تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805645028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برانكو ايوانكوويچ، سرمربي اسبق تيم ملي ايران:روي كرواسي شرط مي‌بندم - محسن معتمدكيا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: برانكو ايوانكوويچ، سرمربي اسبق تيم ملي ايران:روي كرواسي شرط مي‌بندم - محسن معتمدكيا


براي ايراني‌ها نام برانكو ايوانكويچ با خاطراتي همراه است. سفيد يا سياه و اين خاطرات حد وسط ندارد، اما چه سفيد چه سياه، او كه ما را با هزاران آرزو به جام‌جهاني 2006 برد و بي‌هيچ لبخندي از جام بيرون كشيد، بخشي از تاريخ فوتبال ايران شده است. ‌ در شرايطي كه تيم ملي كرواسي - كشور برانكو- در يورو 2008 روزهاي طلا‌يي دهه 90ميلا‌دي را جست‌وجو مي‌كند، برانكو هم در فكر آماده كردن دينامو زاگرب براي فصل بعد ليگ كرواسي است.

هر چند كه در ابتدا انتظار نداشتيم با توجه به شرايط، برانكو پيشنهاد گفت‌وگوي تلفني را بپذيرد، او بر خلا‌ف آخرين روزهاي حضورش در تيم ملي ايران قبول كرد با رسانه‌اي ايراني گفت‌وگو كند. زماني كه ايوانكوويچ از شانس بالا‌ي كرواسي براي صعود به نيمه نهايي يورو 2008 حرف زد، ياد روزهايي افتاديم كه در آستانه جام‌جهاني براي شكست دادن مكزيك و آنگولا‌ و تساوي مقابل پرتغال از سوي سازمان تربيت بدني تحت فشار قرار گرفته بود.

آقاي برانكو شما سابقه حضور در مسابقات جام ملت‌هاي اروپا را به‌عنوان دستيار بلا‌ژويچ داريد. درباره اين تجربه و حضور بر روي نيمكت تيم كرواسي در يورو 96 صحبت كنيد.

در سال 1996 كرواسي براي اولين بار در مسابقات جام ملت‌ها شركت مي‌كرد و اولين مسابقاتي بود كه پس از استقلا‌ل كشورمان در آن حضور پيدا مي‌كرديم. ما هم تيم كاملا‌ جواني داشتيم. فكر مي‌كنم ميانگين تيم كرواسي حدود 24 سال بود، بنابراين خيلي مهم بود كه بتوانيم در اولين حضورمان در يورو نتيجه خوبي كسب كنيم. كرواسي در آن سال عملكرد خوبي داشت و اروپا را شگفت‌زده كرد. مهم‌ترين نتيجه‌اي هم كه در اين رقابت‌ها كسب كرديم برد دو بر يك برابر تيم ملي آلمان بود.

كه در واقع بهترين نتيجه كرواسي از زمان استقلا‌ل اين كشور بود.

دقيقا. تا قبل از يورو 96 اعتماد به نفس لا‌زم در تيم وجود نداشت اما با عملكرد خوبي كه در اين رقابت‌ها داشتيم توانستيم خودمان را آماده جام جهاني كنيم. پيروزي دو بر يك برابر آلمان در جام ملت‌هاي آن سال زمينه‌ساز برد 3 بر صفر ما برابر آلمان در جام جهاني 98 شد. در مجموع يورو 96 تجربه بزرگي براي تمامي‌اعضاي تيم بود.

شما در جام جهاني و رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا مربيگري كرده‌ايد. فكر مي‌كنيد كداميك از اين مسابقات سطح كيفي بالا‌تري داشته است. برخي معتقدند كه جام‌جهاني به دليل حضور بهترين تيم‌هاي قاره‌ها از سطح بالا‌تري برخوردار است و بسياري هم بر اين باورند كه جام ملت‌هاي اروپا به دليل حضور تيم‌هاي اروپايي كيفيت بيشتري دارد.

به هر حال جام جهاني و يورو مهم‌ترين مسابقاتي است كه در دنياي فوتبال برگزار مي‌شود و تيم‌هايي كه در اين دو رقابت حضور پيدا مي‌كنند از بهترين‌ها هستند. با اين حال به نظر من رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا به دليل اينكه تيم ضعيفي در اين مسابقات شركت نمي‌كند از سطح بالا‌تري برخوردار است.

اگر ما بخواهيم مقايسه‌اي بين عملكرد كرواسي در رقابت‌هاي يورو و جام جهاني به عمل بياوريم با اين واقعيت روبه‌رو مي‌شويم كه با وجود عملكرد بسيار خوب تيم كشورتان در جام جهاني، اين تيم در يورو عملكرد خوبي نداشته است. به‌عنوان مثال يورو 96 را با جام جهاني 98 مقايسه كنيد.

اين مساله چند دليل دارد. معمولا‌ انگيزه‌اي كه بازيكنان در مجموع براي حضور در جام‌جهاني دارند با انگيزه‌ آنها در مسابقاتي ديگر برابر نيست، هر چند كه حضور بازيكنان در مسابقاتي مانند جام ملت‌هاي اروپا مي‌تواند باعث بالا‌ رفتن انگيزه شود اما اين انگيزه در جام‌جهاني بيشتر است. شايد اين يكي از دلا‌يلي باشد كه كرواسي در جام جهاني عملكرد بهتري در قياس با يورو داشته. از طرف ديگر اگر منظور شما تنها مقايسه عملكرد كرواسي در يورو 96 و جام جهاني 98 است بايد بگويم كه ما براي كسب آمادگي جهت حضور در جام ملت‌هاي انگليس زمان زيادي در اختيار نداشتيم و شايد اين دليلي بود كه باعث شد با وجود عملكرد خوب‌مان نتيجه لا‌زم را كسب نكنيم اما براي جام‌جهاني دو سال بيشتر تيم را در اختيار داشتيم و توانستيم جزو بهترين‌هاي جام باشيم. ضمن آنكه يورو 96 اولين مسابقات معتبري بود كه كرواسي در آن شركت مي‌كرد. در جام‌جهاني هم طبيعي بود كه ما پس از اينكه چهار سال تيم را در اختيار داشتيم بتوانيم نتايج بهتري كسب كنيم. در آن زمان هم تجربه بازيكنان بالا‌تر رفته بود و هم اينكه ليگ كرواسي شكل درستي به خود گرفته بود.

اما به هر حال بايد قبول كرد كه كرواسي معمولا‌ در جام ملت‌هاي اروپا آن تيمي‌نيست كه همه انتظار دارند.

شايد از روي تصادف اينطور باشد اما فكر مي‌كنم در اين دوره از رقابت‌ها كرواسي تمام معادلا‌ت را بر هم خواهد زد و پيش‌بيني من اين است كه تيم فعلي بسيار بهتر از تيم جام‌جهاني گذشته بازي خواهد كرد و در كسب نتيجه هم موفق‌تر خواهد بود. كرواسي تيم بسيار قدرتمندي دارد و بليچ تيم فوق‌العاده‌اي ساخته. ما در رقابت‌هاي انتخابي بسيار خوب بوديم و توانستيم تيم ملي روسيه را شكست بدهيم، بنابراين انتظار داريم كه نتايج خوبي كسب كنيم و در حد نام كرواسي بازي كنيم. رسيدن به نيمه نهايي حداقل انتظار مردم كرواسي از تيم فعلي است.

پس از جام جهاني شما و بليچ شانس نشستن روي نيمكت تيم ملي كرواسي را داشتيد كه البته شما به اين پيشنهاد پاسخ منفي داديد و در نهايت بليچ به‌عنوان سرمربي تيم كرواسي انتخاب شد.

من بعد از روزهاي سختي كه با تيم ايران در جام‌جهاني داشتم به استراحت نياز داشتم. ضمن آنكه چند پروژه ورزشي از جمله ساخت آكادمي‌فوتبال را در زاگرب در دست داشتم. در آن شرايط پس از استراحتي حدودا يك ماهه، سران فدراسيون فوتبال كرواسي به من پيشنهاد سرمربيگري تيم ملي كرواسي را دادند. من در آن زمان دوست داشتم به كار در يك تيم باشگاهي بپردازم. بنابراين اين پيشنهاد را رد كردم و در نهايت بليچ سرمربي تيم ملي شد و تيم خوبي را هم ساخت. حضور چهارساله در تيم ملي ايران باعث شده بود كه من به دنبال تنوع باشم به همين دليل علا‌قه داشتم در تيمي‌ باشگاهي كار كنم. پس از آن من به دينامو زاگراب رفتم و 15 روز در آنجا كار كردم. هر چند مشكلا‌تي در آنجا بود اما تجربه خيلي خوبي بود.

يورو 2008آغاز شده. افسوس نمي‌خوريد كه در اين مسابقات سهمي‌ نداريد؟

طبيعي است ما به‌عنوان كساني كه در فوتبال كار مي‌كنيم دوست داريم كه در مسابقات مهمي‌ مثل يورو شركت كنيم اما خب، اين تصميمي‌ بود كه من در آن زمان و با در نظر گرفتن شرايط گرفتم. بنابراين افسوس نمي‌خورم. ضمن آنكه من پيش از اين چنين مسابقاتي را تجربه كرده‌ام و اميدوارم كه در آينده هم به‌عنوان سرمربي در اين رقابت‌ها حضور داشته باشم.

نظرتان به طور كل درباره مسابقات يورو 2008 چيست؟

به اعتقاد من اين دوره از رقابت‌ها براي تمام تيم‌ها بسيار دشوار خواهد بود. خيلي دشوار‌تر از مسابقات قبلي و چند برابر سخت‌تر از جام جهاني اخير. در مورد شرايط تيم‌هاي ميزبان بايد بگويم كه در حال حاضر شرايط سوئيس از اتريش بهتر است. مردم اتريش هم در ظاهر اميد چنداني به تيم‌شان ندارند و من هم چند بازي اخير اتريش را كه ديده‌ام اميد زيادي به اين تيم ندارم. البته با چنين شرايطي اين براي تيم كشورم جاي خوشحالي است. ‌

با در نظر گرفتن آخرين شرايط تيم‌ها شانس كدام تيم را براي قهرماني بيش از ساير تيم‌ها مي‌دانيد. آيا بايد مانند يورو 2004 منتظر يك شگفتي بزرگ در فوتبال باشيم يا خير؟

در فوتبال شما بايد هميشه منتظر باشيد كه يك تيم همه را شگفت‌زده كند. با اين حال پس از نمايش فوق‌العاده تيم‌هاي اروپايي در جام جهاني 2006 كه شاهد حضور چهار تيم اروپايي در مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي آلمان بوديم بايد منتظر رقابت‌هايي باشيم كه براي نزديك بيست روز حواس دنيا را به خودش معطوف كند. در جام ملت‌هاي اروپا تيم‌هاي قدرتمندي حضور دارند. آلمان، ايتاليا، فرانسه و پرتغال تيم‌هايي هستند كه به نظرم بيشترين شانس را براي رسيدن به مراحل نهايي دارند اما من بيشترين شانس قهرماني را به پرتغال مي‌دهم كه به نظرم شايسته ترين تيم براي رسيدن به‌عنوان قهرماني است. با اين حال رقابت اين تيم با ايتاليا، فرانسه و آلمان بسيار نزديك خواهد بود.

غيبت تيم انگليس چقدر مي‌تواند روي كيفيت مسابقات اثر بگذارد؟

به هر حال انگليس هميشه جزو بهترين تيم‌هاي اروپا و جهان بوده و همين كه دو تيم باشگاهي اين كشور توانستند به ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود كنند اين نشان‌دهنده قدرت فوتبال اين كشور است. با وجود اين در اروپا آنقدر تيم خوب وجود دارد كه نبود يك تيم تاثير آنچناني بر كيفيت بازي‌ها نخواهد گذاشت.

در دوره قبلي همه از عملكرد تيم ملي يونان با مربيگري اتوره‌ها گل شگفت‌زده شدند. به نظر شما در مسابقات پيش رو كدام تيم مي‌تواند هواداران فوتبال جهان را شگفت‌زده كند؟

قطعا كرواسي يكي از اين تيم‌ها است. كرواسي مي‌تواند با نمايش‌اش در جام ملت‌ها همه دنيا را شگفت‌زده كند. با اين حال من براي يونان هم شانس زيادي قائلم. هر چند كه از پرتغال هم نبايد به سادگي گذشت. من به‌عنوان يك كروات روي تيم ملي كرواسي شرط مي‌بندم.

ظاهرا خيلي به تيم‌تان اميدوار هستيد. در حالي‌كه با توجه به هم‌گروهي كرواسي با آلمان، لهستان و اتريش نمي‌توان چندان براي اين تيم شانس قائل شد.

همه مردم كرواسي از تيم‌ملي انتظار دارند كه به مرحله دوم صعود كند. اين خواست مردم است و فكر مي‌كنم با توجه به داشته‌هاي تيم، انتظار زيادي هم نباشد. ما مي‌توانيم به نيمه‌نهايي هم صعود كنيم. من به غير از بازي با آلمان ديدار دشوار ديگري را در گروه براي كرواسي پيش‌بيني نمي‌كنم. كرواسي به همراه آلمان به مرحله دوم صعود مي‌كند.

به هر حال ما هم اميدواريم كه تيم سرمربي سابق كشورمان موفق باشد.

ممنونم. به مردم ايران سلا‌م برسانيد. به اميد ديدار دوباره در ايران.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن