تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819516168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست سران ايران ،افغانستان و پاكستان در تهران برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست سران ايران ،افغانستان و پاكستان در تهران برگزار مي شود
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): پاريس - وزير خارجه جمهوري اسلامي صبح امروز اعلام كرد كه نشست سران كشورهاي ايران ، افغانستان و پاكستان به زودي در تهران برگزار مي شود.


به گزارش خبرنگار ايرنا از پاريس ، "منوچهر متكي " در حضور خبرنگاران ايراني و غير ايراني با اشاره به اين كه وزيران خارجه اين كشورها دو نشست سه جانبه داشته اند و سومين آن در اسلام آباد برگزار مي شود ، گفت كه اميدواريم اين همكاري هاي منطقه اي و بين المللي بتواند مشكلات متعدد اين كشور را حل نمايد.
متكي همچنين با تاييد اين كه امنيت در هفت سال پس از اشغال افغانستان توسط آمريكا و متحدانش برقرار نشده است و از طرفي جمهوري اسلامي در راه تامين امنيت مرزها و مبارزه با كشت مواد مخدر در افغانستان و ترانزيت آن هزينه هاي مالي و جاني بسياري پرداخت كرده است ،گفت: كشت مواد مخدر از زمان حضور اين نيروها در افغانستان بيش از سي برابر شده است و كشوري كه مسئول امنيت در افغانستان است بايد پاسخگو باشد.
وي افزود: علاوه بر ميلياردها دلار هزينه كه جمهوري اسلامي در مبارزه با ترانزيت مواد مخدر اين سوداي پرسود ولي مرگبار كه با هدف نابودي جوانان منطقه انجام مي گيرد، متحمل شده است بيش از سه هزار نفر از پرسنل نيروي انتظامي نيز به شهادت رسيده اند و بنابراين جا دارد كه نشست پاريس براي اين موضوع نيز چاره انديشي كند.
وزير امور خارجه ايران با اشاره به اين كه صرفا جهت شركت در كنفرانس افغانستان به پاريس آمده است گفت :فكر مي كنيم مسير خوبي براي كمك به ثبات و آرامش در افغانستان است كه با مشاركت جدي جامعه بين المللي در بازسازي اين كشور ميسر است اگرچه تاكنون مشاركت ها براي حل مشكلات افغانستان در حد اعلام آمادگي ها و انتظارات و نياز هاي جدي اين كشور نبوده است .
متكي همچنين با اعلام اين كه نخستين محصول افراط گرايي در افغانستان ناامني بيشتر در اين كشور بوده است ، گفت :" به رغم وجود يك اراده جدي و فراگير منطقه اي و بين المللي مبتني بر قطعنامه هاي سازمان ملل متاسفانه بايد شاهد سياست هاي يكجانبه گرايانه برخي در رويكردهاي مرتبط با افغانستان باشيم اما جمهوري اسلامي در چارچوب همكاري ها اقدامات خودش را انجام داده است ."
وي با رد هرگونه ارتباط مقامات جمهوري اسلامي با افراط گرايان گفت: از كساني كه در پايتخت هاي اروپايي با رهبران افراط گرايان در منطقه ديدار مي كنند ، پذيرفته نيست كه كشوري مانند جمهوري اسلامي را به دفاع از افراط گريان در افغانستان متهم كنند. براي افكار عمومي منطقه كاملا قابل فهم است كه چنين ادعاهايي صرفا براي فرار از مسئوليت هايي است كه بر عهده نيروهاي خارجي مي باشد."
متكي همچنين گفت :در زماني كه بسياري از كشورها افراط گرايي حاكم بر كابل را تاييد كردند، جمهوري اسلامي چنين تاييدي نداشت و بهاي چنين موضعي را هم با دادن هشت شهيد در مزار شريف پرداخت كرد.
وي افزد:" كساني كه افراط گرايي را با سناريوهاي خودشان و كمك هاي مالي و آموزشي ديگران در منطقه ايجاد كرده اند امروز بايد پاسخگوي آن سياست هاي خود باشند."
وزير خارجه جمهوري اسلامي با اعلام اين كه ايران "حامد كرزاي " را يك گزينه دموكراتيك مي داند كه در شرايط فعلي افغانستان ، آلترناتيو جدي براي وي وجود ندارد، گفت: سياست دولت ايران همكاري با دولت كرزاي و مردم افغانستان است و تعاملات خوبي نيز بر قرار است و بر اين باور هستيم كه بايد دولت و مردم افغانستان را ياري كرد.
متكي افزود: بيش از دو ميليون افغان آواره در ايران حضور دارند كه تنها يك ميليون آنها از سوي سازمان ملل ثبت نام شده و رسما پناهنده شده اند و بيش از يك ميليون آنها به واسطه شرايطي كه در اين كشور وجود دارد به طور غيرقانوني در ايران زندگي مي كنند.
1553
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن