تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812847865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش نشست خبري جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بم ناصر باكيده: جوانان فيلم‌ساز بمي امروز بر خود مي‌بالند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش نشست خبري جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بم ناصر باكيده: جوانان فيلم‌ساز بمي امروز بر خود مي‌بالند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

نشست خبري و مطبوعاتي هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بم صبح امروز -چهارشنبه 22 خرداد ماه - در تالار كنفرانس انجمن سينماي جوانان ايران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست، اهداف، سياست‌هاي بخش‌هاي مختلف و برنامه‌هاي هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان منطقه يك كه از 25 تا 28 مهرماه جاري در بم برگزار مي‌شود، تشريح شد.

علي گنج كريمي، معاون فرهنگي ادراه كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كرمان در آغاز اين نشست عنوان كرد: استان كرمان پس از تفكيك استان خراسان گسترده‌ترين استان كشور شده است كه در سه شهرستان كرمان، رفسنجان و بم مراكز انجمن سينماي جوان قرار دارد.

او افزود: حضور فيلم‌سازان 10 استان حتما به اثبات خواهد رساند كه برخي از تعاريفي كه از استان ما به عنوان مكان قاچاق مواد مخدر و موضوعاتي از اين دست مي‌شود صحت ندارد، بلكه بم به همين صورت و با زيرساخت‌هاي مناسب براي برنامه‌هاي فرهنگي به جايگاه مناسبي براي امور فرهنگي تبديل شده است.

معاون فرهنگي ارشاد كرمان خاطرناشن كرد: مردم بم با صبر از امتحان الهي سربلند بيرون آمدند و حضور هنرمنداني چون مجيد مجيدي كه با حضور در اين شهر به صورت افتخاري برنامه برگزار مي‌كنند قابل تقدير است.

مدير عامل انجمن سينماي جوان افزود: انجمن سينماي جوانان ايران بر خودش تكليف مي‌داند كه اهتمام ويژه‌اي براي اين شهر كه چنين حادثه ناگواري روبرو بوده داشته باشد.

باكيده خاطرنشان كرد: جوانان فيلم‌ساز بمي امروز بر خود مي‌بالند كه ميزبان جمعي از فيلم‌سازان سراسر كشور باشند و انجمن سينماي جوانان ايران هم در جهت گسترش فعاليت‌ها و افزايش آموزش فيلم‌سازان كشور نيازمند دگرگون‌كردن جشنواره‌هايي است كه با عناوين مختلف درحال برگزاري است لذا در ادامه فعاليت‌هاي خود بعد از بم در شهر دزفول نيز برنامه‌اي را درنظر دارد تا از اين راه به توسعه‌ي فضاهاي فرهنگي جشنواره‌ها دست يابد.

وي با اشاره به تفاوت‌هاي جشنواره‌هاي منطقه‌اي گفت: سه بخش عكس، فيلمنامه‌نويسي و پوستر امسال به جشنواره اضافه شده‌اند و در بخش مسابقه فيلم‌نامه‌نويسي كوتاه ، بازنگري سه هزار فيلم كوتاه در سال نشان مي‌دهد كه در بخش فيلم‌سازي آسيب‌شناسي فيلم‌نامه در آثار ما بسيار بااهميت است.

باكيده در ادامه خاطرنشان كرد: از حلقه‌هايي كه فيلم كوتاه را دچار مشكل مي‌كند عدم عرضه و عدم وجود يك چرخه اقتصادي براي اكران فيلم كوتاه است، لذا امر تبليغاتي و اطلاع‌رساني در فيلم كوتاه بسيار مهجور ماند. افزودن فضاهاي آموزشي و آسيب‌شناسي فيلم كوتاه نيز از ديگر برنامه‌هاي جشنواره‌هاي اخير در استان‌هاي مختلف و جشنواره‌هاي منطقه‌اي خواهد بود.

او اضافه كرد: در جشنواره منطقه‌اي، توجه ويژه‌اي به عوامل فيلم‌ساز كوتاه از جمله تصويربرداران، صدابرداران و تدوين‌گران فيلم كوتاه خواهيم داشت و اين نگاه‌ها به آسيب‌شناسي انجمن در برگزاري دوره‌هاي قبل جشنواره‌ها مربوط مي‌شود.

باكيده در ادامه گفت: ارتباط مخاطبان در سراسر كشور با مقوله فيلم كوتاه از ديگر تالش‌هاي ما در اين دوره است و اين معضل تا حدودي به عدم نمايش آثار كوتاه در تلويزيون مربوط است و از همين‌جا به نيابت از فيلم‌سازان جوان از مسوولان اين رسانه درخواست مي‌كنيم اداي تكليفي ويژه به اين مقوله داشته باشند.

باكيده با اشاره به سال «شكوفايي و نوآوري» گفت: سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي با عنوان «سي‌سال سازندگي در بستر انقلاب» برگزار مي‌شود و بخش ويژه‌اي در جشنواره بم به عنوان دستاوردهاي انقلاب از دريچه دوربين برپا خواهد بود.

او تصريح كرد: امسال همچنين مصادف با شصتمين سال اشغال سرزمين فلسطين به دست رژيم صهيونيستي است و ما منتخبي از آثار خارجي در خصوص اشغال اين منطقه سبز اسلامي را به نمايش خواهيم گذاشت.

او بخش ديگر جشنواره را «در جست‌وجوي حقيقت »اعلام كرد و گفت: با اكران فيلم‌هاي كوتاه خارجي، اين دريچه به آشنايي فيلم‌سازان ما با نگاه غيرمغرضانه فيلم‌سازان خارجي خواهد انجاميد.

يزدان عشيري ،مدير روابط عمومي انجمن نيزدر ادامه خصوص آثار ارسالي و برگزيده جشنواره بم گفت: در مجموع 915 اثر رسيده در تمامي بخش‌ها، 203 عنوان فيلم به دست ما رسيد كه از ميان آن 57 اثر انتخاب شد و 31 عكس و 7 پوستر نيز براي رقابت در جشنواره انتخاب شدند و 20 فيلم‌نامه نيز در بخش مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.

او افزود: شهاب‌الدين عادل، طهماسب صلح‌جو ،فريدون حسن‌پور، عليرضا سعادت‌نيا و مهدي عبدالهي داوري بخش فيلم را برعهده دارند و در بخش پوستر نيز آيدين آغداشلو، سيد محمود محمودي و سيدحسن سلطاني داوري مي‌كنند. علي‌اكبر قاضي‌نظام، محمدجعفر يوسفيان و رامتين شهبازي هم داوري بخش فيلم‌نامه و اميرعلي جواديان، جواد پورصمد و محمد ستاري داوري بخش عكس‌هاي جشنواره را برعهده خواهند داشت.

او همچنين از برپايي نمايشگاه عكسي از آثار اميرعلي جواديان خبر داد و افزود: اين نمايشگاه با عنوان «سي‌سال سازندگي در بستر انقلاب » برگزار مي‌شود و در كنار آن نشست تخصصي محمد درمنش با فيلم‌سازان، نشست تخصصي توليد فيلم با حضور امير لطفيان -مديرتوليد انجمن سينماي جوانان ايران- و دو كارگاه عكس تخصصي با حضور مهدي وثوق‌نيا ، در كنار جلسات نقد و بررسي فيلم‌ها كه با حضور طهماسب صلح است ، برگزار مي‌شود.

عشيري در پايان گفت: سعي داريم تصوير جديدي از شهر بم با ارگ ماندگارش ارايه بدهيم و به افق جديدي در راستاي معرفي ظرفيت‌هاي استان كرمان و شهر بم دست يابيم و در همين راستا انجمن سينماي جوانان ايران افتخار دارد، شهر بم را به عنوان پايگاه ثابت برگزاري مسابقه سالانه عكس خبري ايران انتخاب كند.

باكيده نيز در پايان جلسه در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره بخش طراحي پوستر و نقش آن در عرضه و نمايش آثار كوتاه گفت: جريان عرضه و نمايش فيلم كوتاه اشكال مختلفي دارد. در دنيا بازارهاي فيلم مختلف و پايگاه اطلاع‌رساني بسياري براي عرضه فيلم كوتاه وجود دارد كه بهره‌برداري از پوسترها هم به ايجاد فضاي نمايشگاهي و عرضه آن كمك مي‌كند و هم به تقويت فعاليت جواناني كه در حوزه‌هاي ديگر سينمايي فعال هستند براي ورود به سينما كمك مي‌كند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن