تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816303451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«خصوصي‌سازي» توپ قيمت‌گذاري را به زمين «حسابرسي» انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: «خصوصي‌سازي» توپ قيمت‌گذاري را به زمين «حسابرسي» انداخت
گروه بورس – سازمان خصوصي‌سازي اعلام كرده است از اين پس، سازمان حسابرسي كار تعيين قيمت پايه سهام شركت‌هاي قابل‌واگذاري را انجام خواهد داد.


اين در حالي است كه طبق لايحه اصل44، ارزيابي شركت‌هاي قابل‌واگذاري، هنوز از وظايف سازمان خصوصي‌سازي است.
اين موضوع در شرايطي اعلام مي‌شود كه سازمان خصوصي‌سازي همواره از سوي برخي كارشناسان با انتقاداتي مبني‌بر گران‌فروشي يا ارزان‌فروشي سهام شركت‌هاي دولتي مواجه است.
از سوي ديگر از اوايل هفته جاري، كارشناسان سازمان بازرسي كل كشور با استقرار در سازمان خصوصي‌سازي، نظارت خود را بر عملكرد اين سازمان آغاز كرده‌اند.
در اين شرايط «غلامرضا حيدري كردزنگنه» در گفت‌وگو با برنا مي‌گويد: سازمان حسابرسي معتقد است قيمت پايه سهام شركت‌ها پايين‌تر از ارزش واقعي آنها است.
وي افزود: با مذاكرات صورت گرفته قرار شد از اين پس تعيين قيمت پايه سهام به سازمان حسابرسي واگذار شود كه براي تحقق اين امر، بخش تعيين قيمت سهام در لايحه اصل 44 نيز بايد اصلاح شود.
رييس سازمان خصوصي‌سازي با بيان اينكه ما هميشه متهم به گران‌فروشي و ارزان‌فروشي هستيم اظهارداشت: اين در حالي است كه تا به حال براساس مصالح بخش خصوصي، حفظ منافع ملي و بيت‌المال ارزش واقعي سهام را تعيين مي‌كرديم و انتقادات وارده به سازمان را قبول نداريم.
كردزنگنه گفت: با توجه به واگذاري ارزش‌گذاري سهام شركت‌هاي مشمول واگذاري به سازمان حسابرسي، بايد ببينيم اين سازمان از چه روشي در اين امر استفاده مي‌كند.
رييس سازمان خصوصي سازي اظهارداشت: سازمان حسابرسي بايد براساس آيين نامه‌اي كه به تصويب هيات‌وزيران رسيده است، به تعيين قيمت پايه سهام بپردازد.
وي ادامه داد: البته سازمان خصوصي‌سازي پيش از اين براساس آيين نامه‌اي كه توسط هيات وزيران تصويب شده بود به تعيين قيمت سهام مي‌پرداخت.
كردزنگنه در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه هر دو سازمان بر مبناي يك آيين نامه به تعيين قيمت سهام مي‌پردازند، بعد از اين چه تغييري در ارزش‌گذاري سهام اتفاق خواهد افتاد؟ گفت: در آيين نامه‌اي كه به تصويب هيات‌وزيران رسيده است، روش‌هاي مختلفي براي ارزش‌گذاري سهام شركت‌ها ذكر شده است كه به احتمال فراوان سازمان حسابرسي نيز از روش‌هاي ديگري استفاده خواهد كرد.
وي بااشاره به اينكه تعيين قيمت پايه سهام توسط سازمان حسابرسي در لايحه اجرايي سياست اصل 44 نيامده است، افزود: بنابراين بايد اين مساله در لايحه اصل 44 گنجانده شده و بخش تعيين قيمت سهام نيز اصلاح شود.
اما به دنبال انتشار اين خبر، احمد فاضلي، قائم‌مقام سازمان حسابرسي درباره ارزيابي قيمت سهام شركت‌هاي قابل واگذاري توسط سازمان حسابرسي به خبرنگار ما گفت: تعيين قيمت و ارزيابي شركت‌ها پيش از اين نيز از سوي سازمان حسابرسي پيشنهاد شده و مورد بررسي قرار گرفته بود. وي افزود: سازمان حسابرسي مي‌تواند به عنوان بي‌طرف‌ترين دستگاه نظارتي در تعيين قيمت اموال دولتي ايفاي نقش ‌كند، البته نه در مقايسه با سازمان بازرسي و ديوان محاسبات بلكه در مقايسه با موسسات خصوصي‌ حسابرسي. سازمان حسابرسي تنها مرجعي است كه صلاحيت اين كار را دارا است. قائم‌مقام سازمان حسابرسي درباره استقرار كارشناسان سازمان بازرسي كل كشور در سازمان خصوصي‌سازي، گفت: اين به معناي تخلف سازمان خصوصي‌سازي نيست بلكه نظارت سازمان بازرسي، نظارت تقريبي و فعاليت آن در سازمان خصوصي‌سازي، «حسابرسي رعايت» است كه به منظور حصول اطمينان از رعايت قوانين انجام مي‌شود.
فاضلي درباره فرصت‌ها و تهديد‌هاي محول شدن ارزيابي شركت‌ها به سازمان حسابرسي گفت: اعتبار سازمان حسابرسي بيش از آن است كه اين مقوله را به عنوان فرصت تلقي كند، اما اتهامات وارده به سازمان خصوصي‌سازي ممكن است به سازمان حسابرسي نيز وارد شود.
وي خاطرنشان كرد: در تمام دنيا در فرآيند خصوصي‌سازي همواره دولت‌ها متهم به گران‌فروشي و ارزان‌فروشي مي‌شوند و اين يك اتهام رايج است، اما صحت اين اتهام جاي ترديد دارد و صحت آن بايد توسط يك مرجع خاص تاييد شود.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن