآباد در دلفان بازديد كردند.
رضايي، مديركل راه و ترابري استان لرستان در اين باره گفت: طول اين كمربندي 10 كيلومتر بود و از سال 85 مطالعات آن تمام و سال 86 به مناقصه گذاشته شد. در سال 86، 700ميليون تومان براي آن اختصاص يافت كه برآورد كلي براي تكميل آن سه ميليارد تومان است. وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود اين طرح آخر سال 88 به بهره‌برداري برسد.
خط دو انتقال آب از سراب دارياب به دورود
‌خبرنگاران همچنين از خط دو انتقال آب از سراب دارياب به دورود بازديد كردند.
كاكاوند، معاون مهندسي سازمان آب و فاضلاب لرستان گفت: طول اين طرح كه از مصوبات هيات دولت است، ‌١٢ كيلومتر است كه چهار هزار و ‌٥٠٠ لوله GRP در آن قرار خواهد گرفت و مابقي نيز لوله چدن است.
وي ادامه داد: هشت كيلومتر لوله‌گذاري در اين خصوص تاكنون اجرا شده و چهار كيلومتر آن باقي مانده است. وي افزود: پيش‌بيني مي‌كنيم خط انتقال آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداري برسد.
وي گفت: تاكنون ‌٤/‌٢ميليارد تومان براي اين طرح هزينه شده و براي تكميل آن به ‌١/‌٧ميليارد تومان ديگر اعتبار نياز است.
بهره‌برداري از سه مدرسه در اول مهرماه
خبرنگاران از مدرسه زاغه و رازان نيز بازديد كردند.
اسدي‌پور، مدير مقاوم‌سازي و نوسازي مدارس استان لرستان در اين ديدار گفت: در اين دو بخش سه مدرسه با پنج كلاس به عنوان مصوبات سفر اول هيات دولت داشتيم كه براي آنها 650ميليون تومان هزينه شد و اول مهرماه هر سه به بهره‌برداري مي‌رسند.
طرح هادي روستاي سياهكله
به منظور ساماندهي سكونتگاه‌هاي روستايي، خبرنگاران از طرح هادي روستاي سياهكله از توابع دورود بازديد كردند.
طاهري، مدير بنياد و مسكن و شهرسازي لرستان در اين‌باره گفت: اين روستا يكي از روستاهايي بود كه جزو طرح‌هاي هادي قرار گرفت و براي آن اعتباري حدود 120ميليون تومان پيش‌بيني شد كه از اين مقدار 102ميليون تومان اختصاص يافته است. وي افزود: سال شروع عمليات اجرايي اين طرح به سال 85 مي‌رسد و برآورد كلي تكميل اين طرح نيز 92ميليون تومان خواهد بود.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن