تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815086199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلوتوث باز شيطان صفت در دام ماموران پايتخت گرفتار شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: بلوتوث باز شيطان صفت در دام ماموران پايتخت گرفتار شد
خبرگزاري آريا- مرد هوسبازي كه ضمن تجاوز به دختر 16 ساله اقدام به فيلمبرداري از وي كرده و فيلم را نيز از طريق بلوتوث تلفن همراه پخش كرده بود، با تلاش ماموران شناسايي و دستگير شد.

به گزارش سرويس حوادث آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، چندي پيش ماموران انتظامي كلانتري 151 "يافت آباد" از طريق گزارشات مردمي اطلاع حاصل كردند، مرد جواني به نام "ح - ت" دختر 16 ساله اي به نام " م" را اغفال كرده و او را به منزل خود واقع در خيابان " 17 شهريور"برده و مورد تجاوز قرار داده است.

اين گزارش حاكيست، ماموران پس از اطلاع از اين موضوع بلافاصله رسيدگي به آن را در دستور كار خود قرار دادند.

ماموران با انجام تحقيقات گسترده جزييات تكان دهنده ديگري از اين پرونده را نمايان ساختند، آنان در ادامه تحقيقات دريافتند "ح "ضمن تجاوز به " م" اقدام به فيلمبرداري از وي كرده و سپس فيلم را در محل از طريق بلوتوث تلفن همراه پخش نموده است.

به دنبال اين موضوع ماموران محلهاي تردد متهم را در تحت كنترل نامحسوس خود قرار دادند و پس از ساعت ها عمليات تعقيب و مراقبت سرانجام موفق شدند متهم را طي يك اقدام ضربتي دستگير كنند.

گفتني است، متهم پس از دستگيري در بازجويي به بزه انتسابي معترف شد.شايان ذكر است،در اين رابطه پرونده تشكيل شده و تحقيقات پليسي از اين مرد شيطان صفت كماكان ادامه دارد.

در رابطه با معضل بلوتوث هاي شيطاني آنچه كه نمي توان ناديده گرفت جرايم جنسي است. افرادي كه چنين بلوتوث هايي را تهيه و ارسال مي كنند در بدو امر مرتكب جرمي ديگر شده و دختر و زني جوان را مورد آزار و اذيت قرار داده اند.

تهيه و ارسال بلوتوث هاي مستهجن معضلي است كه به تازگي شيوع يافته است و نگاهي به اخبار حوادث و آمار چنين پرونده هايي نشان مي دهد روز به روز بيشتر مي شود. به همين خاطر نيروي انتظامي در اين رابطه واكنش نشان داد و از برخورد با ارسال كنندگان چنين بلوتوث هايي خبر داد.

يك افسر ارشد نيروي انتظامي در اين رابطه مي گويد: "هر چند واحدي به نام پليس موبايل نداريم اما اين طور نيست كه هيچ كاري با اين موضوع نداشته باشيم و تا كنون در خلال اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي چند مركز رد و بدل بلوتوث هاي مبتذل شناسايي شده است".

وي عقيده دارد: "طبق قانون، ورود، توليد، پخش و استفاده از فيلم ها و تصاوير مبتذل و مستهجن جرم است، حال اين تصاوير چه در تلفن همراه باشد و چه در هر جاي ديگر".

به اعتقاد وي، پليس در صورتي كه مطلع شويد افرادي فيلم هاي مبتذل يا خانوادگي كه به دستشان افتاده را منتشر مي كنند وارد عمل شده و بشدت با مرتكبان اين قبيل جرايم برخورد مي كند و تا كنون نيز تعدادي را در رابطه با اين نوع بلوتوث ها بازداشت شده و افرادي نيز تحت تعقيب هستند".

نظر كارشناس:

فرهنگ سازي، لازمه برخورد با بلوتوث هاي شيطاني

"عباس پورياني" دادستان عمومي و انقلاب استان "گلستان" در اين باره مي گويد: "نيروي انتظامي به عنوان ضابط قضايي حق دارد با جرايم برخورد كند، بنابراين در مواجهه با پيامهاي كوتاه مبتذل تلفن همراه و يا بلوتوث، فيلم ها و عكس هاي مستهجن بايد وارد عمل شود، چرا كه چنين مواردي اخلاق عمومي را تحت تاثير قرار مي دهد، اما پس از شناسايي اين افراد، بايد پرونده متهم براي رسيدگي به دادگاه فرستاده شود. در دادگاه نيز در صورت مخرز بودن جرم مطابق ماده 640 قانون مجازات اسلامي با متهم برخورد خواهد شد".

وي يادآور مي شود: "در بند يك اين ماده به صراحت آمده است هركس نوشته و يا عكسي را از طريق مطبوعات و اعلانات منتشر كند و به طور كلي در جامعه رواج دهد طوري كه عفت و اخلاق عمومي جريحه دار شود و فرد توسط آن تجارت يا از آن نگهداري كند مرتكب جرم شده است".

از بعد قانوني و قضايي اين موضوع كه بگذريم، علل فرهنگي توزيع عكس و پيام كوتاه از طريق تلفن همراه بسيار مهم است و در واقع براي جلوگيري از چنين مسائلي بايد فرهنگ استفاده صحيح از تلفن همراه، پيام كوتاه و بلوتوث را بين مردم ترويج داد. مسلماً وقتي يك تكنولوژي اختراع مي شود و در جهت رفاه حال مردم در جامعه رواج پيدا مي كند، عده اي وجود دارند كه به جاي استفاده از آن در واقع سوءاستفاده مي كنند و راه هايي را به كار مي گيرند كه در پي آن به مردم آسيب مي رساند.

اشخاصي كه در هر زمينه اي از تكنولوژي به جاي استفاده سوءاستفاده مي كنند، كساني هستند كه از ضعف هاي تربيتي شديدي برخوردار هستند و از آزار ديگران لذت مي برند. بنابراين موثرترين راه در مواجهه با اين معضل، وارد كردن فرهنگ استفاده از تكنولوژي تلفن همراه با خود تكنولوژي است. بايد به مردم آموزش داده شود كه وسيله توليد شده براي رفاه شماست و مي توان از آن استفاده درست كرد.

متاسفانه خاصيت تكنولوژي اين است كه بعد از ورود آن به بازار موارد سوءاستفاده مشخص مي شود. در حقيقت تا پيش از رواج آن تكنولوژي نمي توان از تبعات منفي آن پيشگيري كرد. بنابراين فرهنگ سازي و آماده كردن مردم مهمترين كاري است كه بايد انجام داد. پيش از فراگير شدن تلفن همراه، مزاحمت ها در مورد تلفن ثابت زياد بود كه پس از گذشت مدتي و با آمدن شماره انداز و موارد پيشگيري اين مساله تا حد زيادي كنترل شد، قطعاً در مورد پيام كوتاه و بلوتوث هم اين اتفاق خواهد افتاد.

آخرين نكته اي كه بايد به آن اشاره كرد، حفاظت مردم از فيلم ها و عكس هاي خصوصي است تا بتوان راه را براي سوء استفاده ديگران بست.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن