تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804829366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار رايزنان بازرگاني ايران با هيات رئيسه اتاق مطرح شد: آمادگي اتاق ايران براي تاسيس دفاتر خدمات اقتصادي در كشورهاي دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در ديدار رايزنان بازرگاني ايران با هيات رئيسه اتاق مطرح شد: آمادگي اتاق ايران براي تاسيس دفاتر خدمات اقتصادي در كشورهاي دنيا
خبرگزاري فارس : نهاونديان از آمادگي اتاق بازرگاني براي تاسيس دفاتر خدمات اقتصادي در كشورهاي مختلف خبرداد و گفت: اين دفاتر جنبه سياسي سفارتخانه‌ها را ندارند و در عين حال نيز بايد هماهنگ با نمايندگي‌هاي رسمي ايران در خارج از كشور عمل كنند.


به گزارش فارس به نقل از اتاق ايران، محمد نهاونديان رييس اتاق بازرگاني ايران در جلسه ديدار رايزنان بازرگاني با هيئت رئيسه اتاق ايران با تاكيد بر تعامل سازنده با اقتصاد جهاني به عنوان دستوركار اقتصاد ايران گفت: اتاق بازرگاني و رايزنان بازرگاني بايد تعامل با اقتصاد جهاني را در اولويت شماره يك كاري خود قرار دهند و به گونه‌اي برنامه ريزي كنند كه ارتباط ايران با اقتصاد جهاني عملياتي و ساماندهي شود.
وي افزود:‌ در حال حاضر پرچمدار حركت‌هاي اقتصادي در كشور بايد بخش خصوصي و تعاوني باشد و رايزنان بازرگاني نيز بايد تعامل سازنده با اقتصاد جهاني و محوريت بخش خصوصي را خط مشي خود قرار دهند.
نهاونديان با اشاره به لزوم باز تعريف رابطه اتاق‌هاي بازرگاني و رايزنان بازرگاني خارج از كشور تصريح كرد: شيوه تعاملي كه دو طرف در گذشته عمل مي‌كردند بايد كنار گذاشته شود زيرا اگر شيوه قبلي موثر بود،اكنون نيازي به اصلاح ساختار اقتصادي احساس نمي‌شد، ولي بايد مهندسي جديدي در ساختار اقتصادي كشور در پيش بگيريم.
رييس اتاق بازرگاني ايران در ادامه شرط موفقيت يك رايزن بازرگاني در عملكرد خود را نهادينه كردن سرويس دهي به فعالان اقتصادي دانست و خاطرنشان كرد: رايزنان بازرگاني بايد به فكر تسهيل روابط باشند و با نهادينه كردن خدمت رساني به فعالان اقتصادي آنرا از شكل خاص و موردي به شكل قاعده مند و عمومي در آورند و اتاق بازرگاني نيز آمادگي دارد كه با فعال سازي اتاق‌هاي شهرستان‌ها به عنوان اتاق‌هاي معين براي هر كشور به نهادينه شدن اين تعاملات كمك كند.
وي همچنين از آمادگي اتاق بازرگاني براي تاسيس دفاتر خدمات اقتصادي در كشورهاي مختلف خبرداد و گفت: اين دفاتر جنبه سياسي سفارتخانه‌ها را ندارند و در عين حال نيز بايد هماهنگ با نمايندگي‌هاي رسمي ايران در خارج از كشور عمل كنند. دفاتر خدماتي را به فعالان اقتصادي ارائه مي‌كنند كه مي‌تواند نقطه شروعي براي فعاليت‌هاي اقتصادي در كشورهاي ديگر باشد.
نهاونديان سپس با اشاره به شرايط خاص روابط اقتصادي خارجي ايران خاطرنشان كرد:‌حكم روابط اقتصادي ايران با كشورهاي غربي و آسيايي فرق مي‌كند و تصور ارائه يك نسخه واحد براي همه كشورها صحيح نيست.
وي سپس پيشنهاد داد كه فهرستي با همكاري اتاق بازرگاني و رايزنان بازرگاني در خصوص توقعات، وظايف و نحوه تعامل اين دو نهاد با يكديگر تهيه شود.
نهاونديان از برنامه‌ريزي‌هاي اتاق براي تهيه CD مجموعه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در استان‌هاي ايران، سامانه مشورتي سايت اتاق ايران و رتبه بندي كارت‌هاي بازرگاني براي رفع مشكل برخي تاجر نمايان خبر داد و گفت: مجموعه اين فعاليت‌ها در اتاق ايران مي‌تواند تسهيل كننده روابط رايزنان و اتاق‌هاي سراسر كشور شود، همچنين اتاق ايران تصميم دارد كه براي تاسيس شركت فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري كمك‌هاي لازم را انجام دهد.
وي افزود: مالكيت اين شركت با اتاق بازرگاني نيست اما اگر هدايت كار از سوي اتاق صورت گيرد، مسلماً اطمينان بخش سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي خواهد بود.

غضنفري: اولويت اصلي رايزنان جذب سرمايه خارجي است

"مهدي غضنفري" رييس سازمان توسعه تجارت ايران نيز در سخناني در اين نشست از ايجاد تحول در فرايند انتخاب رايزنان بازرگاني خبرداد و تصريح كرد: به منظور انتخاب بهترين گزينه‌ها براي سمت رايزن بازرگاني، تغييراتي در فرايند انتخاب آنان ايجاد كرده‌ايم كه براساس آن پس از فراخوان در سطوح ملي، انجام مصاحبه و رايزني بهترين و اصلح‌ترين افراد برگزيده خواهند شد.
وي همچنين در خصوص نحوه ارزيابي عملكرد رايزنان بازرگاني گفت: هر 6 ماه يكبار عملكرد رايزنان بازرگاني، متناسب با خواسته‌هايي كه در جلسات با وزير بازرگاني و ساير جلسات مربوطه هماهنگ شده است، ارزيابي و گزارشي از عملكردهاي قوي و ضعيف هر رايزن تهيه مي‌شود.
غضنفري با اشاره به برخي مشكلات پيش روي رايزنان بازرگاني خواستار نهادينه شدن روابط رايزنان با اتاق بازرگاني شد و افزود: در مواردي كه رايزنان بازرگاني ما در ساير كشورها، تقاضاي سرمايه‌گذاري طرف‌هاي خارجي را به بنگاه‌ها و تشكل‌هاي بخش خصوصي ارائه مي‌كنند، انتظار همكاري بيشتر و پيگيري موارد را از بخش خصوصي دارند.
وي ابراز اميدواري كرد؛ از طريق برقراري روابط دو سويه فيمابين رايزنان بازرگاني و اتاق بازرگاني روابط تجاري ايران با ساير كشورها ارتقاء يابد.
رييس سازمان توسعه تجارت ايران خاطرنشان كرد: از بخش خصوصي توقع داريم براي جلب سرمايه‌گذاران خارجي به كشورمان، با رايزنان بازرگاني كه براي ايجاد شرايط جلب سرمايه‌گذاري در ايران تلاش مي‌كنند، همكاري بيشتري داشته باشند.
وي اين همكاري را مستلزم تدوين مكانيزمي دو سويه و انجام توافقاتي به منظور عملياتي كردن اين روابط دانست.
وي اولويت اصلي رايزنان بازرگاني را جذب سرمايه‌هاي خارجي به ايران عنوان كرد و گفت: با جذب سرمايه‌گذاران خارجي كه مهمترين امر در كشور ماست، بسياري از مشكلات اقتصادي اعم از وضعيت توليد، صادرات، اشتغالزايي و حتي مسائل مربوط به بانك‌ها نيز حل مي‌شود.
غضنفري همچنين به رايزنان بازرگاني ايران در ساير كشورها توصيه كرد در راستاي جذب سرمايه‌گذاري به كشور بيشترين تلاش را داشته باشند.
وي در پايان سخنانش از تدوين آيين‌نامه جديد انتخاب رايزنان بازرگاني براي نهادينه كردن ارتباط و هماهنگي بيشتر با اتاق بازرگاني خبرداد كه در آن صورت نماينده‌اي از اتاق بازرگاني ايران از ابتداي مسير انتخاب رايزن در جلسات حضور داشته و اعلام نظر مي‌كند.

آل اسحاق: رايزنان بازرگاني افسران و بسيجيان حوزه اقتصادي هستند

"يحيي آل اسحاق" رييس اتاق بازرگاني تهران نيز هرگونه روابط حسنه و توسعه يافته در كشورها را ناشي از تلاش و زحمات رايزنان آن كشورها دانست و افزود: چنانچه بپذيريم كه امنيت و توسعه كشورها منوط به توسعه روابط تجاري است، در آن صورت جايگاه رايزنان بازرگاني در سرنوشت، حال و آينده كشورها مشخص خواهد شد.
وي با بيان اين مطلب كه "وزن و مسووليت رايزنان در ساختار كشور بسيار مهم تلقي مي‌شود" يادآور شد: كشور ما در شرايط خاصي از نظر روابط بين‌المللي قرار دارد و در اين شرايط گذار، نقش رايزنان بازرگاني بيش از پيش مورد توجه قرار مي‌گيرد.
وي با تاكيد بر ضرورت توسعه روابط تجاري ايران با كشورهاي همسايه و نيز ساير كشورهاي جهان افزود: بدين منظور سه گزينه پيش رو داريم كه عبارتند از؛ حذف شدن از مهندسي اقتصادي جهان، هضم شدن در اقتصاد جهان و تعامل منطقي؛ كه آنچه با شرايط ايران گره خورده است قطعاً گزينه ايجاد تعامل منطقي است.
به گفته رييس اتاق بازرگاني تهران براي تبديل شدن به اقتصاد اول منطقه ناگزير از توسعه روابط اقتصادي و تجاري توسعه يافته با ساير كشورهاي منطقه هستيم و نقش رايزنان بازرگاني در حل شرايط موجود، يافتن راه حل‌هاي رفع مشكلات و گرفتن سهم ايران از اقتصاد جهاني، نقشي كليدي است.
وي از رايزنان بازرگاني به عنوان "افسران و بسيجيان حوزه اقتصادي" ياد كرد و گفت: در شرايطي كه شاهد ايجاد صحنه جنگ تمام عيار عليه ايران با استفاده از ابزارهاي اقتصادي هستيم، نقش رايزنان به عنوان افسران و بسيجيان اين حوزه آشكار مي‌شود.
وي افزود: فضاي امروز وزارت امورخارجه كشورمان، اولويت قرار دادن حوزه اقتصادي است و اين حوزه از حاشيه وارد متن مي‌شود، لذا بايد فعالان حوزه اقتصادي عزم خود را براي رفع نارسايي‌هاي جزم كنند.
وي همچنين پيشنهاد كرد براي بررسي عملكرد رايزنان بازرگاني، حجم مبادلات تجاري بين ايران و كشورهاي مربوطه قبل و بعد از روي كارآمدن هر رايزن بازرگاني بررسي شود و از طريق استخراج شاخص‌ها و معيارهاي اقتصادي عملكرد آنها ارزيابي شود.
"علاء ميرمحمدصادقي" نايب رييس اتاق بازرگاني ايران نيز در اين جلسه با اشاره به فعاليت اتاق‌هاي مشترك بازرگاني گفت: اتاق بازرگاني با بسياري از كشورها اتاق يا شوراي مشترك بازرگاني دارد و رايزنان بازرگاني ايران مي‌توانند با بررسي وضعيت كشور محل خدمت خود زمينه‌هاي تشكيل اتاق يا شوراي مشترك را با كشورهايي كه مايل هستند فراهم كنند.
وي افزود: جلسات مفيدي با اعضاي اتاق‌هاي مشترك به شكل مستمر برگزار مي‌شود كه از رايزنان بازرگاني نيز دعوت مي‌كنيم در صورت تمايل در اين جلسات حضور پيدا كنند.
"دكتر حسين نقره‌كار شيرازي" معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزارت نفت نيز با اشاره به استراتژي جدي اين وزارتخانه در رابطه با كشورهاي همسايه و جهان خاطرنشان كرد: در دوره جديد رايزنان با جديت فراواني وارد عمل شده‌اند و حاصل تلاش هايشان در كشورهاي همسايه و ساير كشورهاي جهان به وضوح مشاهده مي‌شود.
به گفته وي مقامات ساير كشورها براي كار با بخش خصوصي ايران علاقمندي زيادي دارند و رايزنان بازرگاني نقش مهمي در برقراري اين روابط ايفا مي‌كنند.
وي به اتاق بازرگاني به عنوان بزرگترين نماد بخش خصوصي كشور نيز توصيه كرد از طريق زمينه‌هاي بسيار گسترده‌اي كه در اختيار دارد براي كار با بخش خصوصي ساير كشورها بيش از پيش فعال شود.
"ابراهيم جميلي" عضو هيات رييسه اتاق ايران نيز ارتباط صحيح سفارتخانه‌ها و اتاق‌هاي مشترك بازرگاني را تسهيل كننده بسياري از امور اقتصادي دانست و گفت: متاسفانه هنوز نحوه ارتباط و تعامل با يكديگر را نياموخته‌ايم و رايزنان بازرگاني بايد اعلام كنند كه از اتاق بازرگاني چه توقعاتي دارند و با تبادل نظر بهترين روش تعامل بين رايزنان و فعالان بخش خصوصي اتخاذ شود.
"مسعود دانشمند" عضو هيات رييسه اتاق ايران در اين جلسه مشكل اصلي پيش روي تعاملات بازرگاني را نبود زبان مشترك بين وزارت امورخارجه و عاملان اقتصادي دانست و گفت: آموزش زبان بازرگاني به رايزنان بازرگاني خارج از كشور يك ضرورت است و پس از ابلاغيه اصل44 و تصميم دولت براي جهش صادراتي بحث بازرگاني بسيار جدي شده است و اتاق بازرگاني نيز در اين مسير مصمم است.
وي در ادامه با تاكيد بر لزوم اتصال رايزنان بازرگاني به اتاق ايران يادآور شد: اتاق بازرگاني مي‌تواند با هدايت اطلاعات كسب شده از رايزنان بازرگاني به سوي تشكل‌ها، اتاق‌هاي مشترك و اتاق‌هاي شهرستان‌ها و بالعكس خلاء اطلاع رساني اقتصادي را با خارج از كشور از بين ببرد.
"محمدباقر مجتبايي" رايزن بازرگاني ايران در كويت نيز تصريح كرد: در برخي موارد فرصت و ارتباط براي برقراري روابط بين بخش خصوصي ايران و ساير كشورها ايجاد مي‌شود، اما در عمل بخش خصوصي هنوز توانايي حضور، پيگيري و پشتيباني از نماينده خود در ساير كشورها كه همان رايزن بازرگاني است را ندارد.
وي در ادامه خواستار تعامل بيشتر بنگاه‌هاي خصوصي و عمل به تعهداتشان در فعاليت با ساير كشورها شد و گفت: رايزنان به معرفي قابليت‌هاي ايران در كشورها مي‌پردازند و بخش خصوصي هم بايد تلاش كند تا با عمل به تعهداتش از بي اعتمادي كشورها به ما بكاهد.
وي همچنين با بيان اين مطلب كه "ما از روش‌هاي نوين تجارت دور هستيم"، افزود: بنگاه‌هاي اقتصادي به ويژه بنگاه‌هاي كارآمد مي‌بايست با روش‌هاي نوين كار كنند و نه سنتي.
وي گفت: در حوزه خدمات بازاريابي در بنگاه‌ها كار مشخصي صورت نگرفته و در زمينه بسته بندي كالا و راهكارهاي جذب مشتري نيز ضعف داريم.
"سيدمجتبي موسويان" رايزن بازرگاني ايران در مسكو نيز با آسيب شناسي رابطه ايران و روسيه تصريح كرد: با بررسي روابط روسيه و ساير كشورهاي همسايه در مي‌يابيم كه اين كشور به مراتب روابط گسترده‌تري را با كشورهاي همسايه خود دارد اما با ايران چنين روابطي را برقرار نكرده است.
وي با اشاره به برنامه ايجاد فروشگاه زنجيره‌اي ايران در روسيه گفت: اين ايده چند سال قبل از سوي ايران مطرح شد اما بسياري از كشورها در روسيه چنين فروشگاهي ايجاد كرده‌اند به جز ايران.
وي حجم عمده فعاليت خود در روسيه را تمركز بر روي بازاريابي براي شركت‌هاي ايراني عنوان كرد و گفت: از بخش خصوصي انتظار داريم براي توسعه روابط تجاري با روسيه همكاري بيشتري داشته باشد.
"احمد فصيحي" رايزن بازرگاني ايران در پاكستان نيز گفت: اين اطمينان را داريم كه شاهد رونق تجارت بين كشورمان و كشورهاي هدف خواهيم بود.
وي با اشاره به سفر هيات ايراني از استان كرمانشاه به كراچي در سال گذشته، اين قبيل سفرها را كه با هدف افزايش مبادلات تجاري دو طرف صورت مي‌گيرد، بسيار مطلوب توصيف كرد و خواستار گسترش اعزام و تبادل هيات‌هاي دوجانبه بين ايران و پاكستان شد.
"محمدكاظم ملكي" رايزن بازرگاني ايران در تركيه هم نقش اتاق در آموزش بخش خصوصي را مورد اشاره قرار داد و گفت: چنانچه يك شركت خصوصي مي‌خواهد پا به عرصه صادرات بگذارد مي‌بايست حداقل آموزش‌هاي لازم را ديده باشد كه اين آموزش مي‌تواند از سوي اتاق بازرگاني انجام شود.
وي از اتاق بازرگاني ايران خواست پس از سفر به ساير كشورها گزارشي از توافقات صورت گرفته را به رايزنان ارائه كند تا رايزنان بازرگاني نيز پيگير موارد مطرح شده در كشورهاي تحت ماموريت خود باشند.
ملكي با اشاره به برخي مشكلات قانون كار در ايران خواستار بررسي اين موضوع توسط اتاق بازرگاني به منظور تسهيل شرايط سرمايه‌گذاري در كشورمان شد.
وي تبادل هيات‌هاي تجاري براي اعضاي اتاق، دانشجويان و تجار را مورد تاكيد قرار داد واعزام اين قبيل هيات‌ها را در افزايش اطلاعات طرفين از قابليت‌هاي تجاري يكديگر موثر دانست.
ملكي همچنين خواستار تاسيس شركت‌ها و صندوق‌هاي مشترك بين ايران و تركيه به منظور توسعه روابط تجاري طرفين شد.
"مجيد قرباني فراز" رايزن بازرگاني ايران در الجزاير هم با تاكيد بر اين مساله كه "بايد بازار مناقصات دنيا را به نفع تجار ايراني كسب كنيم"، گفت: بايد براي شناساندن بازار ايران به تجار الجزايري تلاش كنيم، چراكه اين كشور پس از 45 سال تجربه سيستم سوسياليستي، به تازگي حركت‌هايي را در جهت خصوصي سازي را آغاز كرده است.
"سيدمحمد بهشتيان" رايزن بازرگاني ايران در ازبكستان نيز در اين جلسه با اشاره به فعاليت شركت‌هاي ايران در زمينه توليد شوينده‌ها و مصالح ساختماني در ازبكستان گفت: 25 تن شوينده در حال حاضر در ازبكستان از سوي شركت‌هاي ايراني توليد مي‌شود كه بازار اين كشور هنوز هم ظرفيت‌هاي توليدي زيادي را مي‌طلبد.
وي بازار مس، روي و انواع موادشيميايي را در اين كشور مناسب توصيف و تصريح كرد: ازبكستان با 27 ميليون نفر جمعيت محل مناسبي براي فعاليت شركت‌هاي ايراني است و با اينكه بيشتر امور در اين كشور به دست دولت انجام مي‌شود اما گام‌هايي نيز در جهت خصوصي سازي در اين كشور برداشته شده است.
"عباس باقري" رايزن بازرگاني ايران در عربستان سعودي نيز با استقبال از راه‌اندازي دفاتر خدمات اقتصادي در خارج از كشور براي ارائه خدمات اوليه و ايجاد سازوكارهاي توسعه روابط اقتصادي خواستار آن شد كه دريافت و اعزام هيات‌هاي تجاري به خارج از كشور از مجراي اتاق‌هاي بازرگاني و يك كانال مشخص انجام پذيرد.
وي از سازمان كنفرانس اسلامي و شوراي مشترك ايران و عربستان به عنوان بازوهاي اجرايي توسعه روابط اقتصادي با عربستان يادكرد.
"خسرو پاينداني" رايزن بازرگاني ايران در هندوستان نيز دستيابي به يك تجارت سالم، آزاد و در خور شان نظام جمهوري اسلامي ايران را از جمله اهداف رايزنان بازرگاني دانست.
وي گفت: در حال حاضر بايد در زمينه استراتژي كوتاه مدت يعني درگير شدن با بحران‌ها و چالش‌هاي موجود فعاليت كنيم.
"رضا آذري محبي" رايزن بازرگاني ايران در ونزوئلا نيز با اشاره به شرايط اقتصاد دولتي ونزوئلا و مقاومت‌هايي كه براي كار بخش خصوصي در اين كشور مي‌‌شود، تصريح كرد: طبق مذاكراتي كه با همكاري سفير ايران در ونزوئلا انجام شده است، شرايط را تا حدودي براي تاسيس اتاق مشترك بازرگاني ايران و كشورهاي گروه "آلبا" فراهم كرده‌ايم.
وي گفت: كشور ونزوئلا بر برقراري روابط تجاري از كانال دولتي تاكيد دارد و بحث ايجاد شركت مشترك با اين كشور همچنان بلاتكليف مانده است، لذا با ايجاد اتاق مشترك مي‌توانيم اين فعاليت‌ها را نيز در همين راستا ادامه دهيم.
"حسين باميري" رايزن بازرگاني ايران در قزاقستان نيز از پيگيري موافقتنامه اتاق ايران و قزاقستان خبرداد و خواستار تشكيل اتاق مشترك ايران و قزاقستان براي توسعه سطح مناسبات تجاري با اين كشور شد.
"فرهاد مجللي" رايزن بازرگاني ايران در افغانستان نيز در اين جلسه اعلام كرد كه كليه اطلاعات مربوط به مناقصات كشور افغانستان در سايت www.iranattache-afghan.ir قرار گرفته است كه علاقمندان مي‌توانند با مراجعه به اين سايت در مناقصات اين كشور شركت كنند.
وي در ادامه گفت: با توجه به جو موجود در افغانستان نيازمند حضور يك تيم تخصصي براي شركت در مناقصات هستيم.
"مهدي نجات‌نيا" رايزن بازرگاني ايران در عراق نيز با اشاره به سهم 2 ميلياردي ايران از 25 ميليارد دلار واردات كشور عراق گفت: تركيه رقيب جدي ايران در بازار عراق است كه 8 ميليارد دلار صادرات به اين كشور دارد و مهمترين نيازهاي اين كشور نيز موادغذايي و مصالح ساختماني است.
وي با تاكيد بر ايجاد يك بانك اطلاعات تفكيك شده از توليدكنندگان و صادركنندگان كه از سوي اتاق بازرگاني تضمين شده باشد گفت: متاسفانه تقلب‌هايي از سوي تجار ايراني صورت گرفته است كه موجب بي‌اعتمادي در بازار عراق شده است.
"ابراهيم سنجر" رايزن بازرگاني ايران در اتريش نيز در اين جلسه گفت: رايزنان بازرگاني بدون حمايت اتاق نمي‌توانند نقش اثرگذاري داشته باشند و در كشور اتريش نيز تمام فعاليت‌هاي اقتصادي به دست بخش خصوصي انجام مي‌شود.
وي نقش اتاق بازرگاني در توسعه روابط اقتصادي با اتريش را نقش تعيين كننده‌اي توصيف كرد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن