تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815756199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران خبر داد:اتوبوس هاي جديد سامانه تندرو به زودي در خطوط حمل و نقل تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شهردار تهران خبر داد:اتوبوس هاي جديد سامانه تندرو به زودي در خطوط حمل و نقل تهران
شهردار تهران از ورود اتوبوس‌هاي دو كابين به سامانه اتوبوس‌هاي تندرو (BRT) خبر داد و گفت: اين اتوبوس ها در حال حاضر در تهران است و به زودي وارد خط مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمد باقر قاليباف پيش از ظهر امروز در حاشيه همايش مبحث 19 و صرفه جويي انرژي در ساختمان و در جمع خبرنگاران ، گفت : براي همه شركت ها در شهرداري تعيين تكليف شده و در قالب كار آورده ايم و اكنون در شهرداري هيچ شركت زيان ده اي نداريم .

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه افزايش درآمد شهرداري به 4 هزار ميليارد تومان ، اگر از فروش تراكم تامين نمي شود از چه منبعي به دست مي آيد ، گفت : فكر غطلي كه در اذهان عمومي بوده و در گذشته اتفاق مي افتاد اين بود كه كسي كه مي خواست يك ساختمان 20 يا 30 طبقه با هر حجمي در هر معبري بسازد ، يك پولي به شهرداري مي داد و ساختمان را مي ساخت و اين در نزد افكار عمومي ، فروش تراكم در شهرداري بود ، اما امروز به هيچ عنوان چنين اتفاقي در شهرداري تهران نمي افتد ، تراكم فروشي بي معناست و بر اساس طرح جامع ، شهر تهران ، پهنه بندي و مشخص شده و اين كه هر پهنه چه ظرفيتي بايد داشته باشد بارگذاري شده است كه در بعضي از پهنه ها 120 درصد ، بعضي 180 درصد و در بعضي ديگر از پهنه ها 360 درصد است و در بعضي از پهنه ها هم بلند مرتبه سازي مي شود كه اين پهنه خيلي محدود است و تا كنون موردي در اين بخش نداشتيم .

وي افزود : شهرداري تهران ، درآمدي كه از حوزه ساخت و ساز دارد از فروش تراكم نيست ، بلكه همان بخش مجازي است كه فرد براي گرفتن پروانه مي پردازد .

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان كرد : بخش ديگري از درآمد هاي شهرداري مربوط به عوارضي است كه شهرداري در حوزه هاي مختلف مي گيرد ، بخشي ديگر نيز كه در مجلس به تصويب رسيد مربوط به ارزش افزوده بود كه ضريب مربوط به اين بخش از يك درصد به يك و نيم درصد افزايش يافت و اين افزايش دردرآمدهاي ما نيز تاثير گذاشت .

قاليباف خاطر نشان كرد : بخش ديگري از درآمدهاي شهرداري ، مربوط به افرادي است كه به شهرداري ديون داشتند و سال هاي سال اين بدهي را به شهرداري پرداخت نكرده بودند كه ما آن ها را وصول كرديم ، هم چنين بخش ديگري از درآمدهاي شهرداري مربوط به سرمايه گذاري بخش خصوصي در قسمت هاي مختلف است ، به عوان مثال در حوزه جمع آوري زباله ، نظافت و رفت و روب همه ماشين هايي كه دو روز گذشته افتتاح كرديم ، همه مربوط به سرمايه گذاري بخش خصوصي است و همه كارها را آن ها انجام مي دهند و اين نوع فعاليت ها در تمام بخش هاي شهرداري در حال انجام است .

شهردار تهران با بيان اين كه ما هزينه ها را حتي در شهرداري كاهش داده ايم ، گفت : بخش قابل توجهي از حق شهرداري در دست مردم باقي مانده است ، مثلا بعضي ملك هاي مسكوني مورد استفاده اداري و تجاري قرار مي گيرند ، بدون اين كه حق و حقوق شهرداري را پرداخت شود كه در اين رابطه لايحه اي به شوراي شهر ارائه و تصويب شده است و براساس آن كساني كه تا قبل از سال 80 چنين مراكزي داشته اند و هنوز هم از آن استفاده مي كنند ، بايد حق و حقوق شهرداري را پرداخت كنند كه اين مساله با طرح جامع نيز منطبق است .

وي با اشاره به اين كه بحث بانك شهرداري مي تواند قدرت شهرداري را در حد زيادي بالا ببرد ، گفت : اين كه ما بتوانيم از پول الكترونيكي استفاده كنيم ، سبب مي شود كه قدرت شهرداري بسيار بالا برود .

قاليباف در مورد هدر رفتن انرژيِ در ساختمان ها و اجرايي شدن مبحث 19 ملي ساختمان ، خاطر نشان كرد : براي جلوگيري از هدر رفتن انرژي در ساختمان ها كه در ماده 33 نظام مهندسي نيز بر آن تاكيد شده ، ما بايد كار اصلي را در نوع ساخت و ساز تكنولوژي ساخت و مصالح و استاندارد هايي كه بايد رعايت شود انجام دهيم ، اين ماده قرار است از سال 84 اجرايي شود ، اما هنوز اقدام جدي در اين زمينه در مجموعه كشور انجام نشده و اميدوارم اين همايش بتواند اين موضوع را تبديل به يك موضوع عمومي كند .

شهردار تهران افزود : مردم ما در اين رابطه رعايت استانداردها را نمي كنند ، در هيچ كجاي دنيا ، اين گونه انرژي مصرف نمي شود و اين يكي از مصاديق اسراف است .

وي با اشاره به نظارت بر ساخت و سازها ، گفت : نظارت بر ساخت و ساز بر عهده شهرداري نيست و بر عهده سازمان نظام مهندسي است و آن ها بايد استانداردها و در واقع آيين نامه ملي ساختمان را رعايت كنند ، البته شهرداري مي تواند به آن ها كمك كند و با توجه به جلساتي كه با وزير مسكن داشتيم و از زماني كه آيين نامه ماده 33 ابلاغ شده اميدوارم وضعيت نظارت و كنترل در سازمان نظام مهندسي و همكاري شهرداري با آنها مطلوب مي شود .

وي با بيان اين كه همه سخنانش امروزش مربوط به حوزه مديريتي شهرداري بوده است ، گفت : همه اين ها به جنبه هاي مديريتي و حقوقي كه اشاره شد و امروز در همين نظام مهندسي مي بينيم كه اشكالاتي وجود دارد و در شهرداري نيز اشكالاتي وجود دارد و برخي كارها به صورت ايزوله پيش مي رود و همه اين ها به ما برمي گردد .

شهردار تهران ، عدم صرفه جويي و اسراف در مصرف انرژي را مربوط به يك سابقه تاريخي دانست و گفت : اين اشكال مربوط به يكي دو سال گذشته نيست و انتقاد من اين است كه چرا مديران ما به چا و درست تصميم نمي گيرند .

قاليباف با تاكيد بر اين كه در شهرداري هيچ شركت و سازمان زيان دهي وجود ندارد ، گفت : من تا كنون خبري مبني بر انحلال سازمان بازنشستگي نشينيده ام و لايحه اي در اين رابطه دريافت نكردم و موافق اين كار هم نيستم .

وي افزود : براي همه شركت ها در شهرداري تعيين تكليف كرده ايم و در قالب كار آورده ايم و اكنون در شهرداري هيچ شركت زيان ده اي نداريم .
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن