تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805815570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگترين شركت دولتي آماده واگذاري در بورس شد ‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بزرگترين شركت دولتي آماده واگذاري در بورس شد ‌


سرويس اقتصادي: مراسم معارفه شركت مخابرات ايران در بازار سرمايه به عنوان بزرگترين خصوصي‌سازي تاريخ بورس ايران بعد ازظهر ديروز در اين شركت برگزار شد.‌

به گزارش خبرنگار اقتصادي اطلاعات در اين مراسم كه جمع كثيري از صاحبان سهام و فعالان بازار سرمايه كشور حضور داشتند، كارگزار بانك صنعت و معدن كه عرضه سهام مخابرات در بورس را همچون شركتهاي بزرگ بورسي نظير فولاد سازان و مجتمع مس برعهده دارد، به تشريح چگونگي عرضه سهام اين شركت پرداخت.

رسول اسكندري گفت: كار اجرايي خصوصي‌سازي بزرگترين شركت اصل 44 از شهريور 86 آغاز شد تا بزرگترين خصوصي‌سازي بورس با سرمايه 3700 ميليارد توماني كه 5/2 برابر سرمايه نخستين شركت بورسي موجود است وارد بازار سرمايه شود.‌

وي ارزش دفتري مخابرات را 14100 ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: تعداد پرسنل دائمي و رسمي شركت مخابرات 38 هزار نفر است و حاشيه سود شركت حداقل 30 درصد بوده كه قابل افزايش است.

وي در پايان گفت: پروانه مخابرات جهت ثبت شركت در اواخر سال 86 صادر شد تا از شمول قوانين عمومي و بودجه دولتي خارج و آماده واگذاري سهام آن در بورس شود.

سپس دكتر وفا غفاريان معاون وزير ارتباطات و رئيس هيات مديره شركت مخابرات به تشريح ويژگيهاي اقتصادي بخش مخابرات در ايران پرداخت و گفت: با تغيير مالكيت شركت مخابرات از دولتي به خصوصي، شاهد رشد شاخص‌ها در بازار سرمايه و نيز ساير بخشها خواهيم بود.

وي افزود: شركت مخابرات در قالب يك شركت مادر تخصصي و با زير مجموعه 30 شركت مخابرات و نيز شركت ارتباطات سيار وارد بورس مي‌شود.

به گفته وي پس از 2 سال كار اجرايي و تنظيم اسناد و مدارك لازم، شرايط حضور مخابرات در بورس فراهم شد و مورد پذيرش قرار گرفت.‌

وي 4 شرط اساسي براي افزايش بازدهي سرمايه مخابرات را تشريح كرد و آنها را شامل رشد درآمد سريع، رشد ضريب نفوذ تلفن، صدور 4پروانه بهره‌برداري تا سقف 38 ميليون شماره تلفن همراه و سپس شروع كار تلفن همراه نسل سوم، ساختار و مكانيزم تعيين تعرفه‌هاي تلفن به شكل جديد بيان كرد. وي اضافه كرد: هم‌اكنون سرمايه‌گذاران خارجي از آسيا، اروپا و نيز كشورهاي منطقه خليج‌فارس آمادگي خود را براي حضور در توسعه مخابرات ايران اعلام كرده‌اند.

دكتر وفا غفاريان سپس به ويژگيهاي مخابرات ايران از نظر اقتصادي اشاره كرد و گفت: طبق بررسي‌هاي انجام شده بر روي 31 اپراتور در 25 كشور در قبل و بعد از خصوصي‌سازي نشان مي‌دهد كه بازده فروش از 6/11 به 7/15 درصد، فروش سرانه از 3/70 به 168 درصد، تعداد كاركنان از 67 هزار به 63 هزار نفر، ميزان رشد دستمزد از 3/8 درصد به 1/17 درصد و ميزان سرمايه‌گذاري از 98/0 درصد به 2/2 درصد رشد پيدا كرده است.

وي اضافه كرد: در ايران در هر خانواده هم‌اكنون به‌طور متوسط 5/4 اشتراك تلفن شامل 5/1 اشتراك تلفن ثابت و 3 اشتراك تلفن همراه وجود دارد.

در ادامه اين مراسم مهندس صابر فيضي مديرعامل شركت مخابرات ايران به تشريح ويژگيهاي اين شركت پرداخت و گفت: شركت مخابرات در اجراي قانون سال 1350 با سرمايه 5 ميليارد ريال تاسيس شد.

هم‌اكنون سرمايه شركت حدود 37 هزار ميليارد ريال است و پيش‌بيني درآمد عملياتي شركت براي سال 87 به 8/55 هزار ميليارد ريال و پيش‌بيني سود ناخالص عملياتي 4/18 هزار ميليارد ريال مي‌رسد. شركت مخابرات متعهد به افزايش ضريب نفوذ تلفن ثابت از 26 به 50 درصد و تلفن همراه از 85/7 درصد به 50 درصد است.

به گفته وي در سال 87 سهم مخابرات از بازار تلفن همراه به 6/27 ميليون و در سال آينده به 5/33 ميليون شماره بايد برسد كه اين ميزان در سال 1390 تا 38 ميليون شماره افزايش خواهد يافت.

به گفته وي در سال 88 اپراتور سوم تلفن همراه با 5/1 ميليون شماره وارد بازار خواهد شد.‌

دستور رئيس جمهوري براي واگذاري سهام مخابرات ‌

رئيس سازمان خصوصي‌سازي نيز در اين مراسم گفت: با دستور مستقيم رئيس جمهوري برخي مشكلات و موانع حضور شركت مخابرات در بورس برطرف شد.‌

دكتر غلامرضا حيدري كرد زنگنه در اين همايش گفت: در جلسه‌اي كه ديروز با حضور رئيس جمهوري برگزار شد، آقاي احمدي‌نژاد شخصا رفع مشكلات حضور شركت مخابرات در بورس را پيگيري كردند و اكنون هيچ مشكلي براي اين حضور نيست.

رئيس سازمان خصوصي‌سازي تاكيد كرد: يك سال فعاليت سنگين براي حضور مخابرات در بورس انجام شده است و هم اكنون با شفاف‌سازي حساب ها و تفكيك مباحث حاكميتي و تصديگري، امكان حضور اين شركت در بورس فراهم شده است.

وي وضع كنوني بورس را فرصتي طلايي براي سرمايه‌گذاران دانست و افزود: تا سال آينده سهام شركت‌هاي بزرگ دولتي با بازده خوب و سوددهي بالا در بورس عرضه خواهند شد و اين فرصت براي سرمايه‌گذاران به خصوص داخلي فرصتي طلايي است.

كردزنگنه با پيش بيني رشد 5 برابري ارزش سهام شركت‌هاي بزرگ دولتي پس از عرضه اعلام كرد:

2 پالايشگاه بزرگ اصفهان و تبريز در ماههاي آينده و 15 واحد پتروشيمي و بانكهاي صادرات و ملت نيز تا پايان سال وارد بورس خواهند شد.رئيس سازمان خصوصي‌‌سازي گفت: ارزش بورس كشور تا چند ماه آينده و پس از عرضه‌هاي شركت‌هاي بزرگ دولتي به بيش از 70 ميليارد دلار خواهد رسيد.




 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن