تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815457105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بخت بازگشايي نماد بانك‌هاي دولتي روي تابلوي بورس


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بخت بازگشايي نماد بانك‌هاي دولتي روي تابلوي بورس
گروه بورس- از دو سال قبل جلساتي با حضور نمايندگان سازمان خصوصي‌سازي، بورس و بانك‌ها براي ورود سهام اين امر موسسات مالي-دولتي به بازار سهام برگزار شد كه ناگهان طرح ادغام بانك‌ها، سرنوشت ورود بانك‌هاي دولتي به بورس را تغيير داده است.
به گزارش ايسنا، اگرچه در گذشته موضوع اصلاح اساسنامه، تبديل شدن به شركت سهامي‌عام، معوقه بانك‌ها و صندوق بازنشستگي مهمترين موانع واگذاري بانك‌هاي دولتي به شمار مي‌آمد ولي در حال حاضر با مطرح شدن طرح ادغام بانك‌هاي دولتي و تاسيس بانك قرض‌الحسنه كه پيش‌نويس آن در هيات دولت نيز تهيه شده است، سخن گفتن در مورد واگذاري بانك‌هاي دولتي به بخش‌خصوصي با چالش جدي مواجه مي‌شود چرا كه با تغيير ماهيت بانك‌ها به بانك قرض‌الحسنه وضعيت سودآوري آنها در آينده با ابهام مواجه شده و اساسنامه اين بانك‌ها بايد طوري تنظيم شود كه با تشخيص هيات پذيرش، حقوق سهامداران جزء در آن محفوظ بماند. به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس پيش‌نويس آيين‌نامه تشكيل بانك‌هاي قرض‌الحسنه و سرمايه‌گذاري كه هنوز به تصويب دولت و امضاي معاون اول رييس‌جمهور نرسيده بانك‌هاي دولتي ادغام و به بانك قرض‌الحسنه تبديل مي‌شوند و ساير بانك‌هاي ‌خصوصي به عنوان سرمايه‌گذار باقي خواهند ماند.
بر اساس اين طرح بانك‌هاي تجارت، صادرات و ملت ادغام و بانك قرض‌الحسنه مهر ايران تشكيل خواهد شد. همچنين بانك‌هاي سپه و رفاه كارگران ادغام و بانك قرض‌الحسنه كه هنوز نام آن مشخص نشده، تشكيل خواهد شد كه بر اساس آن بانك‌هاي قرض‌الحسنه تنها مجاز به گرفتن پس‌انداز قرض‌الحسنه و ارائه تسهيلات قرض‌الحسنه هستند. به همين دليل تاكنون مشخص نيست كه با اين اقدام دولت، وضعيت خصوصي‌سازي بانك‌هاي دولتي كه بر اساس اجراي سياست‌هاي اصل 44 قرار بود تا پايان شهريور سهام بانك‌هاي صادرات، تجارت و رفاه واگذار شود به كجا خواهد انجاميد؟
با اين حال غلامرضا حيدري كرد زنگنه، رييس سازمان خصوصي‌سازي، در مورد آخرين وضعيت عرضه بانك ملت به «ايسنا» گفت: در مورد واگذاري بانك‌ها هيچ مشكلي وجود نداشته و در صورتي‌كه در برنامه سازمان حسابرسي مشكلي ايجاد نشود، نخستين بانك دولتي بر اساس برنامه زمانبندي و در موعد مقرر عرضه مي‌شود. از سوي ديگر مديرعامل شركت بورس در اين مورد معتقد است: در حال حاضر تعهدنامه بانك‌ها به وزارت اقتصاد ارائه شده ولي مسائل ديگري مانند صندوق بازنشستگي آن در حال پيگيري است. حال اگر طبق گفته مسوولان ادغام بانك‌هاي دولتي و تبديل شدن به بانك قرض‌الحسنه مانع جديدي بر سر راه واگذاري آنها نباشد، اصلاح اساسنامه و صندوق بازنشستگي آنها موضوعي است كه همچنان واگذاري آنها را با تاخير مواجه مي‌كند؛ چرا كه تا كنون اقدامات نهايي در اين مورد صورت نگرفته و نوعي سردر گمي‌در اين زمينه احساس مي‌شود كه با ادغام و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض‌الحسنه نيز ابهامات و سوالات بيشتري پيش روي كارشناسان و سرمايه‌گذاران قرار گرفته و نمي‌توان نسبت به بورسي شدن اين بانك‌ها اميدوار بود. با اين اوصاف انتظار براي ورود اولين بانك دولتي در بورس در روزهاي پاياني بهار دور از ذهن است و بايد منتظر ماند تا جزئيات طرح ادغام بانك‌ها مشخص شود؛ زيرا در غير اين صورت واگذاري بانك‌ها موضوع قيمت‌گذاري آنها را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن