تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806741193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده: صالح النعامي انگيزه‌هاي اولمرت و باراك از حمله به نوار غزه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده: صالح النعامي انگيزه‌هاي اولمرت و باراك از حمله به نوار غزه
خبرگزاري فارس: رسانه هاي صهيونيستي از تمايل ايهود اولمرت، نخست وزير رژيم اشغالگر قدس و ايهود باراك، وزير جنگ اين رژيم براي اعلام مخالفت با آتش بس پيشنهادي مصر و حمله گسترده نظامي به نوار غزه خبر دادند.
رسانه هاي صهيونيستي از تمايل ايهود اولمرت، نخست وزير رژيم اشغالگر قدس و ايهود باراك، وزير جنگ اين رژيم براي اعلام مخالفت با آتش بس پيشنهادي مصر و حمله گسترده نظامي به نوار غزه خبر دادند.

منابع مذكور در خصوص همسويي اين دو مقام صهيونيستي گفتند كه باراك و اولمرت هر كدام انگيزه هاي مخصوص به خود را در رد گزينه آتش بس و حمله گسترده نظامي به نوار غزه دارند. نخست وزير با اين اقدام مي خواهد بر رسوايي ها و بحران هاي سياسي فراروي خود سرپوش بگذارد. باراك نيز با انجام طرح حمله گسترده نظامي به نوار غزه مي خواهد به نوعي رضايت مخالفان خود در داخل حزب كار را جلب كند.

رسانه هاي صهيونيستي همچنين پيش بيني كردند كه اولمرت، باراك و زيپي ليوني بعد از نشست سه شنبه آينده خود ديگر به "عاموس گلعاد" مدير دايره سياسي وزارت جنگ اسرائيل اجازه نمي دهند كه براي مذاكره مجدد با سرتيپ عمر سليمان، رئيس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش بس با گروه هاي فلسطيني راهي قاهره شود.

گزارش كانال اول تلويزيون رژيم صهيونيستي حكايت از آن دارد كه دولت عبري بعد از سلسله حملاتي كه اخيرا مقاومت عليه اسرائيل ترتيب داد، محال است كه با آتش بس موافقت كند.

در اين گزارش همچنين آمده است كه برجسته ترين وزرا، ژنرال هاي ارتش و مسئولان عالي رتبه سازمان اطلاعات معتقدند كه موافقت رژيم صهيونيستي با آتش بس مي تواند به عنوان تسليم اسرائيل در برابر فشارهاي نظامي جنبش حماس تلقي شود، به ويژه آنكه اين جنبش توقف حملاتش را مشروط به رفع محاصره كرده است.

اين شبكه تلويزيوني در ادامه به نقل از منابع سياسي اعلام كرد: "موافقت اسرائيل با آتش بس ـ آن هم در شرايط حساس كنوني ـ مي تواند باعث كاهش قدرت بازدارندگي تل آويو شود و اين گونه تفسير شود كه تل آويو از موضع ضعف با آتش بس موافقت كرده است."

انگيزه هاي اولمرت

در همين راستا، راديو عبري رژيم صهيونيستي تاكيد كرد منافع شخصي اولمرت و باراك اقتضا مي كند كه حمله گسترده به نوار غزه به مرحله انجام برسد ؛ زيرا اولمرت با اين كار مي تواند بر رسوايي هاي مالي اش سرپوش بگذارد و از ميزان درخواست ها براي استعفايش بكاهد ؛ زيرا در صورت آغاز حمله ارتش به نوار غزه، اولين نكته مورد توجه همان تلاش در راستاي تضمين پيروزي است.

اين رسانه صهيونيستي در ادامه افزود: "شايد اطمينان اولمرت نسبت به انجام حمله گسترده نظامي به نوار غزه و رد گزينه آتش بس، اين مقام صهيونيستي را بر آن داشت تا به آمريكايي ها و ابومازن اطمينان دهد كه مدت و زمان حاكميتش ادامه خواهد يافت."

اولمرت امروز متهم به دريافت رشوه از يك بازرگان يهودي آمريكايي است. اين بازرگان كه "موريس تالانسكي" نام دارد، در تاريخ 27/5/2008 با حضور در دادگاه شهادت داد كه در طول پانزده سال گذشته و پيش از نخست وزيري اولمرت، 150 هزار دلار را نقدا و در داخل چندين پاكت تقديم وي نموده است كه برخي آنها هنوز مسترد نشده است.

نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز در جريان بازجويي هاي پليس رژيم صهيونيستي كه در چند هفته گذشته صورت گرفت، اعتراف كرد مقاديري پول را از تالانسكي دريافت نموده و از آنها براي تامين هزينه هاي ويژه دفتر تبليغاتي خود در انتخابات رياست شوراي شهر قدس اشغالي در سال هاي 1993 و 1998 استفاده كرده است كه موفقيت وي در اين انتخابات را به دنبال داشت.

نخست وزير رژيم صهيونيستي همچنين گفت كه مبالغ دريافتي را براي تامين هزينه هاي تبليغاتي خود در انتخابات رياست حزب ليكود در سال 1999 و ديگر انتخابات درون حزبي در سال 2002 صرف نموده كه نتيجه اي به دنبال نداشته است.

فشار شهرك نشينان صهيونيست

راديو سراسري رژيم صهيونيستي خاطرنشان ساخت: "تا چند وقت پيش، باراك يكي از آن افرادي بود كه تاكيد فراواني بر گزينه آتش بس مي نمود و براي اين كار خود دو انگيزه داشت ؛ ابتدا اينكه نمي خواست در سايه آنچه از آن با نام «اوج هماهنگي هاي امنيتي ميان تل آويو و قاهره» ياد مي كرد، مصر را در تنگنا قرار دهد و دست رد به سينه اش بزند. دوم اينكه هراس آن را داشت تا مبادا اولمرت از حمله به نوار غزه، به عنوان فرصتي براي تداوم حاكميتش استفاده كند و به تبع آن، او و حزب متبوعش (كار) كه در ائتلاف دولت حضور دارند، تحت فشار افكار عمومي قرار گيرند."

اين رسانه صهيونيستي افزود: "در ماه اخير، سيل موشك هاي پيشرفته حماس كه به كيبوتس ها (شهرك هاي كشاورزي) برخورد مي كند، اتحاديه كيبوتس ها كه بزرگ ترين جبهه حاضر در حزب كار به شمار مي رود، مسئولان اين اتحاديه را بر آن داشته است تا دولت عبري را براي حمله نظامي به نوار غزه تحت فشار قرار دهد. از اين رو، به نفع باراك نيست تا در شرايط موجود كه هدف انتقادات گسترده درون حزبي است، با درخواست اتحاديه مخالفت ورزد."

در ادامه گزارش راديو سراسري رژيم صهيونيستي آمده است: "مسائل ديگري نيز احتمال حمله نظامي اسرائيل به نوار غزه را افزايش مي دهد كه يكي از آنها فرا رسيدن فصل تابستان و فراهم آمدن شرايط مناسب جوي براي هر گونه اقدام نظامي است. از سوي ديگر، با فرا رسيدن فصل تعطيلي مدارس در اسرائيل، اين فرصت فراهم مي شود تا خانواده هاي صهيونيستي ساكن شهرك هاي مورد هدف موشك ها را به شهرك هاي دورتر منتقل كرد تا حملات موشكي مقاومت تلفات جاني در اين شهرك ها به دنبال نداشته باشد. ضمنا اولمرت در سفر اخير خود به آمريكا، حمايت اين كشور را از آغاز حمله نظامي به نوار غزه دريافت كرد و اين به معناي جلب يك سرپوش بين المللي براي اين حمله است."

يك عمليات مرحله اي

برخي رسانه ها صهيونيستي حتي از مرحله صحبت در مورد احتمال حمله گسترده نظامي اسرائيل به غزه گذشته اند و در مورد جزئيات و تاكتيك هاي اجراي آن سخن مي گويند.

الكس فيشمن، تحليلگر نظامي روزنامه عبري زبان "يديعوت آهارانوت" از روزنامه كثيرالانتشار اراضي اشغالي 48 (اسرائيل) اعلام كرد: "رژيم صهيونيستي نياز شديدي به اطلاعات امنيتي در خصوص اهداف فلسطيني مورد نظر خود دارد و همين امر مي طلبد كه امكانات لازم در اختيار سازمان امنيت داخلي (شاباك) و سازمان اطلاعات نظامي (امان) قرار گيرد تا اطلاعات لازم را در اين خصوص جمع آوري نمايند."
منابع آگاه صهيونيستي نيز تاكيد كردند كه رژيم اشغالگر قدس قصد انجام يك عمليات گسترده مرحله اي را در نوار غزه دارد كه با حملات و ترورهاي هوايي و همچنين بمباران نهادهاي مدني وابسته به حماس و دولت فلسطين آغاز مي شود.
برخي ناظران سياسي بر اين باورند كه درخواست ابومازن براي گفتگو با حماس، شايد بعد از آگاهي كامل رئيس تشكيلات خودگردان از اقدام نظامي تل آويو عليه نوار غزه مطرح شده باشد.
آنان مي گويند: رئيس تشكيلات خودگردان مي خواست از خود چهره يك رهبري را ترسيم كند كه وظيفه خود را در خصوص بسترسازي جهت گفتگو با رقباي سياسي اش فراهم نموده است يا آنكه اين تصميم را براي فرار از موج سرزنش ها اتخاذ كرده است.
روز چهارشنبه هفته گذشته، ابومازن خواستار آغاز گفتگوهاي فراگير ملي شد و اين تصميم را گامي در جهت پايان دادن به شكاف داخلي در فلسطين و وحدت جغرافيايي كرانه باختري و نوار غزه دانست و بر آمادگي خود براي برگزاري انتخابات جديد پارلماني و رياست جمهوري اعلام نمود كه البته حماس از اين درخواست استقبال كرد و بر ضرورت انجام گفتگوهاي ملي در سايه نظارت كشورهاي عربي تاكيد نمود.
..................................................................................
منبع: مركز اطلاع‌رساني فلسطين
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن