تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816469657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشورت با بخش خصوصي در تصميمات اقتصادي مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: مشورت با بخش خصوصي در تصميمات اقتصادي مجلس
رئيس اتاق بازرگاني ايران خبرداد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:رئيس اتاق بازرگاني ايران از توافق اين اتاق و مجلس هشتم براي برقراري ارتباط تنگاتنگ ميان كميسيونهاي اتاق بازرگاني و مجلس خبر داد و گفت: برهمين اساس، مقرر شده در تصميمات اقتصادي در مجلس با اتاق بازرگاني مشورت شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "محمد نهاونديان"اظهارداشت: اتاق بازرگاني و تشكلها در تحقق وظيفه تاريخي تحول ساختاري در اقتصاد ايران، بايد همكاري و تعامل دو سويه ‌اي داشته باشند.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران هدف از برپايي اين نشست را تقويت همكاري بين اتاق و تشكلها در راستاي تحقق اهداف اقتصادي بخش خصوصي كشور دانست و افزود: اصولا در شرايط فعلي اين رويكرد كه حل مشكلات اقتصادي را از دولت طلب كنيم، جوابگو نيست و در نقادي ‌مان هم بايد رويكرد جديدي حاصل كنيم.

وي تعريف مجدد نقش و جايگاه دولت در اقتصاد و نيز تعريف مختصات لازم براي فضاي جديد كسب و كار را از وظايف اصلي بخش خصوصي برشمرد و گفت: چنانچه قرار است تصدي و مديريت اقتصاد كشور از دولت به بخش خصوصي منتقل شود، دولت و بخش خصوصي هردو بايد نقش و وظايف ديگري در اين زمينه ايفا كنند.

نهاونديان افزود: ايجاد نهادي براي ساماندهي امر تحقيق و توسعه (R&D) و نيز ساماندهي تربيت مديران نسل جديدي را ضروري است. در اين راستا بايد كسانيكه در تشكلها و فضاي كسب و كار آلودگي ايجاد مي ‌كنند را رانده و ساماندهندگان را ارج نهيم و اين امر قاعده‌ مند شود.

وي با طرح اين سوال كه "تشكلها در فضاي الحاق به سازمان جهاني تجارت چه آمادگي در خود ايجاد كرده‌اند؟"، گفت: اگر در تشكلهاي خصوصي براي پيوستن به WTO آمادگي ايجاد شود و شانه‌ اي براي برداشتن اين بار فراهم شد، آن هنگام براي تحويل اقتصاد از دولت مهيا هستيم.

نهاونديان گفت: در چنين وضعيتي، بخش خصوصي مشاوره الزام آور براي سه قوه خواهد داشت و هيچ دولتي خود را بي ‌نياز از مشورت چنين بخش خصوصي نخواهد ديد، چراكه اگر جلب رضايت و توجه به نظرات چنين بخش خصوصي نشود، كار هيچ دولتي پيش نخواهد رفت.

وي تجميع آراء و ارائه ساز و كار منطقي براي مشاوره دهي به سه قوه را ضروري دانست و گفت: بخش خصوصي با سامان منطقي تجميع آراء مي ‌تواند حضور جدي و فعالي در مسائل اصلي اقتصادي كشور داشته باشد.

رئيس اتاق بازرگاني ايران از ايجاد يك سامانه مشاوره الكترونيكي در اين اتاق خبرداد و افزود: با راه‌ اندازي اين سامانه به طور لحظه ‌اي از اعضا، نمايندگان تشكلها و اتاقهاي شهرستانها در مواردي كه از اتاق نظر خواسته شده باشد نظرخواهي مي ‌شود و از اعضا و تشكلها نيز انتظار مي رود در اسرع وقت پاسخهاي كارشناسي خود را در مسائل مطروحه به اتاق ايران ارسال كنند.

نهاونديان همچنين از آمادگي سايت و نشريه اتاق بازرگاني ايران براي دريافت مطالب تشكلها و انعكاس ديدگاه‌هاي آنها و اطلاع‌ رساني از مسائل و مشكلات آنها خبرداد و ابراز اميدواري كرد با آغاز به كار پورتال فراگير اتاق ايران، تشكلها نيز از امكانات اين پورتال بهره‌مند شوند.

نهاونديان در ادامه با بيان اين مطلب كه "بايد متودولوژي رابطه بين تشكلها و اتاق بازرگاني را درست كنيم" گفت: بايد حركتي را كه در توسعه كمي و كيفي تشكلها شروع كرده‌ايم، با همين كيفيت و حتي بهتر از قبل ادامه دهيم.

وي بر ضرورت استفاده تشكلها از تجارب يكديگر و برقراري ارتباط سازنده بين آنها تاكيد كرد.

رئيس اتاق بازرگاني ايران خاطرنشان كرد: بايد در حوزه تشويق و ارشاد و ارائه خدمات شرايطي را فراهم كنيم كه تشكلها ارتباط بيشتري با اتاق بازرگاني ايران داشته باشند و زمينه فعاليت تمامي فعالين اقتصادي را كه مايل به مشاركت و اثرگذاري هستند، در اتاق ايجاد كنيم. وي تصريح كرد: اتاق بازرگاني زمينه فراهم سازي ارتباط بين روساي تشكلها با يكديگر را به عهده مي ‌گيرد.

نهاونديان همچنين در راستاي تدوين پيش‌نويس ايجاد فضاي مساعد كسب و كار و رفع موانع سرمايه ‌گذاري و كارآفريني از كليه تشكلها خواست تا هرگونه مانع كسب و كاري را كه مي ‌شناسند و راهكارهاي خود را براي توسعه سرمايه‌ گذاري و كارآفريني به اتاق بازرگاني ايران معرفي كنند.

وي در ادامه از فعاليتهاي اتاق براي ارتباط بيشتر با مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائيه خبرداد و گفت:‌ طبق توافقات انجام شده قرار شد كميسيونهاي اتاق بازرگاني ايران و مجلس شوراي اسلامي ارتباط تنگاتنگي با يكديگر داشته باشند تا جايي كه در تصميمات اقتصادي در مجلس با اتاق بازرگاني مشورت شود.

نهاونديان تاكيد كرد: لازمه اين حضور فعال و اثرگذار اين است كه بين خود سامانه مشورت خواهي تشكيل دهيم تا بتوانيم با يكديگر مشورت كنيم.

انتهاي پيام//
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن